Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Sosyoloji > TÜRKİYE'DE TOPLUMSAL DÖNÜŞÜM
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TÜRKİYE'DE TOPLUMSAL DÖNÜŞÜM Birinci düzey SOS281 Seçmeli 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. AYLİN YONCA GENÇOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Dr. Öğretim Üyesi AYLİN YONCA GENÇOĞLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Türkiye''de yaşanan siyasal, ekonomik ve toplumsal dönüşümü dönemleri ile birlikte ortaya koymak ve analiz etmek.
Dersin tanımı Tanzimat fermanından günümüze kadar geçen sürede, Türkiye''de toplumsal dönüşüm açısından ne tür kırılmaların yaşandığı, bu kırılmaların toplumsal sonuçlarını toplumsal değişme kuramları çerçevesinde ele alınması.

Dersin içeriği
1- Toplumsal değişme ve modernleşme
2- Toplumsal değişme ve modernleşme
3- Osmanlı İmparatorluğunun son döneminde siyasal, hukuksal, kültürel değişmeler
4- Osmanlı İmparatorluğunun son döneminde siyasal, hukuksal, kültürel değişmeler
5- Osmanlıdan Cumhuriyete Türkiye Ekonomisi
6- Osmanlıdan Cumhuriyete Türkiye Ekonomisi
7- Türkiye'de siyasal dönüşüm
8- Ara sınav
9- Türkiye'de siyasal dönüşüm
10- Toplumsal değişme sürecinde Türkiye'de din
11- Türkiye'de göç ve kentleşme
12- Toplumsal değişme sürecinde Türkiye'de aile
13- Türkiye'de doğu-batı ikilemi
14- Türkiye'de toplumsal tabakalaşma
15- -
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Tarihsel süreç içinde Türkiye'nin toplumsal yapısının temel özelliklerini öğrenmek
2- Tarihsel süreç içinde Türkiye'nin temel değişme dinamiklerini anlamak
3- Öğrencilerde içinde bulundukları toplumsal koşullar hakkında bir farkındalık oluşturmak.
4- -
5- -
6- -
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Sosyoloji alanıyla ilgili gerekli olan kuramsal ve kavramsal bilgiye sahip olur.
2- Sosyoloji alanında edindiği bilgileri toplumsal yapıyı, kurum ve süreçlerin işleyişini ve toplumsal eylemi anlama ve açıklayabilmede kullanabilir.
3- Sosyoloji alanıyla ilgili temel kuramsal yaklaşımları ve kavramları kullanarak sosyolojik analizler yapabilir.
4- Sosyoloji alanında edindiği bilgileri toplumsal gerçekliği anlamada ve toplumsal sorunları çözmede kullanabilir.
5- Sosyoloji alanında edindiği temel bilgi ve becerileri ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
6- Sosyoloji alanıyla ilgili bir sosyal araştırmayı gözlem safhasından başlayarak lisans seviyesinde edindiği bilgi ve becerilerle kendi başına proje önerisi tasarlayarak bunu yazabilecek niteliğe ulaştırabilir.
7- Sosyoloji alanında edindiği bilgi ve beceriler ile eleştirel ve analitik düşünme yaklaşımı geliştirir.
8- Sosyoloji alanıyla ilgili yerel ve küresel düzeydeki gelişmeleri takip eder ve bunlara ilişkin öngörüde bulunabilir.
9- Sosyoloji alanıyla ilgili araştırma süreçlerini ilgilendiren etik sorunlara dair birikim sağlayarak hem mesleki hem de vatandaşlık gerekliliği olan toplumsal sorumluluğa dair olumlu tutum geliştirir.
10- Sosyoloji alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini disiplinler arası bir perspektifle sosyal süreçlere uygulayabilir.
11- -
12- -
13- -
14- -
15- -
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 3 2 6
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 3 2 6
Toplam iş yükü     99
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Aydın, Mustafa (2009). Moderniteye Dışarıdan Bakmak, İstanbul: Açılım Kitap. Karpat, Kemal H. (2003). Türkiye’de Toplumsal Dönüşüm, çev. Abdulkerim Sönmez, Ankara: İmge Kitabevi.
Yardımcı Kaynaklar Mardin, Şerif (2005). Türk Modernleşmesi, İstanbul: İletişim Yayınları. Mardin, Şerif (2012). Türkiye’de Toplum ve Siyaset, İstanbul: İletişim Yayınları. Pamuk, Şevket (2012). Osmanlıdan Cumhuriyete Küreselleşme, İktisat Politikaları ve Büyüme, İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları .

Ders ile ilgili dosyalar