Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ÇEVRE POLİTİKASI |
Birinci düzey |
F-SKY401 |
Zorunlu |
7 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ GÖZDE KESTELLİOĞLU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ DR. GÖZDE KESTELLİOĞLU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik : Dersin verilişi hoca tarafından önemli ve esas konuların anlatılması temelindedir. Ders esnasında tartışma ve soru-cevap ve yorum yapmanın gerçekleştirilmesi hedeflenmektedir.
|
Dersin amacı
|
Bu dersi takip edecek öğrencilerin ekoloji, ekosistem, ekolojik denge ve taşıma kapasitesi gibi çevrebilimin temel kavramlarını öğrenmesi; kirlilik, biyolojik çeşitliliğin azalması, ve iklim değişikliği gibi farklı ölçeklerde yaşanan çeşitli çevre sorunlarını ekolojik, siyasi, iktisadi ve sosyal boyutlarıyla tanımlayabilmesi; çevre sorunlarının çözümüne yönelik farklı ölçeklerde formüle edilen politikaları aktör etkileşimleri, mevzuat, küreselleşme vb. boyutlarıyla analiz edebilmesi ve Türkiye’nin çevre politikası ile ilgili kurumsal yapı, mevzuat ve uygulamalar açısından değerlendirebilmesi beklenmektedir.
|
Dersin tanımı
|
Çevrebilimin temel kavramları, çevre kirliliği (hava, su, toprak, gürültü görüntü kirliliği vs.), nüfus artışı, ekonomik büyüme, yoksulluk, biyolojik çeşitlilik, doğal kaynaklar, iklim değişikliği, sürdürülebilir kalkınma, çevre politikaları, Türkiye’nin çevre politikası
|
1- |
Çevre, ekoloji, ekosistem
|
2- |
Çevre sorunları, teknik, ekonomik, siyasal ve etik perspektifler
|
3- |
Çevre Kirliliği Hava Kirliliği, Su Kirliliği
|
4- |
Toprak Kirliliği, Gürültü, Kültürel Çevre
|
5- |
Nüfus Artışı, Ekonomik Büyüme, Yoksulluk
|
6- |
Biyolojik Çeşitlilik, Doğal Kaynakların Tahribi
|
7- |
İklim Değişikliği,
|
8- |
Ara sınav
|
9- |
Sürdürülebilir Kalkınma
|
10- |
Çevre ve ekonomi
|
11- |
Siyaset ve çevre
|
12- |
Etik ve çevre
|
13- |
Çevre politikaları
|
14- |
Çevre politikası yaklaşımları ve çevre politikası araçları
|
15- |
Küresel çevre politikaları
|
16- |
FİNAL
|
17- |
FİNAL
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Çevrebilimin temel kavramlarını açıklar.
|
2- |
Çevre sorunlarını tanımlar.
|
3- |
Çevre politikalarını tartışır.
|
4- |
Çevre politikalarını analiz eder.
|
5- |
Türkiye’nin çevre politikasını listeler ve analiz eder.
|
6- |
Çevre sorunlarına çözüm önerileri listeler.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi lisans programını başarı ile tamamlayan öğrencilerin aşağıdakileri yapabilmeleri beklenir:
Türkiye’de temel siyasi, hukuki ve idari organların yapıları, örgütlenmeleri ve işleyişi hakkında bilgiye sahip olduğunu gösterir.
|
|
2- |
Siyaset bilimi ve kamu yönetimi ile ilgili temel kavramları, ilkeleri, modelleri, teorileri ve paradigmaları açıklar.
|
|
3- |
Türkiye’de kamu, özel ve kar amacı gütmeyen örgütlerin yönetişimini şekillendiren kanunları ve düzenlemeleri bulur ve yorumlar.
|
|
4- |
Kamu politikası sorunlarını belirlemek, tanımlamak, analiz etmek ve çözmek için çeşitli kavram, model, yaklaşım, çerçeve ve yöntemleri kullanır.
|
|
5- |
Çeşitli perspektiflerden kamu politikalarının önemli sebep ve sonuçlarını tartışır.
|
|
6- |
Etkili ve verimli kamu hizmeti sunumu için gerekli olan planlama, örgütleme, muhasebe ve bütçeleme gibi temel yönetim becerileri hakkında bilgi sahibi olduğunu gösterir.
|
|
7- |
Çağdaş modern devletlerin küreselden yerele kadar günümüzde karşı karşıya olduğu sorunlarla baş etmek için kullandığı karar alma stratejilerini belirler.
|
|
8- |
Siyaset ve kamu yönetimi ile ilgili bilgileri ve düşünceleri sözel sunum ve yazılı rapor aracılığı ile etkili biçimde Türkçe ifade eder.
|
|
9- |
Siyaset ve kamu yönetimi üzerine yaptığı araştırmalarda bilimsel veri toplama ve analiz tekniklerini etkili biçimde kullanır.
|
|
10- |
Bilimsel ve etik standartlara uygun akademik rapor yazar.
|
|
11- |
Veri işleme, yeniden düzenleme, analiz ve değerlendirme için Word, Excel ve PowerPoint gibi temel bilgisayar programlarını kullanır.
|
|
12- |
Evrensel insan hakları ve özgürlüklere, demokrasiye saygı duyar, etik, akademik ve profesyonel standartları gerçekleştirmeye çalışır.
|
|
13- |
Teoride, pratikte ve teknolojide meydana elen gelişmeleri takip ederek hayat boyu öğrenmeyi destekler.
|
|
14- |
Akademik ve profesyonel amaçlar için ikinci bir dilde iletişim becerilerine sahip olduğunu gösterir.
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
3
|
14
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
10
|
2
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
12
|
3
|
36
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
100
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Hasan Ertürk, Çevre Politikası, Ekin Yayınevi, Bursa.
Kemal Görmez, Çevre Sorunları, Nobel, Ankara.
Ruşen Keleş, Can Hamamcı ve Aykut Çoban, Çevre Politikası, İmge Kitabevi, Ankara.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|