Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Asya Çalişmalari (doktora) > ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE RAPORLAMA I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE RAPORLAMA I Üçüncü düzey Hİ 533 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MUSTAFA KOÇER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. Ebru DAVULCU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı None
Dersin veriliş şekli Konferans Tipi, Yüzyüze
Dersin amacı Dersin amacı göstergebilim, potmodern kültürel çözümleme, sinemada neoformalist yaklaşım, beden dili okuma, içerik çözümlemesi ve metin çözümleme ile ilgili araştırma yöntemleri ve uygulamalarını ele almaktır
Dersin tanımı Halkla İlişkiler ve Tanıtım Tezsiz Yüksek Lisans Dersi

Dersin içeriği
1- Sinema Göstergebiliminde Yapısal Çözümleme
2- Anlatı be Biçim İlişkisine Neoformalist Yaklaşım
3- Sinemanın Ontolojisi ya da Şiirsel gerçeklik
4- Yapısökümü Okuma yöntemi
5- Kişilerarası İletişimde Anlam Çözümleme Yöntemi Olarak Beden Dili Okuma
6- İletişim Araştırmalarında Nicel ve Nitel Yöntemleri Birleştirme
7- Reklam Araştırmalarında Metinsel analiz Yöntemi ile Anlamların İnşası ve Yapıbozumu
8- VİZE HAFTASI
9- İletişim Araştırmalarında Pozitivist, Yorumlayıcı, Eleştirel, Feminist, Modern Çizgiler ve Yöntemler
10- Organizasyonlarda Duygusal Zeka Ölçüm ve Modelleri
11- Haber Çerçeveleme Araştırmalarında Kuramsal Yaklaşımlar
12- Gazete Haberciliğinde İçerik Çözümleme Yöntem ve Tekniği
13- İkna Edici İletişim ve Retorik Analizi
14- Bilgilenme Aracı Olarak Edebi Metin İncelemeleri
15- FİNAL HAFTASI
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bilimsel çalışmalarla olmayanları ayırabilme
2- Bilimsel çalışma yapabilme
3- Bilimsel çalışma yöntemini uygulayabilme
4- Bilimsel çalışma yöntemini tanımlayabilme
5- Değişik bilimsel çalışma yöntemleri arasındaki farkları açıklayabilme
6- Nitel ve nicel yöntemleri ayırabilme
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 2 30
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 30 30
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 45 45
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 45 45
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     150
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı İletişim Birimlerinde Araştırma yöntemleri (Yazılı Metin Çözümleme), Editör: Özlem Güllüoğlu İletişim Birimlerinde Araştırma yöntemleri (Görsel Metim Çözümleme), Editör: Özlem Güllüoğlu
Yardımcı Kaynaklar Yok

Ders ile ilgili dosyalar
İndir  NONE