Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MİKROBİYOLOJİ |
Birinci düzey |
SEC 114 |
Seçmeli |
1 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ LEMAN KARBUKAN NAYİM
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Müge OĞUZKAYA ARTAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yok
|
Dersin veriliş şekli
|
yüz yüze
|
Dersin amacı
|
mikroorganzimaları tanıyan, kendisini, çevrsini ve hastaları mikroplardan koruyabilmek için yapılması gerekni bilen sağlık teknikerleri yetiştirmek
|
Dersin tanımı
|
sağlık teknikerli için temel mikrobiyoloji bilgisinin edinilmesi.
|
1- |
mikrobiyolojiye giriş, mikroorganizmaları canlalıalr alemindeki yeri
|
2- |
klinik mikroskopi, bakteriler, mantarlar, parazit ve virüslerin morfolojisi ve anatomisi
|
3- |
bakteriler, amntarlar
|
4- |
parazitler, virüsler
|
5- |
mikroorganizmaların beslenme ve üremeleri, mikrobiyolojik test yöntemleri
|
6- |
sterilizasyon yöntemleri, temel uygulamalar
|
7- |
sterilizasyon yöntemleri
|
8- |
dezenfeksiyon yöntemleri, temel uygulamalar
|
9- |
dezenfeksiyon yöntemleri
|
10- |
antimikrobiyal ajanlar
|
11- |
immünolojiye giriş
|
12- |
immünolojiye giriş
|
13- |
immün sistemde rol alan hücreler ve organlar
|
14- |
in vitro ve in vivo antijen antikor birleşmesi, otoimmünite, aşı ve serumlar
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
mikropları tanır, özelliklerini bilir
|
2- |
bakteri, mantar, virüs ve parazitlerin morfolojik ve anatomil özelliklerini bilir.
|
3- |
mikropların nasıl öldürülebileceğini bilir
|
4- |
dezenfeksiyon yöntemlerini bilir
|
5- |
antibiyotik etki mekanizmalarını bilir
|
6- |
mikroorganizmaların yaşamak ve üremek için gerekisinim duydukları maddeleri ve çevresel şartları bilir.
|
7- |
immün sitemin özelliklerini
|
8- |
immün sistemde görevli olan hücre ve organları bilir
|
9- |
antijen antikorun ne olduğunu bilir
|
10- |
aşı ve serumun ne olduğunu ne amaçla kullanıldığını bilir.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri bilir.
|
|
2- |
Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve ilk yardım bilgisine sahiptir.
|
|
3- |
Radyasyon güvenliğini ve radyasyondan korunmayı bilir, koruyucu önlemlerle kendisini, hastaları ve toplumu radyasyondan korur.
|
|
4- |
Kullandığı cihazların yapısını ve ne şartlarda kullanması gerektiği konuları hakkında bilgi sahibidir. Radyolojik görüntülerin oluşturulması sürecindeki fizyolojik, fiziksel ve kimyasal etkileşimleri ve mekanizmaları bilerek hareket eder.
|
|
5- |
Tıbbi görüntüleme cihazını ve ortamı radyoaktif incelemeye hazır hale getirir. Cihazların kalibrasyonunu kontrol eder, bakım ve tamirinin zamanında yapılmasını sağlar.
|
|
6- |
Radyoaktif inceleme öncesi hastayı hazırlar ve bilgi verir.
|
|
7- |
Görüntülerin elektronik kayıt işlemlerini yapar.
|
|
8- |
Görüntüleme cihazlarının parametrelerini hastaya uygun olarak hekim kontrolünde ayarlar.
|
|
9- |
Tıbbi görüntüleme yöntemleri ve fizik prensipleri ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak sağlık kurumları bünyesindeki radyoloji ünitelerinde ilgili araç, cihaz ve teknikleri kullanarak hekimin gerekli gördüğü tanı ve tedavi süreçlerini bağımsız veya gerektiğinde hekim eşliğinde yapar.
|
|
10- |
Tıbbi Görüntüleme Teknikleri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
|
|
11- |
Meslektaşları, hasta ve hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar
|
|
12- |
Tıbbi görüntüleme alanında yapacağı radyolojik tetkikler ile ilgili olarak radyolojik anatomi bilgisine sahiptir
|
|
13- |
Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
|
|
14- |
Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
|
|
15- |
Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
|
|
16- |
Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
|
|
17- |
Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
|
|
18- |
Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
1
|
5
|
5
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
6
|
6
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
70
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
ders notları
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Kısa Ö. Sağlık Bilimlerinde Mikrobiyoloji. Nobel Tıp Kitabevleri, 2014.
|
|