Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Enerji Sistemleri Mühendisliği (y.l.) > ENERJİ DEPOLAMA SİSTEMLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ENERJİ DEPOLAMA SİSTEMLERİ İkinci düzey ESM 502 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yoktur.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. NESRİN KAYATAŞ DEMİR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. NESRİN KAYATAŞ DEMİR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı N/A
Dersin veriliş şekli yüzyüze
Dersin amacı Öğrencilerin enerji depolama çeşitlerinden ısıl depolama, mekanik depolama, kimyasal depolama ve elektriksel depolama hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak.
Dersin tanımı Çeşitli enerji depolama yöntemleri ve bunların çeşitleri hakkında bilgi vermek. Isıl enerji depolama ile ilgili detaylı bilgi vermek. Isıl enerji depolama yöntemlerinin güneş enerjisinin değerlendirilmesinde kullanımını öğretmek. Faz değişim malzemeleri ile ilgili bilgi vermek. Basit ve kompleks geometrilerde faz değişimli ısı tranferini öğretmek. Isıl enerji depolamanın çevresel etkileri hakkında bilgi vermek.

Dersin içeriği
1- Bataryalar, bataryanın elemanları.
2- Bataryaların sınıflandırılması, batarya çeşitleri.
3- Bataryaların karşılaştırılması.
4- Bataryanın şarj testi, bataryalarında aranılan özellikler.
5- Bataryaların endüstride kullanım yerleri.
6- Yakıt Pili Sistemlerine Genel Bakış; Alkali Yakıt Pili.
7- Ergimiş Karbonat Yakıt Pili, Katı Oksit Yakıt Pili ve Katı Polimer Yakıt Pilleri.
8- Vize sınavı.
9- Termal (ısıl) enerji depolama ve sistemleri.
10- Süperkapasitörler
11- Süperiletken manyetik enerji depolama.
12- Süperiletkenliğin tanımı.
13- Süperiletkenliğin uygulama alanları.
14- Süperiletken manyetik enerji depolama sistemleri.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Enerji kaynaklarının özelliklerinin tanıtılması
2- Mekanik depolama sistemlerinin öğrenilmesi
3- Elektriksel Depolama Sistemlerinin Öğrenilmesi
4- Termal Depolama Sistemlerinin Öğrenilmesi
5- Kimyasal Depolama Sistemlerinin Öğrenilmesi
6- Yakıt hücreleri çeşitlerinin öğrenilmesi
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Etik değerler ve kalite bilinci çerçevesinde ulusal ve uluslararası taleplere cevap verecek nitelikte mühendisler yetiştirmek.
2- Endüstride ve araştırma kuruluşlarında, uygulama ve araştırma alanında kariyer hedeflerine uygun planlama yeteneğine sahip mühendisler yetiştirmek.
3- Teknik, ekonomik ve sosyolojik faktörleri dikkate alarak, mühendislik tasarım ve uygulamalarında özgün fikirler geliştirebilen, farklı disiplinlerle ortak çalışabilen, girişimci/yenlikçi mühendisler yetiştirmek.
4- Küresel boyutta bilimsel ve teknolojik gelişmelere uyum sağlayabilen, etkin iletişim kurma becerisi kazanmış mühendisler yetiştirmektir.
5- Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
6- Deney tasarımlama ve yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi
7- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi
8- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
9- Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
10- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
11- Etkin iletişim kurma becerisi
12- Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
13- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
14- Çağın sorunları hakkında bilgi
15- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
16- Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilecek temel alt yapıya sahip mühendis
17- Ulusal ve uluslararası taleplere uygun olarak uygulanabilir teknolojiler geliştiren mühendislik yeteneği
18- Mevcut ürün ve teknolojilerin her türlü verimliliğini geliştirici özgün fikirler geliştirme ve uygulama
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ödevler 5 5 25
Sunum / Seminer hazırlama 3 3 9
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 7 7
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 9 9
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     182
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Enerji Depolama Sistemleri Ders Notları, Doç. Dr. Nesrin Demir
Yardımcı Kaynaklar Isı Enerjisi Depolama, Prof. Dr. Hüseyin Öztürk

Ders ile ilgili dosyalar