Giriş | English

Lisans > Fen Fakültesi > Kimya > ANALİTİK KİMYADA ÖRNEK ALMA VE ÇÖZÜNÜRLEŞTİRME
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ANALİTİK KİMYADA ÖRNEK ALMA VE ÇÖZÜNÜRLEŞTİRME Birinci düzey KİMS481 Seçmeli 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yoktur
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. UĞUR ŞAHİN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. UĞUR ŞAHİN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüz yüze anlatım
Dersin amacı Bu ders kapsamında değişik türdeki örneklerin nasıl alınacağı, analize hazırlanması, muhafazası ve yapılan hata türleri verilmektedir.
Dersin tanımı Örnek alma, örnek almada dikkat edilecek konular, çözmede kullanılacak çözücülerin özellikleri, örnek almada planlama, lojistik

Dersin içeriği
1- Örnek alma ve çözünürleştirme işlemlerinin önemi,
2- İnsanlardan alınan örnekler,
3- Çökelek-yağmur kar örnekleri,
4- Deniz suyu- örnek alma, zenginleştirme,
5- Deniz suyu- örnek alma, zenginleştirme
6- Toprak örnekleri, Atık,
7- Toprak örnekleri, Atık,
8- Denizden çıkan örnekler, biyolojik çevre örnekleri,
9- Ara sınav
10- Hayvansal ve bitkisel besin maddesi-Örnek alma - hazırlama,
11- Çözünürleştirmede hata kaynakları,
12- Basınçlı çözünürleştirme-kullanımı ve problemler,
13- Mikrodalga ile çözünürleştirme,
14- Çimento örneklerinin çözünürleştirilmesi.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- öğrenciler Değişik türde örnek alma ve muhafazasını öğrenmiş olacak,
2- öğrenciler Örneklerin analize nasıl hazırlanması gerektiği bilgisini elde edecek
3- öğrenciler Her örnek için farklı çözünürleştirme yönteminin uygulanacağı bilincini elde etmiş olacak
4- öğrenciler Örnek alma ve çözünürleştirmenin bir analizde ne kadar önemli olduğunu kavramış olacak
5- öğrenciler Örnek alma ve çözünürleştirmedeki hata kaynaklarını öğrenmiş olacak ve hatasını en aza indirgeyecektir.
6- öğrenciler Her şeyden önce bir analizin planlamasının nasıl yapıldığını yeteneğini elde edecek
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Ortaöğretimde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç, gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme becerisi
2- Matematik, fen ve kimya alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisi
3- Bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği.
4- Kimya alanıyla ilgili uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek.
5- Mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme yetkinliği
6- Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, sorgulayabilme ve öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği
7- Sorunlara çözüm önerme yetkinliği.
8- Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliği
9- Bir yabancı dili kullanarak Kimya alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile etkin iletişim kurabilme yetkinliği
10- Kimya alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve bu yolla doğru bilimsel kaynaklara ulaşabilme yetkinliği
11- Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği
12- Çevre koruma, iş/laboratuvar güvenliği bilinci.
13- Disiplinlerarası konularda/gruplarda çalışabilme becerisi
14- Uygulama için gerekli olan modern cihazları kullanabilme becerisi.
15- Kimya ve ilgili alanlarda dünyadaki yenilikleri ve gelişmeleri takip edebilme yetkinliği
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 1 13
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 1 13
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 6 2 12
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 8 2 16
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     58
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Markus Stoeppler, Probennahme und Aufschluß: Basis der Spurenanalytik (Springer Labormanuale)von Springer, 1994
Yardımcı Kaynaklar D.A.Skoog, D.M. West, F.J. Holler, Fundamentals of Analytical Chemistry, 8th Edition, Saunders College Publishing, 1996, Çeviri Editörleri: E. Kılıç, H. Yılmaz, Türkçe 8.Baskı, Bilim Yayıncılık, Ankara.

Ders ile ilgili dosyalar