Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Biyoloji (doktora) > BİYOTEKNOLOJİK İLAÇ TEKNOLOJİLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİYOTEKNOLOJİK İLAÇ TEKNOLOJİLERİ Üçüncü düzey BİY 645 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Dr. Öğr. Üyesi Abdulkadir TAŞDEMİR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Biyoteknolojik ilaçların keşfi, geliştirilmesi, üretimi ve klinik uygulamaları hakkında kapsamlı bir bilgi sağlamak.
Dersin tanımı Bu ders, biyoteknolojik ilaçların keşfi, üretimi, klinik kullanımı ve regülasyon süreçlerini kapsar. Rekombinant DNA teknolojisi, monoklonal antikorlar, gen ve hücresel tedaviler, aşılar ve biyobenzer ilaçlar gibi konular ele alınır. Öğrencilere biyofarmasötik endüstrisine dair temel ve güncel bilgiler sunar.

Dersin içeriği
1- Giriş ve Temel Kavramlar
2- Biyofarmasötiklerin Sınıflandırılması
3- Rekombinant DNA Teknolojisi
4- Biyoteknolojik İlaç Üretim Süreçleri
5- Gen Terapisi ve RNA Tabanlı Tedaviler
6- Hücresel Tedaviler
7- İmmünoterapiler
8- Ara Sınav
9- Biyoteknolojik İlaçlarda Klinik Araştırmalar
10- Biyobenzer İlaçlar, Biyoeşdeğerlik
11- Biyoteknolojik İlaçların Formülasyonu
12- Nanoteknoloji
13- Biyoteknolojik İlaçların Piyasaya Sürülmesi
14- Güncel Gelişmeler ve Gelecek Perspektifleri
15- Yarıyıl Sonu Sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Biyoteknolojik ilaçların temel prensiplerini ve üretim süreçlerini açıklar.
2- Rekombinant DNA teknolojisi, monoklonal antikorlar, gen ve hücresel tedaviler gibi biyofarmasötik yaklaşımları analiz eder.
3- Biyoteknolojik ilaçların kalite kontrolü, regülasyon süreçleri ve klinik araştırma aşamalarını değerlendirir.
4- Biyobenzer ilaçlar ve biyoteknolojik ürünlerin farmakoekonomik etkilerini yorumlar.
5- Biyoteknoloji alanındaki güncel gelişmeleri takip ederek, yenilikçi tedavi yaklaşımlarını tartışır.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile geliştirebilir, derinleştirebilir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır
2- Biyoloji alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar
3- Yeni problemleri ve onların çözümleri için strateji planlarını tanıma ve analiz etme becerisi ile bu problemi tanıma aşamasından sonuç ve bulguların değerlendirilmesi ve taktir edilmesine kadar uygun teknik ve yöntemlerin seçilmesini de kapsayan planlama , tasarım ve pratik gözlemleri yürütme becerisine sahip olur
4- Laboratuvar ölçümleri ve arazi gözlemlerinden elde edilen verileri önemleri açısından yorumlayabilme ve teorilerle ilişkilendirme becerisine sahip olur
5- Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak etkin iletişim kurma becerisine sahip olur
6- Biyoloji alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir
7- Edindiği birikimi, özgün bakış açısı ve araştırma ile geliştirme, derinleştirme ve ülkesinin çıkarlarını koruyarak bilime özgün katkılar sağlayacak tanımlara ulaşır
8- Bireysel ve kollektif olarak, öğrendiği bilgileri uygulamaya aktarabilme ve sunabilme yeteneğine sahip olur ve alanı ile ilgili gerek laboratuvarda gerekse saha çalışmalarında yeterli tecrübe ve disiplin kazanır
9- Bilimsel çözümlerin ve uygulamaların, evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur. Biyoloji alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların boyutlarını anlayabilme ve çözümüne katkıda bulunur
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 7 4 28
Sunum / Seminer hazırlama 7 4 28
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 12 12
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 16 16
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 5 10
Toplam iş yükü     182
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Walsh, G. (2018). Biopharmaceuticals: Biochemistry and biotechnology (4th ed.). Wiley.
Yardımcı Kaynaklar Haskins, M. R. (2007). Principles of biotechnology. Pearson Education. Shah, B. (2013). Pharmaceutical biotechnology: Drug discovery and clinical applications. Springer.

Ders ile ilgili dosyalar