Giriş | English

Lisans > Güzel Sanatlar Fakültesi > Heykel > SERİGRAFİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SERİGRAFİ Birinci düzey HEYU201 Seçmeli 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MUSTAFA YILMAZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ VEDAT ÇOLAK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli TEORİK-UYGULAMA
Dersin amacı Renklendirme ve biçimlendirme çeşitliliğine zengin özgün baskı teknikleri, kalıbın hazırlanmasından basımına kadar geçen evrelerin uygulamasında bilgi beceri ve deneyim kazandırmaktadır. Sanatsal yanı olan bu baskı teknikleri uygulamalarıyla yaratıcılık,tasarım gücü,buluş yeteneği, renk ve biçim duyarlılığı, titiz ve dikkatli çalışma gibi özelliklerin aşılanması ve kişiliğe uygun bir resim dili oluşturmayı amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Öğrenciler anlamlı formlar keşfetmekte ve özgünbaskı tarihi sırasında farklı baskı teknikleri öğrenmekte ve daha gelişmis dijital ve fotografik süreçlerle birleştirmektedir. Bu ders değişik teknikleri kapsamaktadır,yüzey baskısı ile çoğaltma yapmak,kağıtla çoğaltma,elle keserek çoğaltma ve en önemlisi foto emülsiyonla çoğaltma teknikleri gibi. Öğrenciler bu süreçte asetat üzerine elle çizim, fotokopi, lithofilm ve ayırım sağlayan Photoshop gibi bilgisayar proğramları ile değişik yollar öğrenmektedirler.

Dersin içeriği
1- Özgün baskı resmin tanıtılması. Özgün baskı çeşitleri ve baskı teknikleri hakkında genel bilgi verilmesi. Özgün baskı örneklerin gösterilmesi.
2- Serigrafi baskı tekniğin tanıtılması ve tarihi gelişiminin açıklanması. Baskıda kullanılan malzemelerin, araç-gereçlerin ve makinelerin tanıtılması.
3- Serigrafi baskıda işlem sırasının tanıtılması. Baskı alanı, kağıt boyutu, çerçeve ve ipek boyutlarının tespit edilmesi.
4- İpeğin çerçeveye gerilmesi. Tek renkli bir baskı için çalışma eskizlerinin hazırlanması.
5- Yapılan eskizlerden seçilen çalışmanın filminin hazırlanması.
6- Baskı kalıbının hazırlanması. (Pozlandırma işlemi) Baskı kağıtlarının hazırlanması.
7- ARA SINAV
8- ARA SINAV
9- Tek renkli baskının gerçekleştirilmesi. Baskı sonrası ipeğin temizlenmesi ve kalıbın çözülmesi.
10- En az üç renkli baskı için eskizlerin hazırlanması. Renk sayısına göre çerçeve hazırlığının yapılması.
11- Seçilen eskize göre her renk için filmlerin hazırlanması. Baskı kağıtlarının hazırlanması.
12- Baskı sırasına göre kalıpların hazırlanması. Birinci rengin baskısının gerçekleştirilmesi.
13- Baskı sırasına göre diğer renklerin baskılarının gerçekleştirilmesi. Baskı sonrası ipeğin temizlenmesi ve kalıbın çözülmesi.
14- Baskı sırasına göre diğer renklerin baskılarının gerçekleştirilmesi. Baskı sonrası ipeğin temizlenmesi ve kalıbın çözülmesi. Baskı kağıtlarının numaralanması ve atölyenin temizlenmesi.
15- Baskı sırasına göre diğer renklerin baskılarının gerçekleştirilmesi. Baskı sonrası ipeğin temizlenmesi ve kalıbın çözülmesi. Baskı kağıtlarının numaralanması ve atölyenin temizlenmesi.
16- YARIYIL SONU SINAVI
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Özgün baskı tekniklerini öğrenmek ve gerktiğinde anlatabilme
2- Sergrafi baskıda kullanılan malzemeleri bilme ve anlatabilme
3- Aşamalarıyla serigrafi baskıyı doğru olarak gerçekleştirebilme
4- Özgün tasarımlara ulaşma
5- Sergrafi baskı atölyesinde bulunan araç-gereçleri kullanabilme
6- Atölye çalışma düzenini bilme, dikkatli ve temiz çalışmayı öğrenme
7- Baskı ile çoğaltma çeşitlerini bilme ve tek tip çoğaltmayı öğrenme
8- Edisyonu bilme ve doğru uygulayabilme
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Heykel sanatını çağın dinamikleriyle beraber düşünür, yaratıcı ve özgün eserler ortaya koyar.
2- Heykel sanatında geleneksel malzeme/teknikleri tanır ve uygulamalı olarak bilir.
3- Sanat ve heykel sanatıyla ilgili ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder.
4- Heykel eğitimindeki yöntem ve yaklaşımların gelişimini ve dönüşümünü, diğer disiplinler ile ilişki kurarak değerlendirir.
5- Edindiği sanat kültürü ve eğitimi ile ortaya koyduğu özgün eserlerle, toplumun sanat düşüncesine katkıda bulunur.
6- Alanı ile ilgili terminolojiyi bilir. Buna uygun olarak sanatsal ifade biçimlerini doğru ve etkili olarak kullanır.
7- Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder ve bunları uygulama sürecinde etkili olarak kullanır.
8- Bir sanat projesini geliştirme, planlama ve uygulama becerisine sahip olur.
9- Diğer meslek alanlarında ve sosyal konularda oluşturulan ekip çalışmalarında etkin olarak yer alır ve sorumluluk üstlenir.
10- Demokrasiye ve insan haklarına, toplumsal, bilimsel, kültürel değerlere ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.
11- Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
12- Diğer sanat disiplinleri ile ilgili uygulamaları da asgari düzeyde kullanır.
13- Temel sanat prensiplerini tanır ve kompozisyon içerisinde kullanarak analitik düşünce becerisi kazanır.
14- Etkin bir şekilde görsel, yazılı ve sözlü iletişim kurar.
15- Mesleki uygulamalarda etik sorumlulukları kavrar, benimser ve uygular.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 2 2 4
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 4 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 4 4
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     86
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 1 30
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -Hasan Pekmezci -Tüm Yönleri ile Serigrafi İpekbaskı , İlke Yayıncılık, Ankara, 1992 -Güler Akalan -Gravür, Kaleseramik Sanat Yayınları, 2000 -Harry Hiett-H.K.Middleton -Silk Screen Process Productuon, Blandford Press Limited, London, 1960 -Meliha/Ferit Özgirgin -Boyama ve Baskı Teknolojisi , MEB Basımevi, İstanbul, 1987 -Tim Mara -Screen Printing , Tomas and Hudson, London, 1979 -Jules Heller -Printmaking Today , Holt Rinehart and Winston Co. USA, 197 -Steve Hoskins -Water-based Screenprinting, A&C Black, London, 2001 -Jane Stobart -Printmaking for Beginners, A&C Black, London, 2003 -Rosemary Simmons -Dictionary of Printmaking Terms, A&C Black, London, 2002

Ders ile ilgili dosyalar