Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği > SAVUNMA SPORLARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SAVUNMA SPORLARI Birinci düzey AE 305 Seçmeli 5 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. KENAN KOÇ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ KENAN KOÇ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli Uygulamalı, Gösterip yaptırma, Gösterim, soru cevap, problem çözme, mikro öğretim
Dersin amacı Seçili savunma sporuna(Taekwondo) yönelik bilgi, tutum, becerileri ile kullanıma yönelik öğretim/danışmanlık yapabilecek bilgi ve becerileri kazandırma.
Dersin tanımı Seçilen savunma sporuna(Taekwondo) özgü temel hareketlerin nasıl uygulanacağını ve temel kuralların neler olduğuna yönelik yapılan eğitim faliyetlerini içerir.

Dersin içeriği
1- Taekwondo''''nun doğuşu ve tarihi gelişimi
2- Taekwondo''''nun kavramsal çerçevesi.
3- Taekwondo''''da kullanılan malzemeler ve müsabaka alanının ölçüleri.
4- Taekwondo müsabaka alanının ölçüler
5- Taekwondoda temel teknikler.
6- Taekwondoda temel teknikler (piyon sogi,çiçom sogi çirigi).
7- Taekwondoda temel teknikler (apkubi ariyemaki, bandayi çirigi).
8- Taekwondoda temel teknikler (apkubibaro çirigi,apkubi sonnal çirigi).
9- Taekwondoda temel teknikler (apkubi olgun maki, dutkubi monton maki).
10- Taekwondoda temel teknikler (pivonsog sonnal monton maki,apkubi apçagi).
11- Taekwondoda temel teknikler (apkubi yopçaki, apkubi apçagi).
12- Poomse I
13- Taekwondo''''da kullanılan temel tekniklerin analizi.
14- Taekwondo''''da antrenman planlaması ve periyotlaması.
15- Final sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Taekwondonun tarihsel gelişimi ve kurallarını bilir.
2- Temel teknikleri gösteririr.
3- Taekwondo müsabaka alanını bilir.
4- Temel tekniklerle poomse çizebilir.
5- 1. poomseyi çizebilir
6- Taekwondoda kullanılan temel tekniklerin isimlerini söleyebilir ve gösterebilir.
7- Taekwondo için özel ısınmayı uygular.
8- Taekwondo müsabakasını anazliz eder.
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Beden eğitimi ve spor alanının belli başlı kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanır.
2- Beden eğitimi ve spor öğretimine uygun planlama yapar.
3- Beden eğitimi ve spor öğretiminde planları uygular.
4- Beden eğitimi ve spor öğretiminde özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar.
5- Beden eğitimi ve spor alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
6- Alanı ile ilgili bilgi ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır şekilde ifade eder.
7- Fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder.
8- Beden eğitimi ve spor alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
9- Beden eğitiminde kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır.
10- Öğretmenlik mesleği ile ilgili kavramları analiz eder.
11- Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimlerine yönelik yaptığı ölçme değerlendirme sonuçlarını analiz edebilme ve öğrencilere gerekli geri bildirimleri sağlayabilir.
12- Öğrencilerin aktif biçimde ders katıldığı, anlamlı ve kalıcı öğrenmenin oluştuğu, öğrencinin kendini güvende hissettiği bir öğrenme ortamı oluşturabilme için gerekli olan birey ve grup yönetimi ilke ve stratejilerini uygulayabilir
13- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar
14- Alanıyla ilgili genel kültür bilgisine yönelik konuları bilir.
15- Öğretmenlik mesleği için geçerli olan etik kurallara her zaman uygun davranabilir.
16- Toplumda spor kültürünün oluşturulması, farklı sporların tanıtılması ve spora katılımın yaygınlaştırılması için geçerli stratejiler geliştirebilir.
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 4 20
Ödevler 5 2 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 4 3 12
Ara sınavlar 1 6 6
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 4 2 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 6 6
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     90
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar