Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
İLERİ BİTKİ GENETİĞİ |
İkinci düzey |
TBT 537 |
|
2 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Genetik
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. MEHMET ARSLAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Mehmet ARSLAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Örgün eğitim (yüz yüze)
|
Dersin amacı
|
Dersin amacı öğrencilere ileri bitki genetiğnde mendel ve moleküler esasları temel alarak genlerin yapısı, haritalanması ve karekterlerin kuşaktan kuşaga nasıl geçtiği konusunda bilgi kazandırmaktır.
|
Dersin tanımı
|
Ders kapsamında Mendel genetiğinin ayrıntıları: Genotipe bağlı fenotip oluşumundaki karmaşıklık, DNA: Bilgilerin taşınması, çoğalması, ve bilgilerin yeniden bir araya gelmesi, Gen anatomisi ve fonksiyonu, Prokaryotlarda ve ökaryotlarda gen regülasyonu ayrıntılı olarak işlenecektir.
|
1- |
Genetik: Bilgilerin nasıl depolandığı; karekterlerin kalıtımı
|
2- |
Mendelin bulguları: kalıtımın ilkeleri ve kuralları
|
3- |
Mendel genetiğinin ayrıntıları: Genotipe bağlı fenotip oluşumundaki karmaşıklık
|
4- |
Kalıtımda kromozom teorisi
|
5- |
Linkage, Rekombinasyonn, ve kromozomlar özerinde genlerin haritalanası
|
6- |
DNA: Bilgilerin taşınması, çoğalması, ve bilgilerin yeniden bir araya gelmesi
|
7- |
Gen anatomisi ve fonksiyonu: Mutasyonlarda uyuşmazlık
|
8- |
ARA SINAV
|
9- |
Genom tahribi: Genetik ve Moleküler analizlerde yeniden yapılanma için yüksek kalitede DNA, bireysel genomlarda genotip teşhisinde doğrudan yöntemler
|
10- |
Ökaryotik kromosom: DNA nın paketlenmesi ve işlevinde organel, Kromosomal düzenlemeler ve sayısal ve şekilsel değişiklikler, Ökaryotik genom
|
11- |
Prokaryotik kromosom: Bakterilerde genetik analizler, çekirdeğin dığında organel kromozomları, mendel kurallarından sapmalar
|
12- |
Prokaryotlarda gen regülasyonu
|
13- |
Ökaryotlarda gen regülasyonu
|
14- |
Model organizmalar
|
15- |
YARI YIL SONU SINAVI
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Mendel ve moleküler esasları temel alarak genlerin yapısı, haritalanması yapabilecektir
|
2- |
Karekterlerin kuşaktan kuşaga nasıl geçtiği konusunda bilgi kazanarak bu bilgileri yorumlayabileceklerdir.
|
3- |
DNA bilgilerin taşınması, çoğalması, ve bilgilerin yeniden bir araya gelmesi, Gen anatomisi ve fonksiyonu, prokaryotlarda ve ökaryotlarda gen regülasyonu konularında yorumlama yapabileceklerdir
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
3
|
39
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
5
|
65
|
Ödevler
|
2
|
5
|
10
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
3
|
5
|
15
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
2
|
3
|
6
|
Laboratuvar
|
3
|
4
|
12
|
Arazi çalışması
|
2
|
3
|
6
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
2
|
8
|
16
|
Toplam iş yükü
|
|
|
190
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
30
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
10
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Genetics: From Genes to Genomes by Leland Hartwell, Leroy Hood, Michael L. Goldberg, Lee M. Silver, Ruth C. Veres, Ann Reynolds. McGraw-Hill 2nd edition (2004)
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Principles of Genetics by D. Peter Snustad, Michael J. Simmons. Wiley Text Books; 3rd
edition (2002)
Concepts of Genetics by William S. Klug, Michael R. Cummings. Prentice Hall; 7th edition (2002)
An Introduction to Genetic Analysis by Anthony J. F. Griffiths, Jeffrey H. Miller, David T.
Suzuki, Richard C. Lewontin, William M. Gelbart. W H Freeman and Co.; 7th edition (2000)
Genes VIII by Benjamin Lewin. Prentice Hall; 8th edition (2003)
Human Genetics: Concepts and Applications by Ricki Lewis. McGraw Hill College Div; 5th edition (2003)
Modern Genetic Analysis: Integrating Genes and Genomes by Anthony J. F. Griffiths,
William M. Gelbart, Richard C. Lewontin, Jeffrey H. Miller. W H Freeman and Co.; 2nd edition (2002)
Molecular Biology of the Gene, Fifth Edition by James D. Watson, Tania A. Baker, Stephen P. Bell, Alexander Gann, Michael Levine, Richard Losick. Benjamin/Cummings; 5th edition (2003)
|
|