Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
SİYASAL İLETİŞİM |
Birinci düzey |
HİT 330 |
Seçmeli |
6 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. MURAT BAŞARIR
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. MURAT BAŞARIR
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Konferans, sınıf içi tartışma ve örnek olay analizi
|
Dersin amacı
|
Siyasal iletişimin tarihi arka planını anlamak ve günümüzde siyasal partilerin hedef kitlelerini ikna etmeye yönelik hazırladıkları siyasal iletişim argümanlarını anlamlandırmak
|
Dersin tanımı
|
Siyasal iletişimi tarihsel gelişim süreci içerisinde ana akım ve eleştirel boyutlarıyla ele alarak, liberal demokrasilerde siyasal iletişimin kurumsallaşmasını ve geçirdiği dönüşümü ele alan bir derstir
|
1- |
Siyaset, iktidar ve iletişim kavramları üzerinden siyasal iletişimin tanımlanması.
|
2- |
Siyasal iletişimin temel aktörleri ve bu aktörlerin siyasal iletişimdeki rolleri
|
3- |
Bir siyasal iletişim biçimi olarak retorik ve retorik türleri.
|
4- |
Politik retoriğin özellikleri ve ele aldığı konular, günümüzdeki örnekleri.
|
5- |
Siyasal propaganda ve tarihi.
|
6- |
Siyasal propaganda türleri ve teknikleri.
|
7- |
Siyasal pazarlama, siyasal reklam.
|
8- |
Siyasal iletişim ve canvansing.
|
9- |
Siyasal iletişim, kamuoyu ve konu yönetimi.
|
10- |
Siyasal iletişimde kampanya yönetimi.
|
11- |
İkna Edici Mesaj Stratejileri.
|
12- |
İkna Edici Mesaj Stratejileri.
|
13- |
Siyasal iletişimde seçmen faktörü ve oy verme yaklaşımları.
|
14- |
Siyasal iletişim sürecine eleştirel yaklaşımlar.
|
15- |
Siyasal iletişimde Amerikanlaşma.
|
16- |
Genel Değerlendirme.
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Siyasal iletişime ilişkin kavramlar ve kuramsal yaklaşımları tanımlar
|
2- |
Propaganda ve ikna tekniklerini siyasal iletişimde uygulayabilir
|
3- |
Oy verme yaklaşımlarına bağlı olarak mesaj oluşturabilir
|
4- |
Siyasal iletileri eleştirel çözümleyebilir.
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
|
|
2- |
Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
|
|
3- |
Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
|
|
4- |
Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
|
|
5- |
İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
|
|
6- |
Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
|
|
7- |
Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
|
|
8- |
Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
|
|
9- |
İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
|
|
10- |
Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
|
|
11- |
İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
|
|
12- |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
5
|
4
|
20
|
Ödevler
|
1
|
15
|
15
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
5
|
5
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
3
|
3
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
1
|
5
|
5
|
Toplam iş yükü
|
|
|
100
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
60
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Aziz, A. (2007). Siyasal iletişim. Nobel Yayın Dağıtım.
Kalender, A. (2000). Siyasal iletişim, seçmenler ve ikna stratejileri. Çizgi Yyaınevi, Konya.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Güllüpunar, H. (2010). Siyasal İletişim ve Aday İmajı,Eğitim Yayınevi, Konya.
Polat, C. (2015). Siyasal pazarlama ve iletişim, Nobel Yayınevi, Ankara.
|
|