Giriş | English

Lisans > Havacilik ve Uzay Bilimleri Fakültesi > Havacilik Yönetimi > DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ Birinci düzey HY 203 Zorunlu 3 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Bu dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ NİHAL DORUK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ NİHAL DORUK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli Anlatım, soru - yanıt.
Dersin amacı Öğrencilerin davranış bilimleri dersinin teorik bilgilerini öğrenerek insan davranışlarını anlayabilme, yorumlayabilme özelliklerini kazanımları amaçlanır.
Dersin tanımı Davranış Bilimleri, insan davranışlarını pek çok farklı bilim dalı penceresinden bakmaya çalışarak açıklayan bir bilim dalıdır. Konusu ve inceleme alanı insan davranışlarıdır.

Dersin içeriği
1- Davranış Bilimleri Tanımı ve İçeriği
2- Tutumlar ve Planlamış Davranış Teorisi
3- Tutum – Davranış İlişkisi
4- Tutumların Ölçülmesi
5- Algılama ve Algılamayı Etkileyen Faktörler
6- Algılama Hataları
7- Sosyal Etki ve Uyma Davranışları
8- Uyma Davranışlarını Etkileyen Ortamsal ve Kişisel Faktörler
9- Grup Yapısı ve Dinamiği
10- Grupların Verimlilik Üzerindeki Etkisi
11- Gruplarda Liderlik
12- İletişim ve Bireylerarası İlişkiler
13- Öğrenme
14- Kişilik
15- Savunma Mekanizmaları
16- Etkileyici İletişim ve Propaganda
17- Kültür
18- Sosyal Gelişme
19- Toplumsal Değişme
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Davranış Bilimlerinin tanımını, içeriğini ve diğer bilim dalları ile olan ilişkisini açıklayabilecektir.
2- Tutum kavramını, tutum davranış ilişkisini ve tutumların davranışa dönüşmeme nedenlerini açıklayabilecektir.
3- - Algılama kavramını, algılamayı etkileyen faktörleri ve algılama hatalarını öğrenecektir.
4- Sosyal etki kavramını, uyma ve uymama davranışlarını, uyma davranışına etki eden iç ve dış faktörleri açıklayabilecektir.
5- Grup olgusunu, grupların verimlilik ve performans üzerindeki etkisini, gruplarda liderlik konularını öğrenecektir.
6- İletişim (haberleşme) kavramını ve işletmecilik açısından önemini öğrenecektir.
7- Öğrenme kavramını ve bu konularda yapılan deneyleri öğrenecektir.
8- Kişilik kavramını, kişilik türlerini ve kişilik ile ilgili teorileri öğrenecektir.
9- Savunma mekanizmalarını ve bunların türlerini öğrenecek ve insan davranışlarını gözlemleyerek hangi durumlarda hangi mekanizmaların daha fazla kullanıldığına dair gözlem yapabilecektir.
10- Sosyal değişme, toplumsal gelişme, sosyalleşme gibi kavramları tanımlayabilecektir.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Hava taşımacılığı operasyonlarının içinde bulunduğu hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevenin gerektirdiği bilgilere derinlemesine sahip olmak.
2- Hava taşımacılığı ve işletmecilik ile ilgili temel konularda yeterli hukuksal bilgi birikimine sahip olmak.
3- Hava taşımacılığına ilişkin bilgileri ekip arkadaşlarına aktarabilmek.
4- Hava taşımacılığı sistemini, bir sistem bileşenini ya da sürecini analiz etmek ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlamak; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulamak
5- Karar, uygulama ve davranışlarında hava taşımacılığına ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahip olmak; bunun için gerekli olan modern ve teknik araçları seçmek ve kullanmak
6- Hava taşımacılığına ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgileri işletme yönetimi çözümleri için birlikte kullanmak; bunun için ilgili temel problemleri saptamak, tanımlamak, formüle etmek ve çözmek; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçmek ve uygulamak
7- Hava taşımacılığındaki örgütler/kurumlar için amaç ve hedef belirlemek.
8- Hava taşımacılığı alanındaki konularda kapsamlı bir çalışmayı bağımsız olarak yürütmek; bunun için bilgiye erişmek ve bu amaçla kaynak araştırması yapmak, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanmak.
9- Takım çalışmalarını planlamak, yönlendirmek, bu takımlarda etkin olarak çalışmak.
10- Alanında edindiği bilgileri/becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirmek.
11- Hava taşımacılığı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini hava taşımacılığı ile ilgili kişi ve kurumlarla etkin iletişim kurarak, yazılı /sözlü olarak nicel/nitel verilerle destekleyerek paylaşmak.
12- Bilgi iletişim sistemleri hakkında ileri düzeyde yetkinliğe sahip olmak
13- Hava taşımacılığı ile ilgili alanındaki güncel bilgileri içeren kitaplar, araç-gereçler ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmak.
14- Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla paylaşabilecek bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanmak
15- Etik değerlerle ilgili sorumluluk bilincine sahip olmak.
16- Hava taşımacılığı sektöründeki işletmelerin yönetimi, iş yeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilince ve bu alanlardaki uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahip olmak
17- Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak.
18- Hava taşımacılığı sektöründe yer alan havacılık işletmeleri ile sürdürülebilir iletişim kurmak. Havacılık sektöründeki yeni gelişmeleri takip ve teşvik etmek.
19- Havacılık sektöründeki örgütlere ilişkin eleştirel bakış açısına sahip olmak.
20- Havacılık sektöründeki örgütlere amaç ve hedefleri doğrultusunda katma değer sağlamak.Sektör paydaşlarıyla ilişkileri etkin biçimde yürütmek.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 10 2 20
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     124
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 4 60
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Davranış Bilimleri, Feyzullah EROĞLU, 2010. Davranış Bilimleri, Ayşe CAN BAYSAL, Erdal TEKARSLAN, 2002.
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar