Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
BESLENME EĞİTİMİ |
Birinci düzey |
BES 347 |
Zorunlu |
5 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. MÜGE YILMAZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. MÜGE YILMAZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Eğitim yöntem ve araçlarını uygun şeklide kullanarak, bireye, hedef gruba ve topluma beslenme eğitimi verebilmek.
|
Dersin tanımı
|
Beslenme eğitimi konusunda temel bilgi ve becerileri kazandırılması.
|
1- |
Eğitimle ilgili temel kavramlar.
|
2- |
Öğrenme kuramları.
|
3- |
Eğitim yöntem ve teknikleri.
|
4- |
Eğitim yöntem ve teknikleri.
|
5- |
Eğitim araçları hazırlama ve kullanma.
|
6- |
Eğitim araçları hazırlama ve kullanma.
|
7- |
Olumlu eğitim ortamı oluşturma.
|
8- |
Ara sınav
|
9- |
Yetişkin eğitimi, iyi bir dinleyici olmanın koşulları.
|
10- |
Birey eğitimi.
|
11- |
Davranış tedavisinin temel prensipleri.
|
12- |
Grup eğitimi.
|
13- |
Toplum eğitimi.
|
14- |
Farklı eğitim programları planlama, hazırlama ve uygulama.
|
15- |
Farklı eğitim programları planlama, hazırlama ve uygulama.
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Eğitimle ilgili temel kavramları açıklayabilir.
|
2- |
Bazı öğrenme kuramları hakkında fikir sahibi olur.
|
3- |
Eğitim yöntemlerini tanımlayabilir.
|
4- |
Eğitim yöntemlerinin avantaj dezavantajlarını kavrar.
|
5- |
Eğitim yöntemlerini uygularken dikkat etmesi gereken kuralları bilir.
|
6- |
Beslenme eğitimine yönelik temel düzeyde eğitim araçları hazırlayabilir.
|
7- |
Birey, grup ve toplum eğitimi verirken kullanacağı eğitim yöntem ve araçlarını seçebilir.
|
8- |
Farklı birey veya gruplara temel düzeyde eğitim programları hazırlayabilir.
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Beslenme ve diyetetik alanına özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir.
|
|
2- |
Beslenme ve diyetetiğin farklı alanlarında karşılaşabileceği problemleri saptamada, eleştirel değerlendirmede, çözmede ve sonuca yönelik karar almada yetkindir.
|
|
3- |
Bireysel olarak, ekip içinde ve farklı disiplinlerle etkin bir biçimde çalışır.
|
|
4- |
Beslenme ve diyetetik uygulamaları ile ilgili güncel teknolojileri ve ekipmanları kullanır, veri tabanlarını sürekli ve etkin şekilde tarayarak kanıta dayalı doğru bilgiye ulaşır, işlevsel eğitim materyalleri geliştirir.
|
|
5- |
Türkçe ve en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
|
|
6- |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir, bilimsel ve kültürel etkinliklere katılarak kendini sürekli yeniler.
|
|
7- |
Beslenme ve diyetetik alanında araştırma planlayabilme, uygulama yapabilme, araştırma verilerini değerlendirebilme ve raporlayabilme gibi temel araştırma becerilerine sahiptir.
|
|
8- |
Mesleki uygulamalarda ve alınan kararlarda sorumluluk üstlenir ve etik ilkelere bağlı kalır.
|
|
9- |
Mesleki uygulamaların toplumsal ve evrensel boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahiptir.
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
74
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1-Kutluay- Merdol, T. Okul Öncesi Dönem Eğitimi Veren Kişi ve Kurumlar için Beslenme Eğitimi Rehberi, 2012
2-Kutluay-Merdol, T ve ark. Toplu Beslenme Yapılan Kurumlarda Çalışan Personel İçin Sanitasyon/Hijyen Eğitim Rehberi, 2003 3-Çetinkaya F ve ark. Sağlık Eğitimi. İçinde: Halk Sağlığı Genel Bilgiler, Öztürk Y, Günay O (edt.), Erciyes Üniversitesi Yaınları, 2011
|
|