Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Endüstri Mühendisliği > İKİNCİ DİL EDİNİMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İKİNCİ DİL EDİNİMİ Birinci düzey ELAN 555 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Not applicable
Eğitimin dili English
Koordinatör PROF. DR. BİLAL GENÇ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. ZEYNEP ÖLÇÜ DİNÇER
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Not applicable
Dersin veriliş şekli Lecturing, group discussions, presentations
Dersin amacı The students will understand how the field of SLA has developed historically, as well as the current approaches, understand the issues and problems in current SLA research and theory, understand the terminology, important figures, and important studies in SLA, be able to combine course topic with ELT practices.
Dersin tanımı This course involves a careful examination of theories in second language acquisition and research topics under investigation. We will focus on the developments in SLA theories by giving reference to significant moves and names in time. In addition, recent studies in SLA published in prestigious journals will be discussed in class.

Dersin içeriği
1- Introduction to SLA
2- Linguistic theories
3- Usage and skills
4- Processing the language
5- Processing the language
6- Social perspectives
7- Social perspectives
8- New Perspectives
9- From theory to research
10- Contingency
11- Article Hunting
12- Article Hunting
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- The students will understand how the field of SLA has developed historically, as well as the current approaches,
2- understand the issues and problems in current SLA research and theory,
3- understand the terminology, important figures, and important studies in SLA,
4- be able to combine course topic with ELT practices.
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
2- Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10- Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 10 130
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 2 2 4
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 2 2 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 2 2
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 2 4
Toplam iş yükü     150
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı MB1 Ellis, R. (2008) The Study of Second Language Acquisition. Oxford UP. MB2 VanPatten,B. & Williams, J. (Ed.) (2015) Theories in Second Language Acquisition: An Introduction. Routledge. MB3 Atkinson, D. (Ed.) (2011). Alternative Approaches to Second Language Acquisition. Routledge
Yardımcı Kaynaklar Article: Lightbown, P.M. (2000). Alternative approaches to second language acquisition. Applied Linguistics.21-4,431-462. Additional Materials: Gass,S.M: & Selinker,L. (2001). Second Language Acquisition: An Introductory Course. Lawrence Erlbaum Associates. Hinkel, E. (Ed.) (2010). Handbook of Research in Second Language Teaching and Learning. Lawrence Erlbaum Associates. Lightbown, P.M. & Spada, N. (2010). How Languages are Learned? .Oxford UP.

Ders ile ilgili dosyalar