Giriş | English

Lisans > Turizm Fakültesi > Turizm İşletmeciliği > TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİSİ II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİSİ II Birinci düzey TUR110 Zorunlu 2 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör BİLGİSAYAR İŞLETMENİ MUZAFFER KOÇAK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÜCR.ÖĞRETİM GÖREVLİSİ CİHAN AKICI
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Ders Bilgisayar laboratuvarında dersin hocası tarafından yürütülmektedir. Öğrencilerin ders esnasında uygulama yaparak derse katılmaları sağlanmaktadır.
Dersin amacı Seçilin örnek konu ve günlük hayatta karşılaşılabilecek bazı problemlerin çözümünde bilgisayar programlarından yararlanmak ve analitik düşünme becerisini kazandırmaktır.
Dersin tanımı Ders iki ana başlık altında tanımlanmaktadır. Bunlar hesap tablosu oluşturmak ve veritabanı oluşturup yönetmektir.

Dersin içeriği
1- MICROSOFT EXCEL HESAP TABLOSU PROGRAMI’NA GİRİŞ I: 1- Microsoft Excel Hesap Tablosu Programı hakkında bilgilendirme , program menüsünün elemanlarının ve işlevlerinin anlatılması.
2- MICROSOFT EXCEL HESAP TABLOSU PROGRAMI’NA GİRİŞ II: Microsoft Excel Hesap Tablosu Programında Satır, Sütun, Hücre, Matris ve Sayfa Kavramı - Excel’de Mouse Kullanımı ve İmlecin Özellikleri - Çalışma Sayfasına Veri Giriş İşlemleri ve Verilerin Özellikleri - Sözel Değer, Sayısal Değer, Tarih, Zaman, Formül - Hücre Koordinat Kavramı - Hücrelere Ad Tanımlama
3- MICROSOFT EXCEL HESAP TABLOSU PROGRAMI: Microsoft Excel Hesap Tablosu Programı’nın Temel Çalışma İlkeleri 2- Tablo Hazırlama Örnekleri: Bir Uygulama - Verilere Yapılabilecek İşlemler - Kopyalama, Taşıma, Düzenleme, Biçimlendirme 3- Microsoft Excel Hesap Tablosu Programı’nda Formül Kullanımı - Hücre Aralığı Kavramı - Basit Temel Matematiksel İşlemler - Toplama, Çıkartma, Oran, Orantı, İşlem Öncelik Sırası vb. 4- Hazır Fonksiyon Kullanımı (Pratik) - Örnekler: TOPLA, ORTALAMA, MAK, MİN, KUVVET, KAREKÖK vb. 5- Örnek Uygulamalar Üzerinde Çalışma
4- MICROSOFT EXCEL HESAP TABLOSU PROGRAMI: Hazır Fonksiyonlar - Mantıksal Fonksiyonlar - EĞER, VE, YADA vb. - Operatörler ( =, >, <, >=, <=, <>) ve Örnek Olaylar Üzerinde Çalışma
5- MICROSOFT EXCEL HESAP TABLOSU PROGRAMI: Metin, Tarih ve Zaman Fonksiyonları, Veri Doğrulama İşlemi Uygulamaları ve Örnek Olaylar Üzerinde Çalışma
6- MICROSOFT EXCEL HESAP TABLOSU PROGRAMI: Excel’de Veri Tabanı Uygulamaları - Filtre Uygulama, Özet Tablo, Sıralama, Alt Toplam - Grafik Oluşturma Teknikleri ve Örnek Olaylar Üzerinde Çalışma
7- VERİ TABANI KAVRAMI Veri Tabanı Nedir? Veri Tabanının Temel Elemanları FILEMAKER VERİ TABANI PROGRAMI hakkında bilgilendirme ve program menüsünün elemanlarının ve işlevlerinin anlatılması.
8- FILEMAKER VERİ TABANI PROGRAMI: Alan Tanımlama İşlemleri: Metin, Sayı, Tarih, Zaman, Kapsayıcı, Hesaplama, Özet Alanlar ve Örnekler Üzerinde Çalışma
9- FILEMAKER VERİ TABANI PROGRAMI: Filemaker Veri Tabanı Programı’nın Modülleri - Gözat (Browse) Modülü - Tasarım (Layout) Modülü - Tasarım (Layout) Modülü Özellikleri
10- FILEMAKER VERİ TABANI PROGRAMI: Taşıma ve Boyutlandırma İşlemleri, Biçimlendirme ve Araç Çubuğu Kullanımı ve Örnekler Üzerinde Çalışma
11- FILEMAKER VERİ TABANI PROGRAMI: Alan Tanımlama İşlemleri, Seçenekler (Options) Düğmesinin Görevleri, Tasarım (Layout) Modülü Özellikleri, Yeni Tasarım (Listeli Görünüm) Hazırlama ve Örnekler Üzerinde Çalışma
12- FILEMAKER VERİ TABANI PROGRAMI: Filemaker Veri Tabanı Programı’nın Modülleri - Bul (Find) Modülü, Filemaker - Microsoft Excel Bağlantısı ve Örnekler Üzerinde Çalışma
13- FILEMAKER VERİ TABANI PROGRAMI : Düğme Oluşturma ve Örnekler Üzerinde Çalışma
14- FILEMAKER VERİ TABANI PROGRAMI : Örnekler üzerinde çalışma. Ders dönemi hakkında değerlendirme.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenciler Microsoft Excel programı hakkında bilgi sahibi olurlar.
2- Hesap Excel hesap tablosunu kullanarak verileri hesaplamalarda kullanabilir ve verileri sınayabilir.
3- Öğrenciler istenilen koşullara göre raporlama ve sunum yapabilir.
4- Öğrenciler veri tabanları hakkında bilgi sahibi olurlar.
5- İşletmelerde ihtiyaç duyulabilecek küçük ve orta büyüklükte veri tabanları oluşturarak devamlı kullanılabilecek programlar yapabilirler.
6- Analitik düşünce sistemi içerisinde problemler için programları kullanarak çözümler üretebilirler.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur,
2- Turizm işletmeciliği alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgiye sahip olur,
3- İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü C1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
4- İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
5- Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir,
6- Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, sentezler, analiz eder, yorumlar ve değerlendirir,
7- Sahip olduğu bilgiyi bilinen ve yeni sorunların çözümünde kullanır,
8- Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışları geliştirir,
9- Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanır,
10- İşletme ve iktisat alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur,
11- Turizm işletmelerini (otel işletmesi, seyahat işletmesi, yiyecek içecek işletmesi vb) etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular,
12- Turizm alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular,
13- Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır,
14- Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir,
15- Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme turizm işletmeciliğinin gerektirdiği şekilde özen gösterir,
16- Hizmet alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur,
17- Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar,
18- Atatürk ilkeleri ve inkılâpları konusunda bilgiye sahip olur ve Cumhuriyet’in temel değerlerini benimser,
19- Dünya ve Türkiye kültür ve coğrafyası hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olur,
20- Turizm işletmelerinde hizmet verme süreçlerini bilir ve misafir memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 5 5 25
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     68
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Alev SÖKMEN, Bilgi İletişim Teknolojileri (2012).
Yardımcı Kaynaklar Ders notları.

Ders ile ilgili dosyalar