Giriş | English

Lisans > Fen Fakültesi > Biyoloji > BİYOLOJİDE GÜNCEL KONULAR I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİYOLOJİDE GÜNCEL KONULAR I Birinci düzey BİY463 Seçmeli 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. DİLEK DEMİREZEN YILMAZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. DİLEK DEMİREZEN YILMAZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Biyolojide Özel Konular dersi öğrencilere biyolojinin bilim, teknoloji ve toplum açısından önemini kavratmayı amaçlamaktır.
Dersin tanımı Biyolojide güncel konuların araştırılması, belirlenen konu üzerinde literatür taraması yapılması ve rapor halinde sunulmasını içerir. Konuların seçimi ve belirlenmesinde öğrencilerin ilgi alanları öncelikli olarak göz önünde bulundurulacaktır.

Dersin içeriği
1- Bilim Nedir? Geleneksel ve Yenilikçi Bilimin Özellikleri Nelerdir? Teknoloji ve toplum açısından Biyolojinin önemi.
2- Kök hücre kavramı, Kök hücre çeşitleri, kullanım alanları
3- Kök hücre Tedavisinin Tarihsel Gelişimi ve güncel uygulamalar, Genetik Kopyalama Tarihçesi, Yöntemleri ve uygulama alanları.
4- Biyoteknoloji nedir?, Genetiği değiştirilmiş organizmalar (GDO), Dünyada ve Türkiye''''''''''''''''deki durumu, Gen transfer yöntemleri
5- Genetiği değiştirilmiş organizmaların (GDO), Potansiyel fayda ve zararları, Tarım, Hayvancılık ve Sağlık alanlarındaki uygulamaları ve güncel örnekler
6- İnsan Genom Projesi, PCR uygulamaları, Vektör Organizmalar ve Biyoteknolojideki kullanımları
7- Güncel Nobel Bilim Ödülleri, Çalışma alanları ve Prof.Dr. Aziz Sancar örneği
8- Biyoinformatik ve Biyolojik Veri Tabanları, kullanımı ve Biyoinformatiğin Geleceği
9- Gıda katkı maddeleri ve Hazır gıdalar, Hazırlanma süreçleri ve tehlikeleri
10- Alternatif Besin ve protein kaynakları, 3D besinlerin üretim süreçleri
11- Kimyasal Maddeler ve Biyolojik Etkileri; Deterjanlar, özellikleri ve çevresel etkileri
12- Kimyasal Maddeler ve Biyolojik etkileri; Boyalar, Kozmetik; tarihsel gelişimi ve çevresel etkileri
13- Nanoteknoloji, tarihsel gelişimi ve temel yöntemler ve uygulama alanları, Biyolojide Nanoteknolojinin kullanımı
14- Doğadan Esinlenilen Teknolojiler; Biyomimkri, Ülkemizde ve Dünyada Son Nanotenolojik gelişmeler ve uygulamalar
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bilim ve Biyolojinin önemini kavramak
2- Genetik kopyalama ve klonlama hakkında bilgi edinmek
3- Gıda katkı maddeleri hakkında bilgi edinmek
4- Nanoteknoloji hakkında bilgi edinmek
5- Kök hücre kavramını kavramak
6- Biyomimikri kavramını kavramak
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olur, bunları kullanabilir.
2- Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanır.
3- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
4- Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilir.
5- Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
6- Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilir.
7- Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenir.
8- Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanır.
9- Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
10- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanır.
11- Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olur.
12- Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanır.
13- Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur.
14- Biyolojik teknolojileri eğitime, endüstriye, tarıma, sağlık ve çevre problemlerine uygulayabilme konularında yeterli bilince sahip olur.
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 1 2 2
Ödevler 2 5 10
Sunum / Seminer hazırlama 2 8 16
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 2 8 16
Toplam iş yükü     83
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 90
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 10
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Bilimsel makaleler, Bilim ve Teknik Dergileri, Bilimsel içerikli web-siteleri
Yardımcı Kaynaklar Bilimsel makaleler

Ders ile ilgili dosyalar