Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ |
Birinci düzey |
HY 203 |
|
3 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Bu dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ NİHAL DORUK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ NİHAL DORUK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
Anlatım, soru - yanıt.
|
Dersin amacı
|
Öğrencilerin davranış bilimleri dersinin teorik bilgilerini öğrenerek insan davranışlarını anlayabilme, yorumlayabilme özelliklerini kazanımları amaçlanır.
|
Dersin tanımı
|
Davranış Bilimleri, insan davranışlarını pek çok farklı bilim dalı penceresinden bakmaya çalışarak açıklayan bir bilim dalıdır. Konusu ve inceleme alanı insan davranışlarıdır.
|
1- |
Davranış Bilimleri Tanımı ve İçeriği
|
2- |
Tutumlar ve Planlamış Davranış Teorisi
|
3- |
Tutum – Davranış İlişkisi
|
4- |
Tutumların Ölçülmesi
|
5- |
Algılama ve Algılamayı Etkileyen Faktörler
|
6- |
Algılama Hataları
|
7- |
Sosyal Etki ve Uyma Davranışları
|
8- |
Uyma Davranışlarını Etkileyen Ortamsal ve Kişisel Faktörler
|
9- |
Grup Yapısı ve Dinamiği
|
10- |
Grupların Verimlilik Üzerindeki Etkisi
|
11- |
Gruplarda Liderlik
|
12- |
İletişim ve Bireylerarası İlişkiler
|
13- |
Öğrenme
|
14- |
Kişilik
|
15- |
Savunma Mekanizmaları
|
16- |
Etkileyici İletişim ve Propaganda
|
17- |
Kültür
|
18- |
Sosyal Gelişme
|
19- |
Toplumsal Değişme
|
20- |
|
1- |
Davranış Bilimlerinin tanımını, içeriğini ve diğer bilim dalları ile olan ilişkisini açıklayabilecektir.
|
2- |
Tutum kavramını, tutum davranış ilişkisini ve tutumların davranışa dönüşmeme nedenlerini açıklayabilecektir.
|
3- |
- Algılama kavramını, algılamayı etkileyen faktörleri ve algılama hatalarını öğrenecektir.
|
4- |
Sosyal etki kavramını, uyma ve uymama davranışlarını, uyma davranışına etki eden iç ve dış faktörleri açıklayabilecektir.
|
5- |
Grup olgusunu, grupların verimlilik ve performans üzerindeki etkisini, gruplarda liderlik konularını öğrenecektir.
|
6- |
İletişim (haberleşme) kavramını ve işletmecilik açısından önemini öğrenecektir.
|
7- |
Öğrenme kavramını ve bu konularda yapılan deneyleri öğrenecektir.
|
8- |
Kişilik kavramını, kişilik türlerini ve kişilik ile ilgili teorileri öğrenecektir.
|
9- |
Savunma mekanizmalarını ve bunların türlerini öğrenecek ve insan davranışlarını gözlemleyerek hangi durumlarda hangi mekanizmaların daha fazla kullanıldığına dair gözlem yapabilecektir.
|
10- |
Sosyal değişme, toplumsal gelişme, sosyalleşme gibi kavramları tanımlayabilecektir.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Ermenice dilbilgisi, Ermeni Kültürü, Ermeni Tarihi ve Ermeni Edebiyatı alanında bilgi sahibi olur.
|
|
2- |
Ermenice yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır.
|
|
3- |
Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular.
|
|
4- |
Bireysel olarak özellikle Ermenice– Türkçe, Türkçe –Ermenice çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
|
5- |
Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar.
|
|
6- |
Alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar.
|
|
7- |
Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
|
8- |
Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir.
|
|
9- |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
|
|
10- |
Alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
|
|
11- |
Özellikle Ermeni Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
|
|
12- |
Ermenice´yi kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
|
|
13- |
Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
|
|
14- |
Ermeni dili, edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
|
|
15- |
Ermeni dili, edebiyatı, kültürü ve tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar.
|
|
16- |
Edebi konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir.
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
10
|
2
|
20
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
124
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
4
|
60
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Davranış Bilimleri, Feyzullah EROĞLU, 2010. Davranış Bilimleri, Ayşe CAN BAYSAL, Erdal TEKARSLAN, 2002.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|