Giriş | English

Lisans > İletişim Fakültesi > Halkla İlişkiler ve Tanitim > REKLAM YAZARLIĞI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
REKLAM YAZARLIĞI Birinci düzey HİT 334 Seçmeli 6 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ KÜRŞAD GÖLGELİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ KÜRŞAD GÖLGELİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli Takrir Yöntemi
Dersin amacı Senaryonun diğer yazınsal türlerden farklı olduğunu senaryonun dilini öğreterek göstermeyi amaçlamaktadır.
Dersin tanımı Reklam senaryo biçimlerinin, yazım aşamalarının, kurallarının olduğu; içerik - biçim diyalektiği ile parça - bütün ilişkisi gözetilerek bir öykünün dramatize edilmesini konu almaktadır.

Dersin içeriği
1- Dersin tanımı, amacı, önemi.
2- Öykünün öğeleri, öykünün dramatize edilmesinde kullanılan belli başlı geleneksel öğeler.
3- Senaryo öncesi üzerinde çalışılması gereken aşamalar (sanatsal düşünce, tema, konu)
4- Senaryoda Yapı Türleri
5- Senaryoda Yapı Türleri
6- Senaryo Türleri (Taslak Öykü, Geliştirim Senaryosu, Çekim Senaryosu).
7- Reklam incelemesi
8- Reklam incelemesi
9- Reklam incelemesi
10- Reklam incelemesi
11- Etkili reklam sahnesi yazımı.
12- Etkili reklam sahnesi yazımı.
13- Etkili reklam sahnesi yazımı.
14- Etkili reklam sahnesi yazımı.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Senaryo yazımının temel kurallarını sıralar.
2- Senaryo yazımının hangi aşamalardan geçtiğini tanımlar.
3- Anlatı ile gündelik hayat arasındaki ilişkiyi değerlendirir.
4- Anlatı ile gündelik hayat arasındaki ilişkinin sanatsal bir biçimde nasıl ifade edilebileceğini açıklar.
5- Yeni anlatı biçimlerinin reklamda nasıl kullanılabileceğini tartışır.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
2- Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
3- Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
4- Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
5- İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
6- Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
7- Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
8- Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
9- İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
10- Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
11- İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
12- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 10 2 20
Sunum / Seminer hazırlama 10 2 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 10 2 20
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 10 2 20
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı S. Aslanyürek (Senaryo Kuramı), T. Özakman (Oyun ve Senaryo Yazma Tekniği),
Yardımcı Kaynaklar R. McKee (Story: Senaryo Yazımının Özü, Yapısı, Tarzı ve İlkeleri)

Ders ile ilgili dosyalar