Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
KARİYER PLANLAMA |
İkinci düzey |
MÜZ140 |
|
1 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM ÜYESİ LEVENT DEĞİRMENCİOĞLU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
OKUTMAN TALAT HAKAN ERDEM
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
Sözlü Anlatım, soru - cevap, çeşitli gezi ve etkinlikler
|
Dersin amacı
|
Üniversiteyi yeni kazanmış öğrencilerimize, üniversitesi tanıtmak, kendilerini yabancı hissetmemelerini sağlamak ve kaynaşıp arkadaş olmalarını sağlamaktır
|
Dersin tanımı
|
Oryantasyon: yönelme; çevre şartlarına uydurma veya uyma, alışma; yeni bir çevreye alıştırma programı, anlamına gelmektedir
|
1- |
Tanışma
|
2- |
Oryantasyon dersi nedir? Amaçları nelerdir?
|
3- |
Üniversite de sosyal ve kültürel etkinlikler hakkında sohbet.
|
4- |
Sosyal tesis kartı ve kimlik kartları hakkında bilgilendirme.
|
5- |
Öğrencilerden gelecek sorular ve cavaplanması
|
6- |
Üniversite oluşumu, öğretim elemanları ve öğretim üyeleri
|
7- |
Ev, yurt, rezidans gibi konaklama ile ilgili sorunlarla ilgili yönlendirmeler.
|
8- |
Öğrenci kulüp ve toplulukları ile ilgili açıklamalar, öğrencileri yönlendirme
|
9- |
Öğrencilerden gelecek sorular ve cavaplanması
|
10- |
Vize
|
11- |
Sağlık hizmetlerinden nasıl yararlanılır?
|
12- |
Kayseri Turu, Hunat Hatun Külliyesi
|
13- |
Kayseri Turu, Kapalı Çarşı
|
14- |
Öğrencilerden gelecek sorular ve cavaplanması
|
15- |
Sosyal Tesisler Turu, Spor salaonu, Mediko, Sabancı Binaları..
|
16- |
Öğrenci Kulüp ve topluluklarına katılan öğrencilerle sohbet
|
17- |
Kütüphane binasına gezi
|
18- |
mediko sosyal binasına gezi
|
19- |
Finaller öncesi sohbet
|
20- |
Final
|
1- |
Üniversiteye yeni başlayan öğrencinin kolaylıkla kendi başına iş başarabilmesi
|
2- |
öğrencilerin arkadaşlarıyla kaynaşabilmesi
|
3- |
öğretim elemanları ile sağlıklı iletişim becerisi kazanabilme
|
4- |
kimlik, harç, öğrenci kulüpleri gibi konularda bilgi edinme.
|
5- |
-
|
6- |
-
|
7- |
-
|
8- |
-
|
9- |
-
|
10- |
-
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Egzersiz Fizyolojisi bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur
|
|
2- |
Egzersiz Fizyolojisi alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
|
|
3- |
Egzersiz Fizyolojisi alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek,
|
|
4- |
Bilimsel bakışa sahip olmak
|
|
5- |
İnsan ve hayvan etiği konusunda bilgi sahibi olma ve buna uygun davranmak
|
|
6- |
Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenmek
|
|
7- |
Araştırma laboratuvarında çalışabilecek bilgi, görgü ve beceri kazanmak
|
|
8- |
Bilimsel yenilikleri takip etmek
|
|
9- |
Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olmak
|
|
10- |
Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olmak
|
|
11- |
Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanmak
|
|
12- |
Sunum ve aktarma becerisi kazanmak
|
|
13- |
Yaşam boyu kendi kendine öğrenmenin önemini kavramak
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
4
|
4
|
16
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
16
|
AKTS
|
|
|
1.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
yok
|
Yardımcı Kaynaklar
|
ERCİYES ÜNİVERSİTESİ TANITIM BROŞÜRÜ
|
|