Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Bitki Koruma (y.l.) > İLERİ HELİKOPTER TEORİSİ VE SİSTEMLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İLERİ HELİKOPTER TEORİSİ VE SİSTEMLERİ İkinci düzey SHA 559 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili türkçe
Koordinatör PROF. DR. TUĞRUL OKTAY
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı sezer çoban
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli sözlü ve yazılı
Dersin amacı helikopter temel bilgileri aktarmak
Dersin tanımı helikopterler

Dersin içeriği
1- Helicopters Intro
2- Main Rotor
3- Swahplate
4- Landing Gear
5- Stability
6- Control
7- Autopilots
8- Transmission
9- Flapping
10- Lead-Lagging
11- Flexibility
12- Ground Resonance
13- Disymettry of Lift
14- Ana Rotor Detayları
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- ana rotor öğrencilir
2- kuyruk rotoru öğrenilir
3- iniş takımları
4- çırpınma
5- ilerleme gerileme
6- kararlılık
7- kontrol
8- otopilot
9- yer rezonansı
10- taşıma asimeytrisi

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Tarımsal üretimdeki hastalık, zararlı ve yabancı otları belirleyebilme ve tanıma becerisi
2- Diğer araştırıcılarla ortak çalışmalar yürütebilme, yürüyen çalışmalarda aktif görev alabilme
3- Tarımsal üretimdeki hastalık, zararlı ve yabancı otlara yönelik doğru mücadele yöntemine karar verme ve uygulama yetisi kazanma
4- Bitki koruma alanında gerek kamu, gerekse özel sektörde yer alan farklı kurum ve kuruluşların kısa, orta ve uzun vadeli taleplerine çözümler üretebilecek, fizibilite değerlendirmesi yapabilecek, çözümleri projelendirip uygulayabilecek bilgi birikimi edinme
5- Alanıyla ilgili laboratuvar ve alan denemelerini planlama, yürütme, sonuçlandırma, analiz ve yazımını tamamlayabilme
6- Alanıyla ilgili yerli ve yabancı kaynaklara ulaşabilme, bu kaynaklardan edindiği bilgileri yazılı ve sözlü olarak sunabilme, akademik düzeydeki metinleri yazabilme.
7- Lisansüstü eğitimin getirdiği sorumluluk ve bilinç düzeyine ulaşma
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 187 187
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     187
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar