Giriş | English

Lisans > Sağlik Bilimleri Fakültesi > Beslenme ve Diyetetik > BESLENME EĞİTİMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BESLENME EĞİTİMİ Birinci düzey BES 347 Zorunlu 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. MÜGE YILMAZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. MÜGE YILMAZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Eğitim yöntem ve araçlarını uygun şeklide kullanarak, bireye, hedef gruba ve topluma beslenme eğitimi verebilmek.
Dersin tanımı Beslenme eğitimi konusunda temel bilgi ve becerileri kazandırılması.

Dersin içeriği
1- Eğitimle ilgili temel kavramlar.
2- Öğrenme kuramları.
3- Eğitim yöntem ve teknikleri.
4- Eğitim yöntem ve teknikleri.
5- Eğitim araçları hazırlama ve kullanma.
6- Eğitim araçları hazırlama ve kullanma.
7- Olumlu eğitim ortamı oluşturma.
8- Ara sınav
9- Yetişkin eğitimi, iyi bir dinleyici olmanın koşulları.
10- Birey eğitimi.
11- Davranış tedavisinin temel prensipleri.
12- Grup eğitimi.
13- Toplum eğitimi.
14- Farklı eğitim programları planlama, hazırlama ve uygulama.
15- Farklı eğitim programları planlama, hazırlama ve uygulama.
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Eğitimle ilgili temel kavramları açıklayabilir.
2- Bazı öğrenme kuramları hakkında fikir sahibi olur.
3- Eğitim yöntemlerini tanımlayabilir.
4- Eğitim yöntemlerinin avantaj dezavantajlarını kavrar.
5- Eğitim yöntemlerini uygularken dikkat etmesi gereken kuralları bilir.
6- Beslenme eğitimine yönelik temel düzeyde eğitim araçları hazırlayabilir.
7- Birey, grup ve toplum eğitimi verirken kullanacağı eğitim yöntem ve araçlarını seçebilir.
8- Farklı birey veya gruplara temel düzeyde eğitim programları hazırlayabilir.
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Beslenme ve diyetetik alanına özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir.
2- Beslenme ve diyetetiğin farklı alanlarında karşılaşabileceği problemleri saptamada, eleştirel değerlendirmede, çözmede ve sonuca yönelik karar almada yetkindir.
3- Bireysel olarak, ekip içinde ve farklı disiplinlerle etkin bir biçimde çalışır.
4- Beslenme ve diyetetik uygulamaları ile ilgili güncel teknolojileri ve ekipmanları kullanır, veri tabanlarını sürekli ve etkin şekilde tarayarak kanıta dayalı doğru bilgiye ulaşır, işlevsel eğitim materyalleri geliştirir.
5- Türkçe ve en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
6- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir, bilimsel ve kültürel etkinliklere katılarak kendini sürekli yeniler.
7- Beslenme ve diyetetik alanında araştırma planlayabilme, uygulama yapabilme, araştırma verilerini değerlendirebilme ve raporlayabilme gibi temel araştırma becerilerine sahiptir.
8- Mesleki uygulamalarda ve alınan kararlarda sorumluluk üstlenir ve etik ilkelere bağlı kalır.
9- Mesleki uygulamaların toplumsal ve evrensel boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahiptir.
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     74
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar 1-Kutluay- Merdol, T. Okul Öncesi Dönem Eğitimi Veren Kişi ve Kurumlar için Beslenme Eğitimi Rehberi, 2012 2-Kutluay-Merdol, T ve ark. Toplu Beslenme Yapılan Kurumlarda Çalışan Personel İçin Sanitasyon/Hijyen Eğitim Rehberi, 2003 3-Çetinkaya F ve ark. Sağlık Eğitimi. İçinde: Halk Sağlığı Genel Bilgiler, Öztürk Y, Günay O (edt.), Erciyes Üniversitesi Yaınları, 2011

Ders ile ilgili dosyalar