Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Gida Mühendisliği (yl. Yabanci Dil) > SEMINAR
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SEMINAR İkinci düzey FDE 500 Zorunlu 2 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri No.
Eğitimin dili İngilizce
Koordinatör PROF. DR. MEHMET HAYTA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Yrd. Doç. Dr. Lütfiye Ekici
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Akademik yazım ve sunum becerileri kazandırmak
Dersin tanımı Gıda Mühendisliği alanında seminer raporlama ve sunum çalışmaları

Dersin içeriği
1- Seminer Yöneticisi tarafından belirlenecektir.
2- Seminer Yöneticisi tarafından belirlenecektir.
3- Seminer Yöneticisi tarafından belirlenecektir.
4- Seminer Yöneticisi tarafından belirlenecektir.
5- Seminer Yöneticisi tarafından belirlenecektir.
6- Seminer Yöneticisi tarafından belirlenecektir.
7- Seminer Yöneticisi tarafından belirlenecektir.
8- Seminer Yöneticisi tarafından belirlenecektir.
9- Seminer Yöneticisi tarafından belirlenecektir.
10- Seminer Yöneticisi tarafından belirlenecektir.
11- Seminer Yöneticisi tarafından belirlenecektir.
12- Seminer Yöneticisi tarafından belirlenecektir.
13- Seminer Yöneticisi tarafından belirlenecektir.
14- Seminer Yöneticisi tarafından belirlenecektir.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Literatür taraması yapmayı öğrenmek
2- Bilimsel ve mesleki etik konusunda bilgi sahibi olmak
3- Yazılı ve sözlü iletişim becerileri geliştirmek
4- -
5- -
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Lisans yeterliklerine dayalı olarak Gıda Mühendisliği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek.
2- Gıda Mühendisliği alanındaki bir problemi tanılamak, çözüm yöntemi geliştirmek ve uygulamak.
3- Gıda Mühendisliği alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibi olmak.
4- Gıda Mühendisliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmek.
5- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olmak.
6- Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarma yetisine sahip olmak.
7- Gıda Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanabilmek.
8- Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenmek.
9- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine ve bunu gerçekleştirebilme becerisine sahip olmak.
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 2 24
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 2 30
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 1 1
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 5 10 50
Toplam iş yükü     105
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar