Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
İÇ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ I |
Birinci düzey |
İHH 601 |
|
1 |
6.00 |
6.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. SULTAN TAŞCI
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. SULTAN TAŞCI
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Grup tartışması, konu sunumu, vaka sunumu vb. gibi interaktif yöntemlerle ders yapılır. Konulara ilişkin ön hazırlık için öğrenci/lere hazırlık süresi verilir. Konuya ilişkin ön çalışmasını hazırlayan öğrenci/ler, öğretim elemanına bir hafta öncesi e-posta ile makale formatında word dosyası gönderir, öğretim elemanından geri bildirim alınır. Öneriler ışığında seminere ve sunuma son şekli verilir. Öğrenci/ler tarafından sunum yapılır, sınıfta öğretim elemanı ve grupla tartışılarak konu analiz edilir.
|
Dersin amacı
|
- Hemşireliğin değişen rollerini açıklayabilmek
- Sağlık bakım sistemine ilişkin çözüm önerileri oluşturabilmek
- Toplumsal konulara ilişkin eleştirel düşünebilmek
|
Dersin tanımı
|
İnsan saygınlığının sürdürülmesinde ve hasta bakımında hasta ailesi ile olan ilişkilerde ortaya çıkan sorunları, yeni gelişmelerin ışığında tartışarak çözümlemeyi, toplumun genel ve güncel sağlık sorunları konusunda bilgi edinmeyi sağlar.
|
1- |
Ders Programının Açıklanması,Konulara Hazırlık ve Danışmanlık
|
2- |
Türkiye’nin Sağlık Sorunları ve Politikaları (Sosyalleştirilmiş Sağlık Hizmetleri, Sağlıkta Dönüşüm Yasası, Aile Hekimliği, Genel Sağlık Sigortası…)
|
3- |
Değişen Dünya Düzeni, Globalleşme ve İnsan, Toplumsal Duyarlılık
|
4- |
Eleştirel Düşünme ve Hemşirelik
|
5- |
Klinik Karar Verme, Karar Destek Sistemleri ve Klinik Yollar
|
6- |
Kanıta Dayalı Hemşirelik
|
7- |
Sağlık Bakım Sistemleri ve Hemşirelik Bakım Modelleri
|
8- |
Yoksulluk ve Sağlık
|
9- |
Transkültürel Hemşirelik
|
10- |
Adli Hemşirelik
|
11- |
Liderlik ve Değişim
|
12- |
İç Hastalıkları Hemşireliğinde Yenilikler (Öğrenci/lerin İlgi Duyduğu/Tartışmak İstediği Konu Başlığı)
|
13- |
İç Hastalıkları Hemşireliğinde Yenilikler (Öğrenci/lerin İlgi Duyduğu/Tartışmak İstediği Konu Başlığı)
|
14- |
İç Hastalıkları Hemşireliğinde Yenilikler (Öğrenci/lerin İlgi Duyduğu/Tartışmak İstediği Konu Başlığı)
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Hemşirelik yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak, iç hastalıkları hemşireliği alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme
|
2- |
İç hastalıkları hemşireliği alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme
|
3- |
İç hastalıkları hemşireliği alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
4
|
10
|
40
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
4
|
5
|
20
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
10
|
10
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
149
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
5
|
40
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1. Akdemir N, Birol L. İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı. 8. Basım. Akademisyen Kitabevi, Ankara, 2023.
2. Karadakovan A, Aslan Eti F. (Ed.) Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. 6. Baskı. Akademisyen Kitabevi, Ankara, 2022.
3. Ovayolu N, Ovayolu Ö. Temel İç Hastalıkları Hemşireliği ve Farklı Boyutlarıyla Kronik Hastalıklar, Çukurova Nobel Tıp Kitabevi, Adana, 2017.
4. Özer S. Olgu Senaryolarıyla İç Hastalıkları Hemşireliği. İstanbul Tıp Kitabevi, İstanbul, 2019.
5. Ünsal Avdal E, Özgürsoy Uran BN: İç Hastalıkları Hemşireliği 500 Soru & 500 Yanıt Sorunlar & Vakalar. Çukurova Nobel Tıp Kitabevi, 2020.
6. Hinkle JL, Cheever KH. Brunner and Suddarth’s Textbook of Medical-Surgical Nursing, International Edition 15th Edition, Lippincott Williams & Wilkins, 2022.
7. Lewis SL, Bucher L, Heitkemper MM. Medical-Surgical Nursing: Assessment and Management of Clinical Problems - 10th Edition, Elseiver, 2017.
8. Capriotti T. Pathophysiology Made Incredibly Easy!,7th Edition, Lippincott Williams & Wilkins, 2024.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Konu ile ilgili Türkçe ve yabancı dilde yayınlar
|
|