Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
İKİNCİ DİL EDİNİMİ |
Üçüncü düzey |
ELAN 555 |
|
1 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Not applicable
|
Eğitimin dili
|
English
|
Koordinatör
|
PROF. DR. BİLAL GENÇ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. ZEYNEP ÖLÇÜ DİNÇER
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Not applicable
|
Dersin veriliş şekli
|
Lecturing, group discussions, presentations
|
Dersin amacı
|
The students will
understand how the field of SLA has developed historically, as well as the current approaches,
understand the issues and problems in current SLA research and theory,
understand the terminology, important figures, and important studies in SLA,
be able to combine course topic with ELT practices.
|
Dersin tanımı
|
This course involves a careful examination of theories in second language acquisition and research topics under investigation. We will focus on the developments in SLA theories by giving reference to significant moves and names in time. In addition, recent studies in SLA published in prestigious journals will be discussed in class.
|
1- |
Introduction to SLA
|
2- |
Linguistic theories
|
3- |
Usage and skills
|
4- |
Processing the language
|
5- |
Processing the language
|
6- |
Social perspectives
|
7- |
Social perspectives
|
8- |
New Perspectives
|
9- |
From theory to research
|
10- |
Contingency
|
11- |
Article Hunting
|
12- |
Article Hunting
|
13- |
|
14- |
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
The students will
understand how the field of SLA has developed historically, as well as the current approaches,
|
2- |
understand the issues and problems in current SLA research and theory,
|
3- |
understand the terminology, important figures, and important studies in SLA,
|
4- |
be able to combine course topic with ELT practices.
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Öğrencinin seçtiği derslerde ayrıntılı ve derinlemesine bilgi sahibi olmaktadır
|
|
2- |
Mezunlar Kamu Hukuku Doktoru Ünvanı almaktadır
|
|
3- |
Eğitim süresince elde edilen bilgiler öğrencilere mesleklerine katkı sağlamaktadır
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
10
|
130
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
2
|
2
|
4
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
2
|
4
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
2
|
2
|
4
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
2
|
2
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
2
|
2
|
4
|
Toplam iş yükü
|
|
|
150
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
2
|
100
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
MB1
Ellis, R. (2008) The Study of Second Language Acquisition. Oxford UP.
MB2
VanPatten,B. & Williams, J. (Ed.) (2015) Theories in Second Language Acquisition: An Introduction. Routledge.
MB3
Atkinson, D. (Ed.) (2011). Alternative Approaches to Second Language Acquisition. Routledge
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Article:
Lightbown, P.M. (2000). Alternative approaches to second language acquisition. Applied Linguistics.21-4,431-462.
Additional Materials:
Gass,S.M: & Selinker,L. (2001). Second Language Acquisition: An Introductory Course. Lawrence Erlbaum Associates.
Hinkel, E. (Ed.) (2010). Handbook of Research in Second Language Teaching and Learning. Lawrence Erlbaum Associates.
Lightbown, P.M. & Spada, N. (2010). How Languages are Learned? .Oxford UP.
|
|