Giriş | English

Lisans > Güzel Sanatlar Fakültesi > Müzik > ÇEVRE NANOTEKNOLOJİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÇEVRE NANOTEKNOLOJİSİ Birinci düzey NBT 510 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ŞERİFE SAÇMACI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ŞERİFE SAÇMACI
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Nanoteknolojinin çevre uygulamaları, son zamanlarda oldukça önem kazanmıştır. Çevre mühendisliğinin ilgilendiği konular, uygulamalar ve etkilenmeler olmak üzere iki ana başlığa ayrılmıştır. Kirletici parametreler için sensör geliştirme, kirlilik önleme, arıtma, yeşil üretim ve yeşil enerji alt başlıkları uygulama kısmına girmektedir. Nanoteknolojinin bu pozitif etkilerinin yanında, nanopartikullerin hem insan hem de çevre uzerinde olumsuz etkilerinin de olduğu saptanmıştır. Bu ders ile öncelikle nanoteknolojilerin bugün geldigi son durumdan, çevreye duyarlı üretim tekniklerinden, insana ve çevreye olan muhtemel etkilerinden ve gelecekte bu konuda yapılması gerekli bilimsel araştırmalar ve yasal düzenlemelerden bahsedilmesi ve çevreye ve insanlara duyarlı bir çevre nanoteknolojisi gelişiminin sağlanması için bilimsel bir altyapının oluşturulması amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Çevre Nanoteknolojisi

Dersin içeriği
1- Çevre nanoteknolojisine giriş
2- Çevreye duyarlı üretim teknikleri kullanılarak malzemelerin üretilmesi
3- Nanoölçekteki teknolojilerin çevre kirliliği üzerindeki olumlu ve olumsuz etkileri
4- Nanoölçekteki teknolojilerin çevre kirliliği üzerindeki olumlu ve olumsuz etkileri
5- Çevre teknolojilerinde nanoteknolojilerin önemi (su arıtma uygulamaları vb.)
6- Çevre teknolojilerinde nanoteknolojilerin önemi (su arıtma uygulamaları vb.)
7- Kirliliğin belirlenmesi için Nanosensörler
8- Arasınav
9- Nanopartiküllerin çevreye etkileri
10- Nanopartiküllerin insana etkileri
11- Değişik ortamlarda (su, hava, toprak vb.) nanopartiküllerin temel özellikleri (taşınım, agregasyon, birikme vb.)
12- Enerji üretiminde nanoteknoloji ve yenilenebilir enerji kullanımı
13- Nanopartiküllerin karakterizasyonu (SEM, AFM, TEM, VSI vb)
14- Nanoteknoloji ile ilgili olarak gelecekte yapılması gerekli bilimsel araştırmalar ve yasal düzenlemeler
15- Yarıyıl Sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- nanoteknolojilerin bugün geldigi son durumdan, çevreye duyarlı üretim tekniklerinden, insana ve çevreye olan muhtemel etkilerinden ve gelecekte bu konuda yapılması gerekli bilimsel araştırmalar ve yasal düzenlemelerden bahsedilmesi ve çevreye ve insanlara duyarlı bir çevre nanoteknolojisi gelişiminin sağlanması için bilimsel bir altyapının oluşturulması
2- Öğrencilerinde bu anlamda bilgi ve beceri kazanmaları hedeflenmiştir.
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
2- Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
3- Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
4- Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
5- Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
6- Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
7- Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
8- Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
9- Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
10- Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
11- Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
12- Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 20 3 60
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 25 5 125
Toplam iş yükü     185
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar