Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > Sinif Öğretmenliği > SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ Birinci düzey SÖP 302 Zorunlu 6 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ELVAN YALÇINKAYA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. MUSTAFA ÖZTÜRK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Öğrenciler ilkokul 4. sınıfta yer alan sosyal bilgiler dersinin amaçları ve öğretim programını kavrarlar. Bu dersi etkin bir şekilde nasıl işleyeceklerini uygulamalı bir şekilde öğrenirler.
Dersin tanımı Sosyal Bilgiler dersinin amaçları, tarihi, öğretim programının içeriği, etkin bir sosyal bilgiler dersinin nasıl planlanabileceği, kavramların, becerilerin ve değerlerin etkin bir şekilde nasıl öğretilebileceği.

Dersin içeriği
1- Sosyal Bilgiler Öğretimi:Tanım, Kapsam, Amaç ve İçerik 15-
2- Sosyal Bilgiler Öğretim Programı
3- Sosyal bilgilerde öğrenme:Öğrenme teorileri
4- Sosyal bilgilerde öğrenme:Öğrenme teorileri
5- Sosyal Bilgiler Dersinde Kullanılan Öğretim Stratejileri
6- Sosyal Bilgiler Dersinde Kullanılan Öğretim Stratejileri
7- Sosyal bilgilerde öğrenmeyi tasarlama: Ders planı
8- Sosyal Bilgilerde Kavram Öğretimi
9- Sosyal bilgilerde beceri öğretimi
10- Sosyal bilgilerde beceri öğretimi
11- Sosyal bilgilerde değer öğretimi
12- Sosyal bilgilerde değer öğretimi
13- Sosyal Bilgiler Dersinde Ölçme ve Değerlendirme
14- Sosyal Bilgiler Dersinde Ölçme ve Değerlendirme
15- Yarıyıl Sonu Sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Sosyal Bilgiler dersinin amaçlarını kavrama Sosyal Bilgiler dersinin amaçlarını kavrama.
2- Sosyal Bilgiler Öğretim Programının vizyonu ve temel yaklaşımını anlama.
3- Yapılandırmacı yaklaşımın temel ilkelerini benimseme.
4- Değerler eğitimi ile ilgili temel süreçleri açıklama.
5- Sosyal Bilgiler Dersinde kullanılabilecek araç-gereçleri tanıma.
6- Sosyal Bilgiler Dersinde ölçme ve değerlendirmeye özgü temel ilke ve kavramları anlama.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilimsel kavramlar ve olgular bilgisine sahiptir.
2- İlkokul eğitiminde öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri, sınıf yönetimi ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
3- İlkokul öğrencileri için ders kitabı ve çocuk kitabı seçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
4- Bilimsel bilginin kaynağı, sınırları, kapsamı, güvenilirliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
5- İlkokul öğrencilerinin gelişim, öğrenme, öğrenme güçlükleri ve gereksinimleri bilgisine sahiptir.
6- İlkokul eğitiminde bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
7- İlkokul eğitimi ile ilgili doğru ve güvenilir bilgiye ulaşma yollarını bilir ve kullanır.
8- İlkokul eğitimi ile ilgili bilimsel bir problemi ele alır, inceler ve çözüm yolları üretir.
9- İlkokul eğitiminde geleneksel ve güncel öğrenme-öğretme yaklaşım, strateji, yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular.
10- Felsefe, psikoloji, tarih, coğrafya, hukuk, antropoloji ve sosyoloji alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
11- Çeşitli sosyo-kültürel çevrelerde bulunur, toplumsal sorumluluk alır, çeşitli projelere katılır ve sonuçlarını paylaşır.
12- Mesleki yetkinliklerini ve yeterliliklerini tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanarak zayıf yönlerini geliştirir.
13- Mesleki olarak kendini sürekli yeniler ve bu yönde olumlu bir tutum geliştirir.
14- En az bir yabancı dili kullanarak (B1 düzeyinde) alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurar.
15- Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili sanatsal ve kültürel etkinlikleri takip eder ve etkinliklere aktif bir şekilde katılır.
16- Öğretmenlik mesleği ile ilgili olarak insan haklarına, demokratik, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere ve mesleki yasa ve yönetmeliklere uygun davranır.
17- Türkçeyi hem yazılı hem de sözlü olarak sosyal ve akademik ortamlarda doğru ve etkili bir şekilde kullanır.
18- Temel matematik ve temel fen bilimleri alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 28 28
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     99
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Sosyal Bilgiler Öğretimi. Editör: Cemil Öztürk. Pegem Yayınları.
Yardımcı Kaynaklar Öztürk, C., & Dilek, D. (Eds.). (2005). Hayat bilgisi ve sosyal bilgiler öğretimi. Pegem A yayıncılık.

Ders ile ilgili dosyalar