Ön koşul dersleri
|
Yoktur
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. UĞUR ŞAHİN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. UĞUR ŞAHİN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze anlatım
|
Dersin amacı
|
Bu ders kapsamında değişik türdeki örneklerin nasıl alınacağı, analize hazırlanması, muhafazası ve yapılan hata türleri verilmektedir.
|
Dersin tanımı
|
Örnek alma, örnek almada dikkat edilecek konular, çözmede kullanılacak çözücülerin özellikleri, örnek almada planlama, lojistik
|
1- |
Örnek alma ve çözünürleştirme işlemlerinin önemi,
|
2- |
İnsanlardan alınan örnekler,
|
3- |
Çökelek-yağmur kar örnekleri,
|
4- |
Deniz suyu- örnek alma, zenginleştirme,
|
5- |
Deniz suyu- örnek alma, zenginleştirme
|
6- |
Toprak örnekleri, Atık,
|
7- |
Toprak örnekleri, Atık,
|
8- |
Denizden çıkan örnekler, biyolojik çevre örnekleri,
|
9- |
Ara sınav
|
10- |
Hayvansal ve bitkisel besin maddesi-Örnek alma - hazırlama,
|
11- |
Çözünürleştirmede hata kaynakları,
|
12- |
Basınçlı çözünürleştirme-kullanımı ve problemler,
|
13- |
Mikrodalga ile çözünürleştirme,
|
14- |
Çimento örneklerinin çözünürleştirilmesi.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
öğrenciler Değişik türde örnek alma ve muhafazasını öğrenmiş olacak,
|
2- |
öğrenciler Örneklerin analize nasıl hazırlanması gerektiği bilgisini elde edecek
|
3- |
öğrenciler Her örnek için farklı çözünürleştirme yönteminin uygulanacağı bilincini elde etmiş olacak
|
4- |
öğrenciler Örnek alma ve çözünürleştirmenin bir analizde ne kadar önemli olduğunu kavramış olacak
|
5- |
öğrenciler Örnek alma ve çözünürleştirmedeki hata kaynaklarını öğrenmiş olacak ve hatasını en aza indirgeyecektir.
|
6- |
öğrenciler Her şeyden önce bir analizin planlamasının nasıl yapıldığını yeteneğini elde edecek
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Ortaöğretimde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç, gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme becerisi
|
|
2- |
Matematik, fen ve kimya alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisi
|
|
3- |
Bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği.
|
|
4- |
Kimya alanıyla ilgili uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek.
|
|
5- |
Mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme yetkinliği
|
|
6- |
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, sorgulayabilme ve öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği
|
|
7- |
Sorunlara çözüm önerme yetkinliği.
|
|
8- |
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliği
|
|
9- |
Bir yabancı dili kullanarak Kimya alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile etkin iletişim kurabilme yetkinliği
|
|
10- |
Kimya alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve bu yolla doğru bilimsel kaynaklara ulaşabilme yetkinliği
|
|
11- |
Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği
|
|
12- |
Çevre koruma, iş/laboratuvar güvenliği bilinci.
|
|
13- |
Disiplinlerarası konularda/gruplarda çalışabilme becerisi
|
|
14- |
Uygulama için gerekli olan modern cihazları kullanabilme becerisi.
|
|
15- |
Kimya ve ilgili alanlarda dünyadaki yenilikleri ve gelişmeleri takip edebilme yetkinliği
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
1
|
13
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
1
|
13
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
6
|
2
|
12
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
8
|
2
|
16
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
58
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Markus Stoeppler, Probennahme und Aufschluß: Basis der Spurenanalytik (Springer Labormanuale)von Springer, 1994
|
Yardımcı Kaynaklar
|
D.A.Skoog, D.M. West, F.J. Holler, Fundamentals of Analytical Chemistry, 8th Edition, Saunders College Publishing, 1996, Çeviri Editörleri: E. Kılıç, H. Yılmaz, Türkçe 8.Baskı, Bilim Yayıncılık, Ankara.
|
|