Giriş | English
Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Fizik (y.l.) > İÇ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İÇ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ I İkinci düzey İHH 601 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. SULTAN TAŞCI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. SULTAN TAŞCI
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Grup tartışması, konu sunumu, vaka sunumu vb. gibi interaktif yöntemlerle ders yapılır. Konulara ilişkin ön hazırlık için öğrenci/lere hazırlık süresi verilir. Konuya ilişkin ön çalışmasını hazırlayan öğrenci/ler, öğretim elemanına bir hafta öncesi e-posta ile makale formatında word dosyası gönderir, öğretim elemanından geri bildirim alınır. Öneriler ışığında seminere ve sunuma son şekli verilir. Öğrenci/ler tarafından sunum yapılır, sınıfta öğretim elemanı ve grupla tartışılarak konu analiz edilir.
Dersin amacı - Hemşireliğin değişen rollerini açıklayabilmek - Sağlık bakım sistemine ilişkin çözüm önerileri oluşturabilmek - Toplumsal konulara ilişkin eleştirel düşünebilmek
Dersin tanımı İnsan saygınlığının sürdürülmesinde ve hasta bakımında hasta ailesi ile olan ilişkilerde ortaya çıkan sorunları, yeni gelişmelerin ışığında tartışarak çözümlemeyi, toplumun genel ve güncel sağlık sorunları konusunda bilgi edinmeyi sağlar.

Dersin içeriği
1- Ders Programının Açıklanması,Konulara Hazırlık ve Danışmanlık
2- Türkiye’nin Sağlık Sorunları ve Politikaları (Sosyalleştirilmiş Sağlık Hizmetleri, Sağlıkta Dönüşüm Yasası, Aile Hekimliği, Genel Sağlık Sigortası…)
3- Değişen Dünya Düzeni, Globalleşme ve İnsan, Toplumsal Duyarlılık
4- Eleştirel Düşünme ve Hemşirelik
5- Klinik Karar Verme, Karar Destek Sistemleri ve Klinik Yollar
6- Kanıta Dayalı Hemşirelik
7- Sağlık Bakım Sistemleri ve Hemşirelik Bakım Modelleri
8- Yoksulluk ve Sağlık
9- Transkültürel Hemşirelik
10- Adli Hemşirelik
11- Liderlik ve Değişim
12- İç Hastalıkları Hemşireliğinde Yenilikler (Öğrenci/lerin İlgi Duyduğu/Tartışmak İstediği Konu Başlığı)
13- İç Hastalıkları Hemşireliğinde Yenilikler (Öğrenci/lerin İlgi Duyduğu/Tartışmak İstediği Konu Başlığı)
14- İç Hastalıkları Hemşireliğinde Yenilikler (Öğrenci/lerin İlgi Duyduğu/Tartışmak İstediği Konu Başlığı)
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Hemşirelik yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak, iç hastalıkları hemşireliği alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme
2- İç hastalıkları hemşireliği alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme
3- İç hastalıkları hemşireliği alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak
2- Fizik alanı ile ilgili disiplinlerarasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak
3- Fizik alanındaki yeni bilimsel bilgilere ulaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek
4- Fizik alanında yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir probleme uygulayabilmek
5- Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek
6- Yeni ve karmaşık fikirlerin sorgulamak, sentezlemek ve değerlendirmesini yapabilmek
7- Özgün çalışmaları hakemli dergilerde yayınlamak
8- Yaratıcı ve sorgulayıcı düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, alanı ile ilgili ve disiplinlerarası özgün fikir ve yöntemler geliştirebilmek
9- Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini etkili bir şekilde sunabilmek
10- En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek
11- Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 4 10 40
Sunum / Seminer hazırlama 4 5 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     149
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 5 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1. Akdemir N, Birol L. İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı. 8. Basım. Akademisyen Kitabevi, Ankara, 2023. 2. Karadakovan A, Aslan Eti F. (Ed.) Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. 6. Baskı. Akademisyen Kitabevi, Ankara, 2022. 3. Ovayolu N, Ovayolu Ö. Temel İç Hastalıkları Hemşireliği ve Farklı Boyutlarıyla Kronik Hastalıklar, Çukurova Nobel Tıp Kitabevi, Adana, 2017. 4. Özer S. Olgu Senaryolarıyla İç Hastalıkları Hemşireliği. İstanbul Tıp Kitabevi, İstanbul, 2019. 5. Ünsal Avdal E, Özgürsoy Uran BN: İç Hastalıkları Hemşireliği 500 Soru & 500 Yanıt Sorunlar & Vakalar. Çukurova Nobel Tıp Kitabevi, 2020. 6. Hinkle JL, Cheever KH. Brunner and Suddarth’s Textbook of Medical-Surgical Nursing, International Edition 15th Edition, Lippincott Williams & Wilkins, 2022. 7. Lewis SL, Bucher L, Heitkemper MM. Medical-Surgical Nursing: Assessment and Management of Clinical Problems - 10th Edition, Elseiver, 2017. 8. Capriotti T. Pathophysiology Made Incredibly Easy!,7th Edition, Lippincott Williams & Wilkins, 2024.
Yardımcı Kaynaklar Konu ile ilgili Türkçe ve yabancı dilde yayınlar

Ders ile ilgili dosyalar