Giriş | English

Lisans > Mimarlik Fakültesi > Mimarlik > MİMARİ İFADE TEKNİKLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MİMARİ İFADE TEKNİKLERİ Birinci düzey MİM112 Zorunlu 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ OKTAY TURAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı 1. Grup Dr. Öğr. Üyesi Oktay TURAN 2. Grup Dr. Öğr. Üyesi Özlem ATAK DOĞAN 3. Grup Dr. Öğr. Üyesi Sevim SEYHAN AYTEN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Araş. Gör. Melikşah KOCA
Dersin veriliş şekli Kuramsal ve uygulamalı ders anlatımları, atölye uygulamaları
Dersin amacı Mimari ifadeyi; dil, kişiye özgü serbest ifade ve eskiz, ortografik, aksonometrik ve eğik izdüşüm, konik perspektif bağlamında sorgulama becerisini kazandırmak Maket ve digital ifade araçlarını kullanmak Grafik düşünme ve düşünceyi uygulanabilir nitelikte çizgisel ve üç boyutlu ifadelendirme becerisini kazandırmak İfadenin ifadesini araçsallaştırmak Kişiselleştirilmiş görsel dil kullanımı ve ifade etme becerisini kazandırmak
Dersin tanımı Mimari ifadenin konvansiyonlarının öğrenciye aktarılması ve alternatif ifade yolları üzerine düşünmenin kanallarının araştırılması. İfadenin, öğrencinin mimari algısının ve tasarlama yetisinin geliştirilmesi yolunda araçsallaştırılması ve araçların düşünceyi belirleme potansiyeline dikkat çekilmesi. Değerlendirme: GRUP 1-2: Arasınav 1 (%20): Eskiz Sınavı, Arasınav 2 (%20): Ara Ödev Teslimi Yarıyıl Sonu: Eskiz Sınavı (%40)+ Ödev Teslimi(%20)
Bütünleme: Eskiz Sınavı (%40)+ Ödev Teslimi(%20) GRUP 3: VİZE NOTU: %30 ÖDEV TESLİMİ + %70 ESKİZ SINAVI FINAL NOTU: %30 ÖDEV TESLİMİ + %70 ESKİZ SINAVI GEÇME NOTU = %40 VİZE NOTU + %60 FİNAL NOTU

Dersin içeriği
1- Dersin Tanıtımı : Mimari çizim malzemelerinin-gereçlerin tanıtımı, alıştırma
2- Serbest el çizim - Teknik çizim : Serbest el alıştırmalar ve temel çizim araçları ve kullanımı- (Geometrik pattern alıştırmaları, çizim alıştırmaları, çizgi niteliği ve çeşitliliği ile ilgili uygulamalar, klavuz çizgi mantığının aktarılması, vb.)
3- Teknik çizim : Paralel dik iz düşüm (derinlik vurgusu ve algısına yönelik çalışmalar)
4- Teknik çizim :Ortografik çizim- Görünüş
5- Teknik çizim :Ortografik çizim- Görünüş
6- Teknik çizim :Ortografik çizim- kesit
7- Teknik çizim :Ortografik çizim- kesit
8- Teknik çizim :Ortografik çizim- kesit
9- Arasınav
10- Maket : Ortografik çizim- mimari içerikli uygulama
11- Maket : Ortografik çizim- mimari içerikli uygulama
12- Maket : Ortografik çizim- mimari içerikli uygulama Paralel eğik izdüşüm (izometrik)
13- Paralel eğik izdüşüm (aksonometrik türleri (militer-kavalier-dimetrik))
14- Konik izdüşüm
15- Seçilen örnekler üzerinden ders anlatımı- Ölçekler ve çizim teknikleri (teknik çizim ve sunum örnekleri, vaziyet planı, kesit görünüş, semboller, ölçü çizgisi, kot vb.)
16- Seçilen örnekler üzerinden ders anlatımı- Ölçekler ve çizim teknikleri (teknik çizim ve sunum örnekleri, vaziyet planı, kesit görünüş, semboller, ölçü çizgisi, kot vb.)
17- .
18- .
19- .
20- .

Dersin öğrenme çıktıları
1- Mimari ifadenin ve dersin amacının öğrenci tarafından sorunsallaştırarak kendi bakış açısını geliştirmesi için araçlar, bakış açıları ve yaklaşımlar oluşturması.
2- ortografik izdüşüm; plan, kesit, görünüş uygulamalarınn kavranması
3- bir tasarım önerisinin geliştirilmesi
4- izdüşüm yöntemlerinin öğrenilmesi
5- serbest ifade uygulamaları
6- perspektif uygulamalarının öğrenilmesi
7- .
8- .
9- .
10- .

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Temel Tasarım ve Biçimsel Kompozisyon
2- Tasarım Düşüncesi Becerisi
3- Kuramsal Bilgi Becerisi
4- Görsel İletişim ve Grafik Anlatım
5- Eleştirel Düşünme
6- Araştırma ve Yorumlama Becerileri
7- Kültürel Çeşitlilik ve Küresel Örnekler
8- Geniş Kapsamlı Tasarım
9- İletişim ve Disiplinlerarası Çalışma
10- Toplum ve Çevre Sorumluluğu
11- Yasal Sorumluluklar ve Mesleki Etik
12- Taşıyıcı Sistemler
13- Yapı Malzemeleri ve Uygulamaları
14- Proje ve Yapım Yönetimi
15- Çevre Kontrolü ve Servis Sistemleri
16- Sürdürülebilir Tasarım
17- Tarihi Çevre Koruma Bilinci
18- Tarihi Yapı ve Çevre Belgeleme
19- Mimari Çeşitlilik ve Yerel Mimarlıklar
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 10 2 20
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 4 8
Ara sınavlar 1 4 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 4 4
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     88
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 7 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Alan Jefferis, David A. Madsen, 2005, Architectural Drafting and Design, Thomson Delmar Learning, NY. Paul Laseau, 1989, Graphic Thinking For Architects And Designers, Van Nostrand Reinhold, NY. Mo Zell, 2008, Architectural Drawing Course, Barrons, NY
Yardımcı Kaynaklar Alan Jefferis, David A. Madsen, 2005, Architectural Drafting and Design, Thomson Delmar Learning, NY. Paul Laseau, 1989, Graphic Thinking For Architects And Designers, Van Nostrand Reinhold, NY. Mo Zell, 2008, Architectural Drawing Course, Barrons, NY

Ders ile ilgili dosyalar