Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Makine Mühendisliği > AKIŞKANLAR MEKANİĞİ-II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
AKIŞKANLAR MEKANİĞİ-II Birinci düzey MM 314 Zorunlu 6 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ SERPİL ÖZKILIÇ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. SERPİL ÖZKILIÇ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ARŞ. GÖR. ORHAN KEKLİKCİOĞLU
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE
Dersin amacı AKIŞKAN DİNAMİĞİNİN TEMELİNİ OLUŞTURAN KÜTLE, MOMENTUM VE ENERJİNİN KORUNUMU YASALARININ İNTEGRAL FORMUNUN VE DİĞER TEMEL PRENSİPLERİN ANLAŞILMASINI KAZANDIRMAK
Dersin tanımı ZORUNLU

Dersin içeriği
1- Akışkan Akışının Analizi. Kütle, Momentum ve Enerjinin korunumu,Bernoulli denklemi.
2- Süreklilik, Momentum ve Enerji denklemlerinin diferansiyel formda türetilmesi.
3- Navier-Stokes denklemleri ve uygulamaları.
4- Navier-Stokes denklemleri ve uygulamaları.
5- Enerji Denklemi , Bernoulli denklemi ve uygulamaları.
6- Sifon ve kavitasyon.
7- Enerji Eğim ve Hidrolik Eğim çizgileri.
8- Boru ve Kanallarda Akış.
9- Yıl içi sınavı
10- Borularda sürtünmeli akışlar, Laminer ve Türbülanslı akış.
11- Sürekli ve Yerel kayıplar.
12- Statik, dinamik ve toplam basınç kavramları, akışkan hızı, basınç ve debisi ölçüm yöntemleri.
13- Statik, dinamik ve toplam basınç kavramları, akışkan hızı, basınç ve debisi ölçüm yöntemleri.
14- Duran yahut hareket eden saptırıcılara, dirsekler ve lülelere, dönen sistemlere akış dolayısı ile etkiyen kuvvet ve momentleri hareket miktarı denklemi ile hesabı.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Cisimlere akış dolayısı ile etkiyen direnç/sürükleme ve taşıma/kaldırma kuvveti kavramını bilme ve ilgili basit hesaplar yapabilme yeteneği
2- Basınç, hız ve debi ölçme yöntemlerini öğrenme yeteneği
3- Boru sistemlerindeki akışlarda boru sürtünme ve yersel yük kayıpların hesaplarını yapabilme ve Moody diagramını kullanabilme yeteneği yeteneği
4- Pompa ve Türbin karakteristiği, tanımlanan bir sistem için doğru pompayı ve türbini belirleyebilme yeteneği
5- Bir akışta kütlesel, hacimsel debiyi ve ortalama hızı hesaplayabilme yeteneği
6- Duran yahut hareket eden saptırıcılara, dirsekler ve lülelere, dönen sistemlere akış dolayısı ile etkiyen kuvvet ve momentleri hareket miktarı denklemi yardımı ile hesaplayabilme yeteneği
7- Akışkanlar mekaniği ile ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi kazanımı
8- Akışkanlar mekaniği ile ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi kazanmak
9- Akışlanlar mekaniği ile ilgili karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi kazanmak
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- 1a) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
2- 1b) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
3- 2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
4- 3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
5- 4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
6- 5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
7- 6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
8- 7a) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
9- 7b) En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi.
10- 7c) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
11- 8a) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
12- 8b) Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
13- 9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
14- 10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
15- 11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 10 20
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 2 1 2
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 14 14
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 10 20
Toplam iş yükü     108
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 2 50
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1) Y.A. Çengel ve J.M. Jımbala, Akışkanlar Mekaniği Temelleri ve Uygulamaları 2) Ders notları
Yardımcı Kaynaklar F. M. White, Fluid Mechanics, McGraw-Hill

Ders ile ilgili dosyalar