Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. MUSTAFA KOÇER
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. Ebru DAVULCU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
None
|
Dersin veriliş şekli
|
Konferans Tipi, Yüzyüze
|
Dersin amacı
|
Dersin amacı göstergebilim, potmodern kültürel çözümleme, sinemada neoformalist yaklaşım, beden dili okuma, içerik çözümlemesi ve metin çözümleme ile ilgili araştırma yöntemleri ve uygulamalarını ele almaktır
|
Dersin tanımı
|
Halkla İlişkiler ve Tanıtım Tezsiz Yüksek Lisans Dersi
|
1- |
Sinema Göstergebiliminde Yapısal Çözümleme
|
2- |
Anlatı be Biçim İlişkisine Neoformalist Yaklaşım
|
3- |
Sinemanın Ontolojisi ya da Şiirsel gerçeklik
|
4- |
Yapısökümü Okuma yöntemi
|
5- |
Kişilerarası İletişimde Anlam Çözümleme Yöntemi Olarak Beden Dili Okuma
|
6- |
İletişim Araştırmalarında Nicel ve Nitel Yöntemleri Birleştirme
|
7- |
Reklam Araştırmalarında Metinsel analiz Yöntemi ile Anlamların İnşası ve Yapıbozumu
|
8- |
VİZE HAFTASI
|
9- |
İletişim Araştırmalarında Pozitivist, Yorumlayıcı, Eleştirel, Feminist, Modern Çizgiler ve Yöntemler
|
10- |
Organizasyonlarda Duygusal Zeka Ölçüm ve Modelleri
|
11- |
Haber Çerçeveleme Araştırmalarında Kuramsal Yaklaşımlar
|
12- |
Gazete Haberciliğinde İçerik Çözümleme Yöntem ve Tekniği
|
13- |
İkna Edici İletişim ve Retorik Analizi
|
14- |
Bilgilenme Aracı Olarak Edebi Metin İncelemeleri
|
15- |
FİNAL HAFTASI
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bilimsel çalışmalarla olmayanları ayırabilme
|
2- |
Bilimsel çalışma yapabilme
|
3- |
Bilimsel çalışma yöntemini uygulayabilme
|
4- |
Bilimsel çalışma yöntemini tanımlayabilme
|
5- |
Değişik bilimsel çalışma yöntemleri arasındaki farkları açıklayabilme
|
6- |
Nitel ve nicel yöntemleri ayırabilme
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
15
|
2
|
30
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
30
|
30
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
45
|
45
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
45
|
45
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
150
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
İletişim Birimlerinde Araştırma yöntemleri (Yazılı Metin Çözümleme), Editör: Özlem Güllüoğlu
İletişim Birimlerinde Araştırma yöntemleri (Görsel Metim Çözümleme), Editör: Özlem Güllüoğlu
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Yok
|
|