Ön koşul dersleri
|
Dersin bir önkoşulu yoktur
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. FATMA BOZKURT YOUSEF
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Fatma Bozkurt Yousef
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze
|
Dersin amacı
|
Eğitim fakültesinde öğrenim gören ilköğretim matematik öğretmen adaylarına sürdürülebilirlik, sürdürülebilir kalkınma kavramları, sürdürülebilir kalkınmanın amaçları bilgisini kazandırmak.
|
Dersin tanımı
|
Eğitim fakültesinde öğrenim gören ilköğretim matematik öğretmen adaylarına sürdürülebilirlik, sürdürülebilir kalkınma kavramları, sürdürülebilir kalkınmanın amaçları bilgisini kazandırmak.
|
1- |
Sürdürülebilirlik kavramı ve kullanım alanları
|
2- |
Sürdürülebilir kalkınma kavramı ve amaçları
|
3- |
Yoksulluğa son, açlığa son, yoksulluk ve sürdürülebilirlik
|
4- |
Sağlık ve kaliteli yaşam, ve sürdürülebilirlik
|
5- |
Nitelikli eğitim, eğitimde amaç 4.7. ve sürdürülebilirlik
|
6- |
Toplumsal cinsiyet eşitsizliği, eşitsizliklerin azaltılması ve sürdürülebilirlik
|
7- |
Temiz su ve sanitasyon, ve sürdürülebilirlik
|
8- |
İnsana yakışır iş ve ekonomik büyüme, sanayi, yenilikçilik ve altyapı
|
9- |
Erişilebilir ve temiz enerji, sürdürülebilir şehirler ve topluluklar, sorumlu üretim ve tüketim, ve sürdürülebilirlik
|
10- |
İklim eylemi ve sürdürülebilirlik
|
11- |
Sudaki yaşam ve sürdürülebilirlik
|
12- |
Karasal yaşam ve sürdürülebilirlik
|
13- |
barış, adalet ve güçlü kurumlar, amaçlar için ortaklıklar
|
14- |
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Sürdürülebilirlik kavramını ve kullanım alanlarını bilir
|
2- |
Sürdürülebilir kalkınma kavramını ve amaçlarını bilir
|
3- |
Yoksulluğa son, açlığa son, yoksulluk ve sürdürülebilirlik ilişkisini kurar
|
4- |
Sağlık ve kaliteli yaşam, ve sürdürülebilirlik ilişkisini kurar
|
5- |
Nitelikli eğitim, eğitimde 4.7. ve sürdürülebilirlik ilişkisini kurar
|
6- |
Toplumsal cinsiyet eşitliği, eşitsizliklerin azaltılması ve sürdürülebilirlik ilişkisini kurar
|
7- |
Temiz su ve sanitasyon, ve sürdürülebilirlik ilişkisini kurar
|
8- |
İnsana yakışır iş ve ekonomik büyüme, sanayi, yenilikçilik ve altyapı ile sürdürülebilirlik ilişkisini kurar
|
9- |
Erişilebilir ve temiz enerji, sürdürülebilir şehirler ve topluluklar, sorumlu üretim ve tüketim ile sürdürülebilirlik ilişkisini kurar
|
10- |
İklim eylemi, sudaki yaşam, karasal yaşam ve sürdürülebilirlik ilişkisini kurar.
barış, adalet ve güçlü kurumlar, amaçlar için ortaklıklar ve sürdürülebilirlik ilişkisini kurar.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri bilir.
|
|
2- |
Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve ilk yardım bilgisine sahiptir.
|
|
3- |
Laboratuvar güvenliği ve laboratuvarda uyulması gereken kuralları bilir. Laboratuvarda oluşabilecek riskleri belirler, bunlara karşı önlem alır, güvenli laboratuvar ortamı oluşturur.
|
|
4- |
Tıbbi laboratuvar uygulamalarında çevre sağlığı ve atık yönetimi ile ilgili bilgi sahibidir ve gerekli tedbirleri uygular.
|
|
5- |
Tıbbi laboratuvarın işleyişi ve yönetimi hakkında bilgi sahibidir ve uygulamaları yürütebilme becerisine sahiptir.
|
|
6- |
Laboratuvarda kullanılan cihazları, aletleri ve malzemeleri bilir. Bunları uygun olarak kullanır, bakım ve temizliğini yapar.
|
|
7- |
Tıbbi laboratuvar testleri için uygun örneği kuralına uygun şekilde alır. Örneklerin uygun şekilde transferini sağlar. Örnek kabul ve ret kriterlerini uygular, temel testleri yapabilir ve muhafazası gerekli olan örnekleri usulüne uygun saklar.
|
|
8- |
Test öncesi örnek hazırlama işlemlerini yapar, preparat hazırlar, mikroskop kullanır ve mikrobiyolojik ekim yapar. Tıbbi laboratuvar testleri sırasında ortaya çıkabilecek hataları tespit eder ve onları düzeltir.
|
|
9- |
Kimyasal çözelti hazırlar, laboratuvar kimyası ile ilgili temel tanımları ve özellikleri bilir.
|
|
10- |
Sterilizasyon - dezenfeksiyon bilgisine sahiptir ve bunları uygular.
|
|
11- |
Laboratuvar istatistik çalışmaları, malzeme ve kit sayımı ile miad kontrollerini yapar.
|
|
12- |
Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
|
|
13- |
Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
|
|
14- |
Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
|
|
15- |
Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
|
|
16- |
Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
|
|
17- |
Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
|
|
18- |
Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
14
|
5
|
70
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
2
|
4
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
106
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
• Özgen, N. ve Kahyaoğlu, M. (Eds.) (2021). Sürdürülebilir kalkınma. Pegem Akademi.
• Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı (2022). Sürdürülebilir kalkınma amaçları. https://www.tr.undp.org/content/turkey/tr/home/sustainable-development-goals.html
• UNESCO (2018). Sürdürülebilir Kalkınma 2030 Hedefleri İhtisas Komitesi. https://www.unesco.org.tr/Pages/108/219/S%C3%BCrd%C3%BCr%C3%BClebilir-Kalk%C4%B1nma-2030-Hedefleri-%C4%B0htisas-Komitesi
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Özgen, N. ve Kahyaoğlu, M. (Eds.) (2021). Sürdürülebilir kalkınma. Pegem Akademi.
• Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı (2022). Sürdürülebilir kalkınma amaçları. https://www.tr.undp.org/content/turkey/tr/home/sustainable-development-goals.html
• UNESCO (2018). Sürdürülebilir Kalkınma 2030 Hedefleri İhtisas Komitesi. https://www.unesco.org.tr/Pages/108/219/S%C3%BCrd%C3%BCr%C3%BClebilir-Kalk%C4%B1nma-2030-Hedefleri-%C4%B0htisas-Komitesi
|
|