Ön koşul dersleri
|
Dersin bir önkoşulu yoktur
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. FATMA BOZKURT YOUSEF
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Fatma Bozkurt Yousef
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze
|
Dersin amacı
|
Eğitim fakültesinde öğrenim gören ilköğretim matematik öğretmen adaylarına sürdürülebilirlik, sürdürülebilir kalkınma kavramları, sürdürülebilir kalkınmanın amaçları bilgisini kazandırmak.
|
Dersin tanımı
|
Eğitim fakültesinde öğrenim gören ilköğretim matematik öğretmen adaylarına sürdürülebilirlik, sürdürülebilir kalkınma kavramları, sürdürülebilir kalkınmanın amaçları bilgisini kazandırmak.
|
1- |
Sürdürülebilirlik kavramı ve kullanım alanları
|
2- |
Sürdürülebilir kalkınma kavramı ve amaçları
|
3- |
Yoksulluğa son, açlığa son, yoksulluk ve sürdürülebilirlik
|
4- |
Sağlık ve kaliteli yaşam, ve sürdürülebilirlik
|
5- |
Nitelikli eğitim, eğitimde amaç 4.7. ve sürdürülebilirlik
|
6- |
Toplumsal cinsiyet eşitsizliği, eşitsizliklerin azaltılması ve sürdürülebilirlik
|
7- |
Temiz su ve sanitasyon, ve sürdürülebilirlik
|
8- |
İnsana yakışır iş ve ekonomik büyüme, sanayi, yenilikçilik ve altyapı
|
9- |
Erişilebilir ve temiz enerji, sürdürülebilir şehirler ve topluluklar, sorumlu üretim ve tüketim, ve sürdürülebilirlik
|
10- |
İklim eylemi ve sürdürülebilirlik
|
11- |
Sudaki yaşam ve sürdürülebilirlik
|
12- |
Karasal yaşam ve sürdürülebilirlik
|
13- |
barış, adalet ve güçlü kurumlar, amaçlar için ortaklıklar
|
14- |
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Sürdürülebilirlik kavramını ve kullanım alanlarını bilir
|
2- |
Sürdürülebilir kalkınma kavramını ve amaçlarını bilir
|
3- |
Yoksulluğa son, açlığa son, yoksulluk ve sürdürülebilirlik ilişkisini kurar
|
4- |
Sağlık ve kaliteli yaşam, ve sürdürülebilirlik ilişkisini kurar
|
5- |
Nitelikli eğitim, eğitimde 4.7. ve sürdürülebilirlik ilişkisini kurar
|
6- |
Toplumsal cinsiyet eşitliği, eşitsizliklerin azaltılması ve sürdürülebilirlik ilişkisini kurar
|
7- |
Temiz su ve sanitasyon, ve sürdürülebilirlik ilişkisini kurar
|
8- |
İnsana yakışır iş ve ekonomik büyüme, sanayi, yenilikçilik ve altyapı ile sürdürülebilirlik ilişkisini kurar
|
9- |
Erişilebilir ve temiz enerji, sürdürülebilir şehirler ve topluluklar, sorumlu üretim ve tüketim ile sürdürülebilirlik ilişkisini kurar
|
10- |
İklim eylemi, sudaki yaşam, karasal yaşam ve sürdürülebilirlik ilişkisini kurar.
barış, adalet ve güçlü kurumlar, amaçlar için ortaklıklar ve sürdürülebilirlik ilişkisini kurar.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
|
|
2- |
Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
|
|
3- |
Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
|
|
4- |
Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
|
|
5- |
Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
|
|
6- |
Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
|
|
7- |
Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
|
|
8- |
Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
|
|
9- |
Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
|
|
10- |
Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
14
|
5
|
70
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
2
|
4
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
106
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
• Özgen, N. ve Kahyaoğlu, M. (Eds.) (2021). Sürdürülebilir kalkınma. Pegem Akademi.
• Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı (2022). Sürdürülebilir kalkınma amaçları. https://www.tr.undp.org/content/turkey/tr/home/sustainable-development-goals.html
• UNESCO (2018). Sürdürülebilir Kalkınma 2030 Hedefleri İhtisas Komitesi. https://www.unesco.org.tr/Pages/108/219/S%C3%BCrd%C3%BCr%C3%BClebilir-Kalk%C4%B1nma-2030-Hedefleri-%C4%B0htisas-Komitesi
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Özgen, N. ve Kahyaoğlu, M. (Eds.) (2021). Sürdürülebilir kalkınma. Pegem Akademi.
• Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı (2022). Sürdürülebilir kalkınma amaçları. https://www.tr.undp.org/content/turkey/tr/home/sustainable-development-goals.html
• UNESCO (2018). Sürdürülebilir Kalkınma 2030 Hedefleri İhtisas Komitesi. https://www.unesco.org.tr/Pages/108/219/S%C3%BCrd%C3%BCr%C3%BClebilir-Kalk%C4%B1nma-2030-Hedefleri-%C4%B0htisas-Komitesi
|
|