Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MİMARİ İFADE TEKNİKLERİ |
Birinci düzey |
MİM112 |
Zorunlu |
1 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ OKTAY TURAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
1. Grup
Dr. Öğr. Üyesi Oktay TURAN
2. Grup
Dr. Öğr. Üyesi Özlem ATAK DOĞAN
3. Grup
Dr. Öğr. Üyesi Sevim SEYHAN AYTEN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Araş. Gör. Melikşah KOCA
|
Dersin veriliş şekli
|
Kuramsal ve uygulamalı ders anlatımları, atölye uygulamaları
|
Dersin amacı
|
Mimari ifadeyi; dil, kişiye özgü serbest ifade ve eskiz, ortografik, aksonometrik ve eğik izdüşüm, konik perspektif bağlamında sorgulama becerisini kazandırmak
Maket ve digital ifade araçlarını kullanmak
Grafik düşünme ve düşünceyi uygulanabilir nitelikte çizgisel ve üç boyutlu ifadelendirme becerisini kazandırmak
İfadenin ifadesini araçsallaştırmak
Kişiselleştirilmiş görsel dil kullanımı ve ifade etme becerisini kazandırmak
|
Dersin tanımı
|
Mimari ifadenin konvansiyonlarının öğrenciye aktarılması ve alternatif ifade yolları üzerine düşünmenin kanallarının araştırılması. İfadenin, öğrencinin mimari algısının ve tasarlama yetisinin geliştirilmesi yolunda araçsallaştırılması ve araçların düşünceyi belirleme potansiyeline dikkat çekilmesi.
Değerlendirme:
GRUP 1-2: Arasınav 1 (%20): Eskiz Sınavı, Arasınav 2 (%20): Ara Ödev Teslimi
Yarıyıl Sonu: Eskiz Sınavı (%40)+ Ödev Teslimi(%20)
Bütünleme: Eskiz Sınavı (%40)+ Ödev Teslimi(%20)
GRUP 3: VİZE NOTU: %30 ÖDEV TESLİMİ + %70 ESKİZ SINAVI
FINAL NOTU: %30 ÖDEV TESLİMİ + %70 ESKİZ SINAVI
GEÇME NOTU = %40 VİZE NOTU + %60 FİNAL NOTU
|
1- |
Dersin Tanıtımı : Mimari çizim malzemelerinin-gereçlerin tanıtımı, alıştırma
|
2- |
Serbest el çizim - Teknik çizim : Serbest el alıştırmalar ve temel çizim araçları ve kullanımı- (Geometrik pattern alıştırmaları, çizim alıştırmaları, çizgi niteliği ve çeşitliliği ile ilgili uygulamalar, klavuz çizgi mantığının aktarılması, vb.)
|
3- |
Teknik çizim : Paralel dik iz düşüm (derinlik vurgusu ve algısına yönelik çalışmalar)
|
4- |
Teknik çizim :Ortografik çizim- Görünüş
|
5- |
Teknik çizim :Ortografik çizim- Görünüş
|
6- |
Teknik çizim :Ortografik çizim- kesit
|
7- |
Teknik çizim :Ortografik çizim- kesit
|
8- |
Teknik çizim :Ortografik çizim- kesit
|
9- |
Arasınav
|
10- |
Maket : Ortografik çizim- mimari içerikli uygulama
|
11- |
Maket : Ortografik çizim- mimari içerikli uygulama
|
12- |
Maket : Ortografik çizim- mimari içerikli uygulama
Paralel eğik izdüşüm (izometrik)
|
13- |
Paralel eğik izdüşüm (aksonometrik türleri (militer-kavalier-dimetrik))
|
14- |
Konik izdüşüm
|
15- |
Seçilen örnekler üzerinden ders anlatımı- Ölçekler ve çizim teknikleri (teknik çizim ve sunum örnekleri, vaziyet planı, kesit görünüş, semboller, ölçü çizgisi, kot vb.)
|
16- |
Seçilen örnekler üzerinden ders anlatımı- Ölçekler ve çizim teknikleri (teknik çizim ve sunum örnekleri, vaziyet planı, kesit görünüş, semboller, ölçü çizgisi, kot vb.)
|
17- |
.
|
18- |
.
|
19- |
.
|
20- |
.
|
1- |
Mimari ifadenin ve dersin amacının öğrenci tarafından sorunsallaştırarak kendi bakış açısını geliştirmesi için araçlar, bakış açıları ve yaklaşımlar oluşturması.
|
2- |
ortografik izdüşüm; plan, kesit, görünüş uygulamalarınn kavranması
|
3- |
bir tasarım önerisinin geliştirilmesi
|
4- |
izdüşüm yöntemlerinin öğrenilmesi
|
5- |
serbest ifade uygulamaları
|
6- |
perspektif uygulamalarının öğrenilmesi
|
7- |
.
|
8- |
.
|
9- |
.
|
10- |
.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Temel Tasarım ve Biçimsel Kompozisyon
|
|
2- |
Tasarım Düşüncesi Becerisi
|
|
3- |
Kuramsal Bilgi Becerisi
|
|
4- |
Görsel İletişim ve Grafik Anlatım
|
|
5- |
Eleştirel Düşünme
|
|
6- |
Araştırma ve Yorumlama Becerileri
|
|
7- |
Kültürel Çeşitlilik ve Küresel Örnekler
|
|
8- |
Geniş Kapsamlı Tasarım
|
|
9- |
İletişim ve Disiplinlerarası Çalışma
|
|
10- |
Toplum ve Çevre Sorumluluğu
|
|
11- |
Yasal Sorumluluklar ve Mesleki Etik
|
|
12- |
Taşıyıcı Sistemler
|
|
13- |
Yapı Malzemeleri ve Uygulamaları
|
|
14- |
Proje ve Yapım Yönetimi
|
|
15- |
Çevre Kontrolü ve Servis Sistemleri
|
|
16- |
Sürdürülebilir Tasarım
|
|
17- |
Tarihi Çevre Koruma Bilinci
|
|
18- |
Tarihi Yapı ve Çevre Belgeleme
|
|
19- |
Mimari Çeşitlilik ve Yerel Mimarlıklar
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
1
|
14
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
10
|
2
|
20
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
2
|
4
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
4
|
4
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
4
|
4
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
88
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
50
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
7
|
50
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Alan Jefferis, David A. Madsen, 2005, Architectural Drafting and Design, Thomson Delmar Learning, NY.
Paul Laseau, 1989, Graphic Thinking For Architects And Designers, Van Nostrand Reinhold, NY.
Mo Zell, 2008, Architectural Drawing Course, Barrons, NY
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Alan Jefferis, David A. Madsen, 2005, Architectural Drafting and Design, Thomson Delmar Learning, NY.
Paul Laseau, 1989, Graphic Thinking For Architects And Designers, Van Nostrand Reinhold, NY.
Mo Zell, 2008, Architectural Drawing Course, Barrons, NY
|
|