Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Dr. Öğr. Üyesi Abdulkadir TAŞDEMİR
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Biyoteknolojik ilaçların keşfi, geliştirilmesi, üretimi ve klinik uygulamaları hakkında kapsamlı bir bilgi sağlamak.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders, biyoteknolojik ilaçların keşfi, üretimi, klinik kullanımı ve regülasyon süreçlerini kapsar. Rekombinant DNA teknolojisi, monoklonal antikorlar, gen ve hücresel tedaviler, aşılar ve biyobenzer ilaçlar gibi konular ele alınır. Öğrencilere biyofarmasötik endüstrisine dair temel ve güncel bilgiler sunar.
|
1- |
Giriş ve Temel Kavramlar
|
2- |
Biyofarmasötiklerin Sınıflandırılması
|
3- |
Rekombinant DNA Teknolojisi
|
4- |
Biyoteknolojik İlaç Üretim Süreçleri
|
5- |
Gen Terapisi ve RNA Tabanlı Tedaviler
|
6- |
Hücresel Tedaviler
|
7- |
İmmünoterapiler
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
Biyoteknolojik İlaçlarda Klinik Araştırmalar
|
10- |
Biyobenzer İlaçlar, Biyoeşdeğerlik
|
11- |
Biyoteknolojik İlaçların Formülasyonu
|
12- |
Nanoteknoloji
|
13- |
Biyoteknolojik İlaçların Piyasaya Sürülmesi
|
14- |
Güncel Gelişmeler ve Gelecek Perspektifleri
|
15- |
Yarıyıl Sonu Sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Biyoteknolojik ilaçların temel prensiplerini ve üretim süreçlerini açıklar.
|
2- |
Rekombinant DNA teknolojisi, monoklonal antikorlar, gen ve hücresel tedaviler gibi biyofarmasötik yaklaşımları analiz eder.
|
3- |
Biyoteknolojik ilaçların kalite kontrolü, regülasyon süreçleri ve klinik araştırma aşamalarını değerlendirir.
|
4- |
Biyobenzer ilaçlar ve biyoteknolojik ürünlerin farmakoekonomik etkilerini yorumlar.
|
5- |
Biyoteknoloji alanındaki güncel gelişmeleri takip ederek, yenilikçi tedavi yaklaşımlarını tartışır.
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular.
|
|
2- |
Alanında en son gelişmeler dâhil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir.
|
|
3- |
Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir.
|
|
4- |
Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar.
|
|
5- |
Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygulama ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir.
|
|
6- |
Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur.
|
|
7- |
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.
|
|
8- |
Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
|
|
9- |
Uzmanlık alanında çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
7
|
4
|
28
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
7
|
4
|
28
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
12
|
12
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
16
|
16
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
2
|
5
|
10
|
Toplam iş yükü
|
|
|
182
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Walsh, G. (2018). Biopharmaceuticals: Biochemistry and biotechnology (4th ed.). Wiley.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Haskins, M. R. (2007). Principles of biotechnology. Pearson Education.
Shah, B. (2013). Pharmaceutical biotechnology: Drug discovery and clinical applications. Springer.
|
|