Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Çevre Mühendisliği > YABANCI DİL-II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
YABANCI DİL-II Birinci düzey YD 202 Zorunlu 4 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Ön koşul aranmamaktadır
Eğitimin dili İngilizce
Koordinatör PROF. DR. NURAY ATEŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. NURAY ATEŞ, PROF. DR: FİLİZ DADAŞER ÇELİK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Haftada iki saat yüzyüze
Dersin amacı Bu dersin amacı, öğrencilerin çevre mühendisliği konularında teknik terimleri öğretmek, yazma ve okuma becerilerinin arttırılması, ingilizce kaynakları kullanma becerisini arttırmak.
Dersin tanımı Bu dersin kapsamı, çevre mühendisliği ve çevre problemleri ile ilgili teknik kelimelerin öğrenilmesi, konu ile ilgili metinleri okuma ve anlamaları.

Dersin içeriği
1- Çevre konularında okuma becerisini geliştirmek - su kalitesi
2- Çevre konularında okuma becerisini geliştirmek - içme suyu arıtımı
3- Çevre konularında okuma becerisini geliştirmek - Atıksuların arıtılması
4- Çevre konularında konuşma becerisini geliştirmek - Ekoloji
5- Çevre konularında yazma becerisini geliştirmek - Atık yönetimi
6- Çevre konularında yazma becerisini geliştirmek - küresel ısınma
7- Çevre konularında konuşma becerisini geliştirmek - Hava kirliliği
8- Çevre konularında dinleme becerisini geliştirmek - İklim Değişikliği
9- Çevre konularında okuma becerisini geliştirmek - Tehlikeli atıklar
10- Çevre konularında konuşma becerisini geliştirmek - su kaynakları
11- Çevre konularında okuma becerisini geliştirmek - Gürültü kirliliği
12- Çevre konularında dinleme becerisini geliştirmek - yeşil ekosistemler
13- Çevre konularında yazma becerisini geliştirmek - Su arıtımı
14- Çevre konularında konuşma becerisini geliştirmek - yeşil çevre
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Varlık ve yokluk belirtme ifadelerini öğrenir, bu ifadelerle cümle kurabilir, soru sorabilir.
2- Ne, ne zaman, nerede, niçin ve nasıl gibi soru kelimelerini öğrenir, bu soru kelimeleri ile cümle kurabilir, soru sorabilir.
3- Geniş zaman ve emir cümlelerini öğrenir, geniş zamanı kullanarak cümle kurabilir, soru sorabilir.
4- Şimdiki zamanı öğrenir, şimdiki zamanı kullanarak cümle kurabilir, soru sorabilir.
5- Geçmiş zamanı öğrenir, geçmiş zamanı kullanarak cümle kurabilir, soru sorabilir.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, Fen Bilimleri ve Çevre Mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık mühendislik çözümlerinde kullanabilme becerisi,
2- Karmaşık mühendislik problemlerini belirleme, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi,
3- Karmaşık bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi,
4- Mühendislik uygulamalarında karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi,
5- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme,
6- Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi,
7- Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni, başladığı bir işi tamamlama ve karşılaşabileceği olası karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi,
8- Alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi,
9- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi, yenilikçi fikirlere açık olma bilinci,
10- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi,
11- İş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi ile çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilinci,
12- Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini kavrayabilme becerisi, mühendislik çözümlerinin hukuksal konusunda farkındalık,
13- Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını mühendislik problemleri ve çözüm önerileri ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirme becerisi,
14- Alanında her türlü proje geliştirebilme ve uygulama bilgi ve becerisi, sorumluluğu altında çalışanları projeye dâhil etme bilinci, meslek etkinliklerini planlama ve yönetme becerisi, girişimcilik hakkında farkındalık
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 1 7
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 4 2 8
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     59
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı TECHNICAL ENGLISH FOR ENVIRONMENTAL SCIENCE AND ENGINEERING. Prepared by Prof.Dr. İlgi K.KAPDAN Prof.Dr. Sol ÇELEBİ
Yardımcı Kaynaklar Bilimsel Makaleler

Ders ile ilgili dosyalar