Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Antrenörlük Eğitimi > YABANCI DİL-II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
YABANCI DİL-II Birinci düzey YD 202 4 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Ön koşul aranmamaktadır
Eğitimin dili İngilizce
Koordinatör PROF. DR. NURAY ATEŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. NURAY ATEŞ, PROF. DR: FİLİZ DADAŞER ÇELİK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Haftada iki saat yüzyüze
Dersin amacı Bu dersin amacı, öğrencilerin çevre mühendisliği konularında teknik terimleri öğretmek, yazma ve okuma becerilerinin arttırılması, ingilizce kaynakları kullanma becerisini arttırmak.
Dersin tanımı Bu dersin kapsamı, çevre mühendisliği ve çevre problemleri ile ilgili teknik kelimelerin öğrenilmesi, konu ile ilgili metinleri okuma ve anlamaları.

Dersin içeriği
1- Çevre konularında okuma becerisini geliştirmek - su kalitesi
2- Çevre konularında okuma becerisini geliştirmek - içme suyu arıtımı
3- Çevre konularında okuma becerisini geliştirmek - Atıksuların arıtılması
4- Çevre konularında konuşma becerisini geliştirmek - Ekoloji
5- Çevre konularında yazma becerisini geliştirmek - Atık yönetimi
6- Çevre konularında yazma becerisini geliştirmek - küresel ısınma
7- Çevre konularında konuşma becerisini geliştirmek - Hava kirliliği
8- Çevre konularında dinleme becerisini geliştirmek - İklim Değişikliği
9- Çevre konularında okuma becerisini geliştirmek - Tehlikeli atıklar
10- Çevre konularında konuşma becerisini geliştirmek - su kaynakları
11- Çevre konularında okuma becerisini geliştirmek - Gürültü kirliliği
12- Çevre konularında dinleme becerisini geliştirmek - yeşil ekosistemler
13- Çevre konularında yazma becerisini geliştirmek - Su arıtımı
14- Çevre konularında konuşma becerisini geliştirmek - yeşil çevre
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Varlık ve yokluk belirtme ifadelerini öğrenir, bu ifadelerle cümle kurabilir, soru sorabilir.
2- Ne, ne zaman, nerede, niçin ve nasıl gibi soru kelimelerini öğrenir, bu soru kelimeleri ile cümle kurabilir, soru sorabilir.
3- Geniş zaman ve emir cümlelerini öğrenir, geniş zamanı kullanarak cümle kurabilir, soru sorabilir.
4- Şimdiki zamanı öğrenir, şimdiki zamanı kullanarak cümle kurabilir, soru sorabilir.
5- Geçmiş zamanı öğrenir, geçmiş zamanı kullanarak cümle kurabilir, soru sorabilir.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirecek temel ve güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
2- Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek, antrenörlükle ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme ve kullanabilme becerisine sahiptir.
3- Eğitim almış olduğu uzmanlık alanında yeterli bilgi donanımına sahiptir.
4- Antrenörlük uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir.
5- Toplumsal ve bilimsel değerlere uygun hareket eder.
6- Diğer disiplinlerle işbirliği içerisinde çalışır.
7- Bilişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahiptir, etkin sunum yapabilen ve etkili iletişim kurabilen bireyler yetiştirir.
8- Antrenörlük alanına ilişkin araştırmalarda sorumluluk alır.
9- Antrenörlük uygulamalarında sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
10- Ulusal ve uluslararası düzeyde antrenör yetiştirir.
11- Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak doğru ve etkili kullanır, alanı ile ilgili dünyadaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 1 7
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 4 2 8
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     59
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı TECHNICAL ENGLISH FOR ENVIRONMENTAL SCIENCE AND ENGINEERING. Prepared by Prof.Dr. İlgi K.KAPDAN Prof.Dr. Sol ÇELEBİ
Yardımcı Kaynaklar Bilimsel Makaleler

Ders ile ilgili dosyalar