Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ÇAĞDAŞ RUS EDEBİYATI |
Birinci düzey |
RDE 406 |
Zorunlu |
8 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Rusça
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ LILIYA JANTI
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ LILIYA GAZIZOVA
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Öğrencilere 20-21. Yüzyıllarda Rus edebiyatı, ana yönleri ve türleri hakkında fikir vermek. Şiir, düzyazı, drama, tarih ve dergicilikte en iyi örneklerle tanışmak.
|
Dersin tanımı
|
Rus edebiyatındaki 20-21. Yüzyıllar, 19. yüzyılda kurulan geleneklerin daha da gelişmesiyle karakterizedir. Bilinç krizi ve sanat hakkında eski fikirler. Yeni formlar ve fikirler arayın. Yeni yönler, trendler ve okullar.
|
1- |
Rus edebiyatında 20. yüzyılın 1-60''ları. Altmışlı şair: Evgeny Yevtushenko, Andrey Voznesensky, Bella Akhmadullina, Robert Rozhdestvensky, Bulat Okudzhava. Analiz ve tartışma.
|
2- |
“Sessiz Şarkı Sözleri”: Nikolay Rubtsov, Vladimir Sokolov, Anatoly Zhigulin.
|
3- |
Varlam Shalamov''un hayatı ve eseri. “Kolyma Tales”: “Karda”, “Gece”, “Meyveler”.
|
4- |
Alexander Solzhenitsyn''in hayatı ve eseri.
|
5- |
Gulag Takımadaları. Kitap tanıtımı.
|
6- |
Gulag Takımadaları''ndan bir bölümün analizi ve tartışılması.
|
7- |
Boris Grebenshchikov, Yuri Shevchuk, Vyacheslav Butusov, Andrei Makarevich, Yuri Loza, Alexander Gradsky, Konstantin Kinchev.
|
8- |
Ara sınav
|
9- |
V.Belov’un yaşamı ve edebi sanatı.Vasily Shukshin''in hayatı ve eseri. Hikayeler.
|
10- |
Joseph Brodsky''nin hayatı ve eseri. Şarkı sözleri: analiz ve tartışma.
|
11- |
Venedikt Erofeev''in hayatı ve eseri. Düzyazı "Moskova-Petushki" şiiri.
|
12- |
Modern şiir: Vladimir Vysotsky, Sergey Gandelevsky, Alexey Tsvetkov, Bahtyt Kenzheev, Vladimir Gandelsman, Alexander Kabanov.
|
13- |
Modern nesir: Sergey Dovlatov, Valery Popov, Güzel Yakhina, Mikhail Shishkin, Lyudmila Ulitskaya.
|
14- |
Sınava hazırlık.
|
15- |
Final
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrencilere 20. yüzyıl Rus kültürü ve edebiyatı hakkında fikir vermek.
|
2- |
Modern edebiyatın ana yönleri olarak öğrencilere gerçekçilik ve postmodernizm hakkında fikir vermek
|
3- |
Şiir, düzyazı ve dramada 20. yüzyıl Rus edebiyatının en iyi örneklerini öğrencilere tanıtmak.
|
4- |
Modern Rus edebiyatının gelişiminin özellikleri hakkında öğrencilerin fikir edinmelerine yardımcı olmak.
|
5- |
Tarihi bir döneme ait bir edebi eseri çözümleme becerilerini kazandırmak.
|
6- |
Öğrencilerin edebi eserin ana fikrini vurgulama becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmak.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alanında öz güveni yüksek, akademik anlamda etkin ve yetkin olup Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü hakkında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
|
|
2- |
Rus dili ve edebiyatı ile ilgili yazılı ve görsel sunumlar hazırlama ve sunma becerisine sahiptir.
|
|
3- |
Rus edebiyatının türlerini karakteristik özellikleri ile tanımlamak ve bu türleri temsil eden metinleri, tarihi, sosyal, kültürel, ekonomik, siyasi arka planları bağlamında açıklamak ve analiz etmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
|
|
4- |
Farklı metin türlerinde Rusça-Türkçe ve Türkçe-Rusça çeviri yapabilmek için gerekli güncel kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
|
|
5- |
Disiplinlerarası bir yaklaşımla, edebi ve kültürel metinleri ilgili kuramları çerçevesinde uygulayarak analiz eder.
|
|
6- |
Edebiyat ve dilbilim alanlarında araştırma ve akademik yayın yapma becerisi kazanır.
|
|
7- |
Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yetisiyle bağımsız araştırma yapar, problem çözer ve kendini her ortamda ifade eder.
|
|
8- |
Kültürler arası farklılıklardan olumlu anlamda faydalanabilme becerisi kazanır ve Rus kültürü hakkında yeteri seviyede bilgi sahibi olarak edindiği bilgilerle Türk ve Rus kültürlerini sağlıklı bir şekilde karşılaştırma becerisine sahiptir.
|
|
9- |
|
|
10- |
Güncel bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak Rus dili, edebiyatı ve kültürü ile ilgili konularda bireysel olarak ve/veya takım çalışması ile bilgi ve veri toplar, bu bilgi ve verileri ulusal ve uluslararası eğitim-öğretim ortamlarında ve diğer mesleki ortamlarda paylaşır.
|
|
11- |
Kamu ve özel sektör kurumlarında çalışabilecek nitelikte Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü hakkında bilgi donanımına sahiptir.
|
|
12- |
Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü alanlarında gereksinimi duyulan sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikler düzenler.
|
|
13- |
Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir.
|
|
14- |
.
|
|
15- |
.
|
|
16- |
.
|
|
17- |
.
|
|
18- |
.
|
|
19- |
.
|
|
20- |
.
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
4
|
52
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
2
|
26
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
6
|
6
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
10
|
10
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
109
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
“Kolyma Tales”, Varlam Shalamov; "Moscow - Petushki", Venedikt Erofeev "" Lyrics ", Joseph Brodsky; Collections of modern poetry and prose.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
“The history of Russian literature of the 20th century. Main Names, Moscow State University; “Russian literature of the 20th century in the mirror of criticism. Chrestomathy, ”S. I. Timina and others (St. Petersburg, 2003); “Theory of Literature. Poetics ”, B. V. Tomashevsky (2018).
|
|