Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Protetik Diş Tedavisi (doktora) > ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ II Üçüncü düzey ÇSH 602 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. EMİNE ERDEM
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. Emine ERDEM
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Öğrenciler derslere hazırlık yaparak gelmekte, sunumları ile derslere katılmaktadırlar. İnteraktif yöntemler kullanılmaktadır.
Dersin amacı -Öğrencinin toplumda yüksek riskli çocuk ve ebeveynlerin gereksinimlerini belirlemesi ve sorunlara yönelik uygun çözümler getirebilmesi, -Öğrencinin çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanında karşılaşılan etik sorunları tanıması, bu sorunlara duyarlılık geliştirmesi ve çözüm önerileri geliştirebilmesi hedeflenmektedir.
Dersin tanımı Yüksek riskli çocuk ve ebeveynlerin özellikleri ve sağlık bakım gereksinimleri değerlendirilir ve hemşirenin rolleri incelenir. Ayrıca çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanında karşılaşılan etik sorunlar incelenir.

Dersin içeriği
1- Kanıta dayalı hemşirelik
2- Eleştirel düşünme
3- Klinik karar verme
4- Çocukla terapotik iletişim ve terapotik oyun
5- Çocukta yaratıcılık
6- Yüksek riskli çocuklar (Özürlü çocuk, Kurumda kalan çocuk, Suça itilen çocuk, Çalışan çocuk ve sokak çocuğu, Kronik hastalıklı çocuk)
7- Yüksek riskli ebeveynler (Alkolik ebeveyn, Boşanmış ve tek ebeveyn, Adölesan ebeveynlik)
8- Küreselleşme ve Çocuk -Yoksulluk ve çocuk -Savaş ve çocuk -Sivil toplum örgütleri ve çocuk
9- Çocuk istismarı ve ihmali, şiddet
10- Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliğinde etik sorunlar
11- Değişen sağlık sistemi
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Çocuk hemşireliği alanındaki bilimsel kanıtları derinlemesine bir bakış açısıyla değerlendirebilme.
2- Hemşirelikte eğitim, araştırma ve uygulama alanında eleştirel düşünme becerilerini kullanabilme.
3- Çocukta yaratıcılığı geliştirme yollarını açıklayabilme
4- Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanındaki etik sorunları ve etik karar verme yollarını tartışabilme
5- Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanında terapotik iletişim ve oyun kullanımını açıklayabilme
6- Yüksek riskli çocuklar ve ebeveynlerine ilişkin duyarlılık kazanma, sorunların çözüm yollarını araştırma ve özgün görüşler geliştirebilme
7- Küreselleşmenin çocuk sağlığına etkisini değerlendirebilme.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 5 10 50
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     148
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Güncel süreli yayınlar ve kitaplar
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar