Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > Sinif Öğretmenliği > SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA VE EĞİTİM
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA VE EĞİTİM Birinci düzey MB 021 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Dersin bir önkoşulu yoktur
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. FATMA BOZKURT YOUSEF
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Fatma Bozkurt Yousef
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Eğitim fakültesinde öğrenim gören ilköğretim matematik öğretmen adaylarına sürdürülebilirlik, sürdürülebilir kalkınma kavramları, sürdürülebilir kalkınmanın amaçları bilgisini kazandırmak.
Dersin tanımı Eğitim fakültesinde öğrenim gören ilköğretim matematik öğretmen adaylarına sürdürülebilirlik, sürdürülebilir kalkınma kavramları, sürdürülebilir kalkınmanın amaçları bilgisini kazandırmak.

Dersin içeriği
1- Sürdürülebilirlik kavramı ve kullanım alanları
2- Sürdürülebilir kalkınma kavramı ve amaçları
3- Yoksulluğa son, açlığa son, yoksulluk ve sürdürülebilirlik
4- Sağlık ve kaliteli yaşam, ve sürdürülebilirlik
5- Nitelikli eğitim, eğitimde amaç 4.7. ve sürdürülebilirlik
6- Toplumsal cinsiyet eşitsizliği, eşitsizliklerin azaltılması ve sürdürülebilirlik
7- Temiz su ve sanitasyon, ve sürdürülebilirlik
8- İnsana yakışır iş ve ekonomik büyüme, sanayi, yenilikçilik ve altyapı
9- Erişilebilir ve temiz enerji, sürdürülebilir şehirler ve topluluklar, sorumlu üretim ve tüketim, ve sürdürülebilirlik
10- İklim eylemi ve sürdürülebilirlik
11- Sudaki yaşam ve sürdürülebilirlik
12- Karasal yaşam ve sürdürülebilirlik
13- barış, adalet ve güçlü kurumlar, amaçlar için ortaklıklar
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Sürdürülebilirlik kavramını ve kullanım alanlarını bilir
2- Sürdürülebilir kalkınma kavramını ve amaçlarını bilir
3- Yoksulluğa son, açlığa son, yoksulluk ve sürdürülebilirlik ilişkisini kurar
4- Sağlık ve kaliteli yaşam, ve sürdürülebilirlik ilişkisini kurar
5- Nitelikli eğitim, eğitimde 4.7. ve sürdürülebilirlik ilişkisini kurar
6- Toplumsal cinsiyet eşitliği, eşitsizliklerin azaltılması ve sürdürülebilirlik ilişkisini kurar
7- Temiz su ve sanitasyon, ve sürdürülebilirlik ilişkisini kurar
8- İnsana yakışır iş ve ekonomik büyüme, sanayi, yenilikçilik ve altyapı ile sürdürülebilirlik ilişkisini kurar
9- Erişilebilir ve temiz enerji, sürdürülebilir şehirler ve topluluklar, sorumlu üretim ve tüketim ile sürdürülebilirlik ilişkisini kurar
10- İklim eylemi, sudaki yaşam, karasal yaşam ve sürdürülebilirlik ilişkisini kurar. barış, adalet ve güçlü kurumlar, amaçlar için ortaklıklar ve sürdürülebilirlik ilişkisini kurar.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilimsel kavramlar ve olgular bilgisine sahiptir.
2- İlkokul eğitiminde öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri, sınıf yönetimi ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
3- İlkokul öğrencileri için ders kitabı ve çocuk kitabı seçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
4- Bilimsel bilginin kaynağı, sınırları, kapsamı, güvenilirliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
5- İlkokul öğrencilerinin gelişim, öğrenme, öğrenme güçlükleri ve gereksinimleri bilgisine sahiptir.
6- İlkokul eğitiminde bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
7- İlkokul eğitimi ile ilgili doğru ve güvenilir bilgiye ulaşma yollarını bilir ve kullanır.
8- İlkokul eğitimi ile ilgili bilimsel bir problemi ele alır, inceler ve çözüm yolları üretir.
9- İlkokul eğitiminde geleneksel ve güncel öğrenme-öğretme yaklaşım, strateji, yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular.
10- Felsefe, psikoloji, tarih, coğrafya, hukuk, antropoloji ve sosyoloji alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
11- Çeşitli sosyo-kültürel çevrelerde bulunur, toplumsal sorumluluk alır, çeşitli projelere katılır ve sonuçlarını paylaşır.
12- Mesleki yetkinliklerini ve yeterliliklerini tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanarak zayıf yönlerini geliştirir.
13- Mesleki olarak kendini sürekli yeniler ve bu yönde olumlu bir tutum geliştirir.
14- En az bir yabancı dili kullanarak (B1 düzeyinde) alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurar.
15- Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili sanatsal ve kültürel etkinlikleri takip eder ve etkinliklere aktif bir şekilde katılır.
16- Öğretmenlik mesleği ile ilgili olarak insan haklarına, demokratik, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere ve mesleki yasa ve yönetmeliklere uygun davranır.
17- Türkçeyi hem yazılı hem de sözlü olarak sosyal ve akademik ortamlarda doğru ve etkili bir şekilde kullanır.
18- Temel matematik ve temel fen bilimleri alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 14 5 70
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     106
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı • Özgen, N. ve Kahyaoğlu, M. (Eds.) (2021). Sürdürülebilir kalkınma. Pegem Akademi. • Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı (2022). Sürdürülebilir kalkınma amaçları. https://www.tr.undp.org/content/turkey/tr/home/sustainable-development-goals.html • UNESCO (2018). Sürdürülebilir Kalkınma 2030 Hedefleri İhtisas Komitesi. https://www.unesco.org.tr/Pages/108/219/S%C3%BCrd%C3%BCr%C3%BClebilir-Kalk%C4%B1nma-2030-Hedefleri-%C4%B0htisas-Komitesi
Yardımcı Kaynaklar Özgen, N. ve Kahyaoğlu, M. (Eds.) (2021). Sürdürülebilir kalkınma. Pegem Akademi. • Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı (2022). Sürdürülebilir kalkınma amaçları. https://www.tr.undp.org/content/turkey/tr/home/sustainable-development-goals.html • UNESCO (2018). Sürdürülebilir Kalkınma 2030 Hedefleri İhtisas Komitesi. https://www.unesco.org.tr/Pages/108/219/S%C3%BCrd%C3%BCr%C3%BClebilir-Kalk%C4%B1nma-2030-Hedefleri-%C4%B0htisas-Komitesi

Ders ile ilgili dosyalar