Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Periodontoloji (doktora) > PERİODONTAL HASTALIKLARIN PATOGENEZİ VE İMMUNOLOJİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
PERİODONTAL HASTALIKLARIN PATOGENEZİ VE İMMUNOLOJİ Üçüncü düzey DPR 620 Seçmeli 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. SERVET KESİM
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli YÜZYÜZE
Dersin amacı Öğrenciye; hücresel immünite ve enflamasyon, enflamatuar hücreler, kompleman faktörleri, transendotelial migrasyon, lökosit fonksiyonları, spesifik immün yanıtlar, T-hücre yanıtı, B-hücre yanıtı ve antikorlar hakkında bilgi vermek.
Dersin tanımı Periodontal hastalıkta immünolojinin önemi anlaşılır

Dersin içeriği
1- Bağışıklık sistemi hücreleri
2- Enflamasyon
3- Transendotelyal migrasyon
4- Lökosit fonksiyonları
5- Spesifik immün yanıtlar
6- T-hücreleri
7- B-hücreleri ve antikorlar
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İmmünolojik hücreleri bilir
2- Periodontal hastalıkta rol oynayan immünolojik olayları bilir.
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Lisans yeterliklerine ek olarak, diş (periodontal) ve diş benzeri (implant çevresi) yapıların çevre dokularının moleküler düzeydeki kompozisyonları, hastalık etyolojisi, tedavi yöntemleri ve hastalığın yaygınlık ve korunma yöntemleri ile ilgili bilgilerini güncel ve ileri düzeyde değerlendirilebilir ve alanlar arasında ilişki kurabilir.
2- Lisans düzeyinden farklı olarak özgün ve spesifik konular hakkında bilgi sahibi olur.
3- Diş (periodontal) ve diş benzeri (implant çevresi) yapıların çevre dokularının hastalıklarının teşhis ve tedavisi ile ilgili gerekli araç ve ekipman ile materyal bilgisine sahiptir.
4- Alanında bilim ve teknolojiye yenilik getirme koşuluyla araştırma yetisi kazanır
5- Bilim alanında yeni bir tedavi yöntemi geliştirebilir, özgün bir araştırma tasarlayıp gerçekleştirebilir.
6- Ulusal ve uluslar arası alanlarda, alanı ile ilgili makale yayınlayabilir.
7- Alanı ile ilgili özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapabilir.
8- Alanı ile ilgili materyal ve teknikleri kullanabilir ve proje geliştirebilir.
9- Ulusal, uluslar arası ve disiplinler arası çalışmalarda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurabilir. Meslek grubunu temsil edebilir.
10- Akademik ve profesyonel anlamda bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri hastasına aktarabilir ve hasta tedavisini en üst seviyede tamamlar.
11- Genel etik kurallarına uygun davranır.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 6 84
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 10 5 50
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 1 1
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 3 3
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     145
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 5 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar