Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
YABANCI DİL-II |
Birinci düzey |
YD 202 |
|
4 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Ön koşul aranmamaktadır
|
Eğitimin dili
|
İngilizce
|
Koordinatör
|
PROF. DR. NURAY ATEŞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. NURAY ATEŞ, PROF. DR: FİLİZ DADAŞER ÇELİK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Haftada iki saat yüzyüze
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı, öğrencilerin çevre mühendisliği konularında teknik terimleri öğretmek, yazma ve okuma becerilerinin arttırılması, ingilizce kaynakları kullanma becerisini arttırmak.
|
Dersin tanımı
|
Bu dersin kapsamı, çevre mühendisliği ve çevre problemleri ile ilgili teknik kelimelerin öğrenilmesi, konu ile ilgili metinleri okuma ve anlamaları.
|
1- |
Çevre konularında okuma becerisini geliştirmek - su kalitesi
|
2- |
Çevre konularında okuma becerisini geliştirmek - içme suyu arıtımı
|
3- |
Çevre konularında okuma becerisini geliştirmek - Atıksuların arıtılması
|
4- |
Çevre konularında konuşma becerisini geliştirmek - Ekoloji
|
5- |
Çevre konularında yazma becerisini geliştirmek - Atık yönetimi
|
6- |
Çevre konularında yazma becerisini geliştirmek - küresel ısınma
|
7- |
Çevre konularında konuşma becerisini geliştirmek - Hava kirliliği
|
8- |
Çevre konularında dinleme becerisini geliştirmek - İklim Değişikliği
|
9- |
Çevre konularında okuma becerisini geliştirmek - Tehlikeli atıklar
|
10- |
Çevre konularında konuşma becerisini geliştirmek - su kaynakları
|
11- |
Çevre konularında okuma becerisini geliştirmek - Gürültü kirliliği
|
12- |
Çevre konularında dinleme becerisini geliştirmek - yeşil ekosistemler
|
13- |
Çevre konularında yazma becerisini geliştirmek - Su arıtımı
|
14- |
Çevre konularında konuşma becerisini geliştirmek - yeşil çevre
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Varlık ve yokluk belirtme ifadelerini öğrenir, bu ifadelerle cümle kurabilir, soru sorabilir.
|
2- |
Ne, ne zaman, nerede, niçin ve nasıl gibi soru kelimelerini öğrenir, bu soru kelimeleri ile cümle kurabilir, soru sorabilir.
|
3- |
Geniş zaman ve emir cümlelerini öğrenir, geniş zamanı kullanarak cümle kurabilir, soru sorabilir.
|
4- |
Şimdiki zamanı öğrenir, şimdiki zamanı kullanarak cümle kurabilir, soru sorabilir.
|
5- |
Geçmiş zamanı öğrenir, geçmiş zamanı kullanarak cümle kurabilir, soru sorabilir.
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirecek temel ve güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
|
|
2- |
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek, antrenörlükle ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme ve kullanabilme becerisine sahiptir.
|
|
3- |
Eğitim almış olduğu uzmanlık alanında yeterli bilgi donanımına sahiptir.
|
|
4- |
Antrenörlük uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir.
|
|
5- |
Toplumsal ve bilimsel değerlere uygun hareket eder.
|
|
6- |
Diğer disiplinlerle işbirliği içerisinde çalışır.
|
|
7- |
Bilişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahiptir, etkin sunum yapabilen ve etkili iletişim
kurabilen bireyler yetiştirir.
|
|
8- |
Antrenörlük alanına ilişkin araştırmalarda sorumluluk alır.
|
|
9- |
Antrenörlük uygulamalarında sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
|
|
10- |
Ulusal ve uluslararası düzeyde antrenör yetiştirir.
|
|
11- |
Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak doğru ve etkili kullanır, alanı ile ilgili dünyadaki gelişmeleri takip
edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
7
|
1
|
7
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
4
|
2
|
8
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
59
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
40
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
TECHNICAL ENGLISH FOR ENVIRONMENTAL SCIENCE AND ENGINEERING. Prepared by Prof.Dr. İlgi K.KAPDAN Prof.Dr. Sol ÇELEBİ
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Bilimsel Makaleler
|
|