Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÜCR.ÖĞRETİM GÖREVLİSİ RAMAZAN KOCA
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Nüfus ve Yerleşme ile ilgili kavramları öğretmek. Nüfusun sayısal, sosyal ve ekonomik özelliklerini kavratmak. Tarım sistem ve tipleri, hayvancılık, doğal kaynaklar ve sınıflandırmaları, enerji kaynakları, sanayi ve tipleri, ulaşım ve önemi, dünya turizm hareketlerine genel bakış, ticaret.
|
Dersin tanımı
|
Nüfus, Yerleşme ve Ekonomik Feliyetler ile bunların Dünyadaki dağılımını inceler.
|
1- |
TARIM COĞRAFYASI Tarımda Doğal ve Beşeri Çevre.
|
2- |
Tarım Sistem ve Tipleri, Tahıl Tarımı, Endüstri Bitkileri Tarımı, Bağ Bahçe Tarımı, Ormancılık
|
3- |
MADENLER Doğal Kaynaklar ve Sınıflandırılması, Yer altı Kaynakları, Metal Olmayan Yer altı Kaynakları
|
4- |
ENERJİ KAYNAKLARI Başlıca Enerji Kaynakları ve Dünya Üzerinde Dağılışı
|
5- |
Kırsal Yerleşmelerin Sınıflandırılması Kent Yerleşmeleri ve Kentleşme
|
6- |
Dünya Sanayi Bölgeleri ve Sanayi Faaliyetlerinin Yeryüzündeki Dağılışı
|
7- |
ULAŞIM COĞRAFYASI Doğal Çevre Faktörlerinin Ulaşıma Etkileri Başlıca Ulaşım Sistemleri ve
|
8- |
Vize Sınavı Başlıca Ulaşım Sistemleri ve Yeryüzündeki Dağılışı
|
9- |
TURİZM COĞRAFYASI Turizm Hareketlerine Genel Bakış ve Başlıca Doğal Turistik Kaynaklar
|
10- |
Başlıca Beşeri Turistik Kaynaklar TİCARET Ticaret Çeşitleri ve Dünya Üzerindeki Ticari Kuruluşlar
|
11- |
YERLEŞME COĞRAFYASI Yerleşmelerin Sınıflandırılması, Yeryüzünde Dağılışı ve Başlıca Özellikleri.
|
12- |
Kırsal Yerleşmelerin Sınıflandırılması Kent Yerleşmeleri ve Kentleşme
|
13- |
NÜFUS COĞRAFYASI Nüfus ve Önemi, Dünya Nüfus Artışı ve Artışla İlgili Görüşler
|
14- |
Nüfusta Göç Hareketleri Irklar, Dinler ve Yeryüzündeki Dağılışı
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Genel coğrafya ile ilgili genel kavram ve olguları öğrenir.
|
2- |
Yerleşme ve Ekonomik Coğrafya ile ilgili özellikleri kavrar.
|
3- |
Beşeri faktörlerin ekonomik faaliyetlere etkisini öğrenir.
|
4- |
Beşeri coğrafya ile ilgili genel kavram ve olguları öğrenir
|
5- |
Ekonomik coğrafya ile ilgili genel kavram ve olguları öğrenir
|
6- |
Nüfus ile ilgili özellikleri kavrar
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri bilir.
6. 7.
|
|
2- |
Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve ilk yardım bilgisine sahiptir.
|
|
3- |
Beynin temel yapısını, işleyişini bilir. Alan terminolojisini etkin kullanır.
|
|
4- |
Hekimin talimatı doğrultusunda, elektroensefalografi (EEG), elektronöromiyografi (ENMG), polisomnografi (PSG) gibi elektronörofizyolojik uygulamaları yapar.
|
|
5- |
İşlem süresince hastanın takibini yapar, hastanın durumuyla ilgili gözlemlediği olağan dışı durumları hekime bildirir.
|
|
6- |
İşlemler ve acil durumlar için gerekli cihaz, elektrot, malzeme ve ilaçları hazırlar.
|
|
7- |
İşlem öncesinde cihazların kalibrasyonunu yapar. Ortamın işlemler için uygunluğunu sağlar.
|
|
8- |
İşlem sonunda kullanılan cihaz ve malzemelerin temizlik ve bakımının yapılmasını sağlar.
|
|
9- |
Rutin, uyku sırasında ve video EEG monitorizasyonda EEG çekimlerinin teknik özellikleri ve önemi bilir.
|
|
10- |
Elektronöromiyografide temel kavramları bilir ve basit sinir iletim uygulamalarını yapar.
|
|
11- |
Uyarılmış potansiyel, İntraoperatif monitorizasyon ve polisomnograf incelemesinde temel kavramları bilir ve uygular.
|
|
12- |
Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
|
|
13- |
Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
|
|
14- |
Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
|
|
15- |
Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
|
|
16- |
Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
|
|
17- |
Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
|
|
18- |
Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
1
|
10
|
Ödevler
|
1
|
5
|
5
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
4
|
3
|
12
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
4
|
4
|
16
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
102
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Fevzi Şahin, Hayati Doğanay, Ünal Özdemir, Genel Beşeri ve Ekonomik Coğrafya, Pegem Akademi Yayıncılık / Coğrafya Dizisi, Ankara, 2013
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Hayati Doğanay, İ. Fevzi Şahin, Ünal Özdemir, Coğrafya'ya Giriş 2 Genel Beşeri ve Ekonomik Coğrafya, Erzurum 2003 Aktif Yayınevi
|
|