Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veter. Besin Hij ve Tek. (k.k.ort.dr.) > SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA VE EĞİTİM
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA VE EĞİTİM Üçüncü düzey MB 021 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Dersin bir önkoşulu yoktur
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. FATMA BOZKURT YOUSEF
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Fatma Bozkurt Yousef
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Eğitim fakültesinde öğrenim gören ilköğretim matematik öğretmen adaylarına sürdürülebilirlik, sürdürülebilir kalkınma kavramları, sürdürülebilir kalkınmanın amaçları bilgisini kazandırmak.
Dersin tanımı Eğitim fakültesinde öğrenim gören ilköğretim matematik öğretmen adaylarına sürdürülebilirlik, sürdürülebilir kalkınma kavramları, sürdürülebilir kalkınmanın amaçları bilgisini kazandırmak.

Dersin içeriği
1- Sürdürülebilirlik kavramı ve kullanım alanları
2- Sürdürülebilir kalkınma kavramı ve amaçları
3- Yoksulluğa son, açlığa son, yoksulluk ve sürdürülebilirlik
4- Sağlık ve kaliteli yaşam, ve sürdürülebilirlik
5- Nitelikli eğitim, eğitimde amaç 4.7. ve sürdürülebilirlik
6- Toplumsal cinsiyet eşitsizliği, eşitsizliklerin azaltılması ve sürdürülebilirlik
7- Temiz su ve sanitasyon, ve sürdürülebilirlik
8- İnsana yakışır iş ve ekonomik büyüme, sanayi, yenilikçilik ve altyapı
9- Erişilebilir ve temiz enerji, sürdürülebilir şehirler ve topluluklar, sorumlu üretim ve tüketim, ve sürdürülebilirlik
10- İklim eylemi ve sürdürülebilirlik
11- Sudaki yaşam ve sürdürülebilirlik
12- Karasal yaşam ve sürdürülebilirlik
13- barış, adalet ve güçlü kurumlar, amaçlar için ortaklıklar
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Sürdürülebilirlik kavramını ve kullanım alanlarını bilir
2- Sürdürülebilir kalkınma kavramını ve amaçlarını bilir
3- Yoksulluğa son, açlığa son, yoksulluk ve sürdürülebilirlik ilişkisini kurar
4- Sağlık ve kaliteli yaşam, ve sürdürülebilirlik ilişkisini kurar
5- Nitelikli eğitim, eğitimde 4.7. ve sürdürülebilirlik ilişkisini kurar
6- Toplumsal cinsiyet eşitliği, eşitsizliklerin azaltılması ve sürdürülebilirlik ilişkisini kurar
7- Temiz su ve sanitasyon, ve sürdürülebilirlik ilişkisini kurar
8- İnsana yakışır iş ve ekonomik büyüme, sanayi, yenilikçilik ve altyapı ile sürdürülebilirlik ilişkisini kurar
9- Erişilebilir ve temiz enerji, sürdürülebilir şehirler ve topluluklar, sorumlu üretim ve tüketim ile sürdürülebilirlik ilişkisini kurar
10- İklim eylemi, sudaki yaşam, karasal yaşam ve sürdürülebilirlik ilişkisini kurar. barış, adalet ve güçlü kurumlar, amaçlar için ortaklıklar ve sürdürülebilirlik ilişkisini kurar.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
2- Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
3- Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
4- Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
5- Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
6- Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
7- Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
8- Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
9- Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
10- Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 14 5 70
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     106
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı • Özgen, N. ve Kahyaoğlu, M. (Eds.) (2021). Sürdürülebilir kalkınma. Pegem Akademi. • Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı (2022). Sürdürülebilir kalkınma amaçları. https://www.tr.undp.org/content/turkey/tr/home/sustainable-development-goals.html • UNESCO (2018). Sürdürülebilir Kalkınma 2030 Hedefleri İhtisas Komitesi. https://www.unesco.org.tr/Pages/108/219/S%C3%BCrd%C3%BCr%C3%BClebilir-Kalk%C4%B1nma-2030-Hedefleri-%C4%B0htisas-Komitesi
Yardımcı Kaynaklar Özgen, N. ve Kahyaoğlu, M. (Eds.) (2021). Sürdürülebilir kalkınma. Pegem Akademi. • Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı (2022). Sürdürülebilir kalkınma amaçları. https://www.tr.undp.org/content/turkey/tr/home/sustainable-development-goals.html • UNESCO (2018). Sürdürülebilir Kalkınma 2030 Hedefleri İhtisas Komitesi. https://www.unesco.org.tr/Pages/108/219/S%C3%BCrd%C3%BCr%C3%BClebilir-Kalk%C4%B1nma-2030-Hedefleri-%C4%B0htisas-Komitesi

Ders ile ilgili dosyalar