Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Halk Sağliği (doktora) > TEZ ÇALIŞMASI 1
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEZ ÇALIŞMASI 1 Üçüncü düzey HAS 811 Zorunlu 3 25.00 25.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Öğrencinin ders dönemini tamamlamış, doktora yeterlilik sınavını başarmış ve tez konusu kabul edilmiş olması gerekir.
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. FEVZİYE ÇETİNKAYA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. OSMAN GÜNAY, PROF. DR. OSMAN CEYHAN, PROF. DR. FEVZİYE ÇETİNKAYA, PROF. DR AHMET ÖZTÜRK, DOÇ. DR. İSKENDER GÜN, DOÇ. DR. ELÇİN BALCI
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Tez İzleme komitesi üyeleri
Dersin veriliş şekli Tartışma
Dersin amacı Tez çalışmasıyla ilgili eksiklikleri tamamlamak
Dersin tanımı Tez dönemindeki doktora öğrencilerine verilen bireysel derstir

Dersin içeriği
1- Araştırma konusu seçiminde göz önünde bulundurulması gereken faktörler
2- Araştırma projesi hazırlanması
3- Anket hazırlama ve uygulamada dikkat edilecek hususlar
4- Etik kurul onayı ve kurum izinlerinin alınması
5- Verilerin denetlenmesi
6- Verilerin bilgisayar ortamına aktarılması
7- Verilerin istatistiksel analizi
8- Araştırma raporu yazımı
9- Bilimsel araştırma ve yayın etiği
10- Bilimsel araştırma raporlarının sunumu
11- -
12- -
13- -
14- -
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Uygun bilimsel araştırma konusunun seçimi
2- Bilimsel araştırmanın planlanması
3- Araştırma verilerinin toplanması
4- Verilerin doğruluğunun denetlenmesi
5- Verilerin bilgisayara aktarılması
6- Uygun istatistiksel yöntemlerin seçimi
7- Araştırma raporu yazımı
8- Bilimsel araştırma ve yayınlarda etik ilkeler
9- Bilimsel raporların sunumu
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
2- Fiziksel, biyolojik, kültürel ve sosyal çevre faktörlerinin toplum sağlığına etkilerini açıklayabilir. Bireyleri çevresiyle bir bütün olarak değerlendirir.
3- Halk sağlığı alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz ve sentez ederek, özgün sonuçlara ulaşır.
4- Halk sağlığı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında yeterli düzeyde bilgi sahibidir. Bu araçları ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeleri yapabilir.
5- Halk sağlığı alanında yapılan çalışmalarda sık kullanılan istatistiksel yöntemler hakkında bilgi ve beceri sahibidir. Bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar.
6- Halk sağlığı alanı ile ilgili çalışmalarda ve araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir.
7- Halk sağlığı alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular.
8- Halk sağlığı alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal/uluslararası hakemli dergilerde yayınlar veya ulusal/uluslar arası bir bilimsel toplantıda sunar.
9- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
10- Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar.
11- Mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini bilir ve uygular.
12- Uzman kişilerle halk sağlığı alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar.
13- En az bir yabancı dili; mesleksel literatürü anlayacak, yorumlayacak ve öğrendiklerini halk sağlığı uygulamalarına taşıyabilecek düzeyde kullanabilir.
14- Halk sağlığı alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur.
15- Halk sağlığı alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve bilgileri ülke gerçekleri doğrultusunda ve toplum yararına kullanır.
16- Temel yöneticilik bilgi ve becerilerine sahiptir.
17- Diğer sağlık disiplinleri ile ekip halinde çalışabilir ve ekibe liderlik edebilir.
18- Halk sağlığı alanı ile ilgili ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
19- Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. Halk sağlığı uygulamaları ve bilimsel araştırmalarda etik kurallara uygun davranır.
20- Toplumun sağlık eğitimi ihtiyaçlarını belirleyebilir, bireylere ve gruplara eğitim verebilir.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 1 15
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 1 75 75
Ödevler 3 30 90
Sunum / Seminer hazırlama 1 50 50
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 1 400 400
Toplam iş yükü     630
AKTS     25.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   100
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Öztürk Y, Günay O (Eds) Halk Sağlığı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar