Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ DERYA GÜNERİ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. NİLAY ÇORAĞAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Kaynaklar eşliğinde eserler, fotoğraf ve çizimlerle desteklenerek anlatılacaktır.
|
Dersin amacı
|
Dersin amacı, 4-14. yüzyıllar arasına tarihlenen heykel, mezar anıtları, mimari plastik elemanlar; sütun başlıkları, levhalar, arşitrav, templon payeleri ile İstanbul’daki anıtları ayrıntılı olarak inceleyip tanıtmaktır.
|
Dersin tanımı
|
Dersin tanımı, 4-14. yüzyıllar arasına tarihlenen heykel, mezar anıtları, mimari plastik elemanlar; sütun başlıkları, levhalar, arşitrav, templon payeleri ile İstanbul’daki anıtları ayrıntılı olarak inceleyip tanıtmaktır.
|
1- |
Bizans Maden sanatına giriş ve Yapım, süsleme teknikleri.
|
2- |
6. Yüzyıla ait Sion hazinesi maden eserleri.
|
3- |
6. yüzyıla ait Suriye’de Riha, Hama hazineleri maden eserleri.
|
4- |
İstanbul ve Anadolu Müzelerindeki maden eserler.
|
5- |
Mine tekniğindeki maden eserler; Kupalar (Kalisler), kitap kapakları, levhalar, taçlar vb.
|
6- |
Fildişi eserleri; Diptikon-Triptikon, Pyxis, levhalar vb.
|
7- |
Ahşap eserler; tahtlar, levhalar vb.
|
8- |
Ara Sınav (Vize)
|
9- |
7-10. yüzyıl sikkeleri
|
10- |
11-14. yüzyıl sikkeleri
|
11- |
Tekstil; kumaş, halı vb.
|
12- |
10-12. yüzyıl Seramikleri.
|
13- |
13-14. yüzyıl Seramikleri.
|
14- |
Terrakota, hacı şişeleri (Eulogie).
|
15- |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Final)
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bizans Maden sanatının yapım ve süsleme tekniklerinin neler olduğunu bilir.
|
2- |
Eserlere ait özellikleri bilir.
|
3- |
6. yüzyıla ait Suriye’de Riha, Hama hazineleri maden eserlerini tanır
|
4- |
İstanbul ve Anadolu Müzelerindeki madeni eserlerin özelliklerinin ne olduklarını söyler.
|
5- |
Mine tekniğindeki maden eserleri ayırteder. Tarihlendir.
|
6- |
Fildişi eserleri tanır ve tarihlendirir
|
7- |
Ahşap eserlerin yapım tekniklerini bilir.
|
8- |
Sikkeleri dönemine göre ayırabilir.
|
9- |
Tekstil alanında bilgi sahibi olur.
|
10- |
Seramiklerin dönemsel özelliklerini söyler
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
3
|
39
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
5
|
5
|
25
|
Ödevler
|
2
|
10
|
20
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
5
|
8
|
40
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
153
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
C.Delvoye, L’art Byzantine,Grenoble,1967
W.F.Volbach, J. Lafontaine Dosogne, Byzans ander Christliche Osten, Berlin 1968.
David Talbot Rice, Art of Byzantine Era, London 1986.
Irmgard Hutter, Early Christian and Byzantine, London 1988.
|
|