Giriş | English

Lisans > Halil Bayraktar Sağlik Hizmetleri M.y.o. > Anestezi > YABANCI DİLLER - II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
YABANCI DİLLER - II Birinci düzey TLT 132 2 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili İngilizce
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ÖMER ERDOĞAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ERCİYES ÜNİVERSİTESİ UZAKTAN EĞİTİM MERKEZİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Uzaktan eğitim
Dersin amacı Bu kurs öğrencilere Temel Seviyede İngilizcenin Gramer Yapılarını vermeyi hedeflemektedir. Böylece öğrenciler İngilizce’de okuyup yazabilecekler ve başkalarıyla iletişimde bulunurken daha rahat ve güvenli olabileceklerdir. Dört Temel Becerinin eşit oranda geliştirilmesi de Dersin hedeflerinden biridir.
Dersin tanımı A- Temel seviyede gramer konularını öğretmek ve öğrencilerin bunları doğal bir ortamda kullanmalarını sağlamak, B- Öğrencileri Hedef Dildeki yazılı metinleri okuyup bunlardan sonuç çıkarabilecek bir seviyeye getirmek, C- Temel Seviyede de olsa öğrencilerde temel bir dil bilinci geliştirmek, D- Öğrencileri, öğrendikleri yeni yapı ve kelimeleri yeni ortam ve durumlara uyarlamaları konusunda onları teşvik etmek, E- Öğrencileri Temel Seviyede de olsa kendilerini özellikle ikili iletişimde rahat ve güvenle ifade edebilecekleri bir seviyeye getirmek, F- Öğrencilere Temel Seviyede de olsa kendi alanlarıyla ilgili metinleri takip edebilecek, bunları anlayabilecek ve yorumlayabilecek bir temel bilgi ve beceri kazandırmak, G- Dört beceriyi eşit seviyede geliştirmeye çalışmak.

Dersin içeriği
1- I was a student at university. Was were
2- Who built the pyramid? The simle past Tense
3- He wants to know ……. Gerunds and infinitives
4- Future tense with ‘will’
5- What is the weather like ? It will be sunny, I am ‘going to’ buy a car.
6- Must, should, have to, has to
7- What WERE you doing at school yesterday?
8- When while
9- Present perfect tense been- gone
10- Present perfect continuous tense for- since
11- Question tags
12- Reflexive pronouns myself- yourselves
13- Adjectives and advebs good- well
14- Past perfect tense after before
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Temel seviyede gramer konularını öğretmek ve öğrencilerin bunları doğal bir ortamda kullanmalarını sağlamak,
2- Temel Seviyede de olsa öğrencilerde temel bir dil bilinci geliştirmek,
3- Öğrencileri, öğrendikleri yeni yapı ve kelimeleri yeni ortam ve durumlara uyarlamaları konusunda onları teşvik etmek,
4- Öğrencileri Temel Seviyede de olsa kendilerini özellikle ikili iletişimde rahat ve güvenle ifade edebilecekleri bir seviyeye getirmek,
5- Öğrencilere Temel Seviyede de olsa kendi alanlarıyla ilgili metinleri takip edebilecek, bunları anlayabilecek ve yorumlayabilecek bir temel bilgi ve beceri kazandırmak,
6- Dört beceriyi eşit seviyede geliştirmeye çalışmak.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Anestezi alanındaki uygulamaları içeren ders notları, uygulama araç-gereçleri ve görsel ve nesnel kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirir ve uygular.
2- Moniterize hasta bakımı, sedo/analjezi uygulamaları, ameliyathane dışı anestezi uygulamalarında standart donanım, hasta hazırlığı ve takibinde yer alır.
3- Anestezi uygulaması öncesi hasta değerlendirme, anestezi risklerini belirler, hastaya uygun anestezi yöntemine uygun hazırlığı ve monitorizasyonu gerçekleştirme işlemlerini yapar.
4- Genel anestezi uygulamasının tüm basamaklarını gerçekleştirebilir, gelişebilecek komplikasyonları tanır ve müdahale eder.
5- Anestezi alanında görevli bir birey olarak görev hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket eder, ekip çalışmasının sorumluluk bilincinde etik değerlere uyar.
6- Anestezi uygulamaları süresince hastanın vital fonksiyonlarının takibi ve kayıtlarının anestezi formları ile alınmasının bilincindedir ve düzenli olarak kayıt alır.
7- Hastanın yandaş hastalıklarının varlığında ve özellikli ameliyat türlerinde güvenli anestezik ve analjezik uygulamaları gerçekleştirir.
8- Rejyonal bloklarda hasta ve donanım hazırlığını yapabilme, girişimlere yardımcı olma ve hastayı takip edebilme ve komplikasyonlara müdahale edebilme yetisine sahiptir.
9- Anestezi ve analjezi uygulamalarında kullanılan cihaz ve ekipmanların kontrolü, korunması, bakımı, kullanıma hazırlanması ve kullanımını gerçekleştirir ve aralıklı bakımını sağlar.
10- Kardiyopulmoner resüsitasyonda farkındalık, yaklaşım ve uygulama becerisi gösterir.
11- Reanimasyonda gelişebilecek özel durumlar ve acil yaklaşımlarda müdahale eder, güvenli hasta transportu sağlar.
12- Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirmek için gerekli programlara, mesleki hizmet içi eğitim faaliyetlerine ve diğer çalışmalara katılır.
13- Alanında edindiği temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel bilgiye ulaşabilme, değerlendirebilme ve uygulayabilme.
14- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilinci kazanır.
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     44
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Milestone coursebook, Gökhan Ulutürk,Mehmet Emin Gökşen, Nazım Şanlı
Yardımcı Kaynaklar English Grammer in Use

Ders ile ilgili dosyalar