Ön koşul dersleri
|
Dersin ön koşulu yoktur.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. MUSTAFA GÜÇLÜ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Mustafa GÜÇLÜ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Bu dersin genel amacı, eğitim programlarının felsefe ve ideolojik temellerine ilişkin görüş geliştirmek, farklı felsefi ve ideolojik akımların eğitim programlarıyla ilişkisini oryata koymaktır.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders; ideoloji ile felsefenin eğitim prpgramlarıyla ilşikisi, ideolojik ve felsefi akımların eğitim programlarıyla ilişkini ele almaktadır.
|
1- |
Temel kavramlar
|
2- |
Temel kavramlar
|
3- |
İdeoloji ve eğitim
|
4- |
İdeoloji ve eğitim programları
|
5- |
İdeoloji ve eğitim programları
|
6- |
İdeolojik akımlar ve eğitim görüşleri
|
7- |
İdeolojik akımlar ve eğitim görüşleri
|
8- |
Felsefe ve eğitim ilişkisi
|
9- |
Felsefe ve eğitim programları ilişkisi
|
10- |
Felsefi akımlar ve eğitim görüşleri
|
11- |
Felsefi akımlar ve eğitim görüşleri
|
12- |
Felsefi akımlar ve eğitim görüşleri
|
13- |
Felsefi akımlar ve eğitim görüşleri
|
14- |
Felsefi akımlar ve eğitim görüşleri
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Eğitim, felsefe ve ideoloji ile ilgili temel kavramları bilme.
|
2- |
Eğitim programları ve ideoloji arasındaki iliyi açıklama.
|
3- |
Eğitim programları ve felsefe arasındaki ilişkiyi açıklama.
|
4- |
Farklı ideolojilerin eğitim görüşlerini değerlendirebilme.
|
5- |
Felsefi akımların eğitşm anlayışlarını analiz edebilme.
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
2
|
20
|
Ödevler
|
5
|
3
|
15
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
4
|
2
|
8
|
Kısa sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
1
|
1
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
2
|
3
|
6
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
6
|
7
|
42
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
1
|
1
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
5
|
3
|
15
|
Toplam iş yükü
|
|
|
153
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
0
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Genel toplam
|
|
0
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1-Güçlü, M. (2023). Eğitim Felsefesi, Pegem yayınları, Ankara.
2-, Gutek, G. (2021). Eğitime Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar, Ütopya Yayınları, Ankara.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|