Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. EMİNE ERDEM
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Doç. Dr. Emine ERDEM
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Öğrenciler derslere hazırlık yaparak gelmekte, sunumları ile derslere
katılmaktadırlar.
İnteraktif yöntemler kullanılmaktadır.
|
Dersin amacı
|
-Öğrencinin toplumda yüksek riskli çocuk ve ebeveynlerin gereksinimlerini belirlemesi ve sorunlara yönelik uygun çözümler getirebilmesi,
-Öğrencinin çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanında karşılaşılan etik sorunları tanıması, bu sorunlara duyarlılık geliştirmesi ve çözüm önerileri geliştirebilmesi hedeflenmektedir.
|
Dersin tanımı
|
Yüksek riskli çocuk ve ebeveynlerin özellikleri ve sağlık bakım gereksinimleri değerlendirilir ve hemşirenin rolleri incelenir. Ayrıca çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanında karşılaşılan etik sorunlar incelenir.
|
1- |
Kanıta dayalı hemşirelik
|
2- |
Eleştirel düşünme
|
3- |
Klinik karar verme
|
4- |
Çocukla terapotik iletişim ve terapotik oyun
|
5- |
Çocukta yaratıcılık
|
6- |
Yüksek riskli çocuklar (Özürlü çocuk, Kurumda kalan çocuk, Suça itilen çocuk, Çalışan çocuk ve sokak çocuğu, Kronik hastalıklı çocuk)
|
7- |
Yüksek riskli ebeveynler (Alkolik ebeveyn, Boşanmış ve tek ebeveyn, Adölesan ebeveynlik)
|
8- |
Küreselleşme ve Çocuk
-Yoksulluk ve çocuk
-Savaş ve çocuk
-Sivil toplum örgütleri ve çocuk
|
9- |
Çocuk istismarı ve ihmali, şiddet
|
10- |
Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliğinde etik sorunlar
|
11- |
Değişen sağlık sistemi
|
12- |
|
13- |
|
14- |
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Çocuk hemşireliği alanındaki bilimsel kanıtları derinlemesine bir bakış açısıyla değerlendirebilme.
|
2- |
Hemşirelikte eğitim, araştırma ve uygulama alanında eleştirel düşünme becerilerini kullanabilme.
|
3- |
Çocukta yaratıcılığı geliştirme yollarını açıklayabilme
|
4- |
Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanındaki etik sorunları ve etik karar verme yollarını tartışabilme
|
5- |
Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanında terapotik iletişim ve oyun kullanımını açıklayabilme
|
6- |
Yüksek riskli çocuklar ve ebeveynlerine ilişkin duyarlılık kazanma, sorunların çözüm yollarını araştırma ve özgün görüşler geliştirebilme
|
7- |
Küreselleşmenin çocuk sağlığına etkisini değerlendirebilme.
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
5
|
10
|
50
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
148
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
100
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Güncel süreli yayınlar ve kitaplar
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|