Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MEZUNİYET PROJESİ II |
Birinci düzey |
TUR410 |
Zorunlu |
8 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ PEMBE ÜLKER
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Dr. Öğr. Üyesi Mustafa ÜLKER, Dr. Öğr. Üyesi Erşan YILDIZ, Arş. Gör. Dr. Pembe ÜLKER
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze ve danışmanlık
|
Dersin amacı
|
Öğrencinin araştırma yapması, veri toplaması, veri analizi ve yorumlaması ile bilimsel (akademik) bi çalışmanın süreçlerini uygulamalı olarak öğrenmesi ve bilimsel yazım kuralları hakkında bilgi sahibi olması amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Öğrenci daha önceki sömestri ilgi duyduğu alanda dersin Hocası ile beraber tespit ettikleri lisans bitirme tezi konusu hakkında bağımsız olarak ve derinlemesine çalışmalarda bulunur. Öğrenci düzenli olarak dersin Hocasını ders saatinde ziyaret ederek önce topladığı literatürü ve yazdıklarını Hocasına yazılı olarak sunar. Danışman Hocanın eleştirileri doğrusunda öğrenci adım adım gerekiyorsa anket çalışması veya mülakat vb. yöntemleri kullanarak çalışmasını tamamlar.
|
1- |
Öğrenciler hazırlamakta oldukları tezlerinin her aşamasında danışmanı ile iletişim içerisindedir. Derslerde Hocaya hangi aşamada olduğu hakkında bilgi verir
|
2- |
Öğrenciler hazırlamakta oldukları tezlerinin her aşamasında danışmanı ile iletişim içerisindedir. Derslerde Hocaya hangi aşamada olduğu hakkında bilgi verir
|
3- |
Öğrenciler hazırlamakta oldukları tezlerinin her aşamasında danışmanı ile iletişim içerisindedir. Derslerde Hocaya hangi aşamada olduğu hakkında bilgi verir
|
4- |
Öğrenciler hazırlamakta oldukları tezlerinin her aşamasında danışmanı ile iletişim içerisindedir. Derslerde Hocaya hangi aşamada olduğu hakkında bilgi verir
|
5- |
Öğrenciler hazırlamakta oldukları tezlerinin her aşamasında danışmanı ile iletişim içerisindedir. Derslerde Hocaya hangi aşamada olduğu hakkında bilgi verir
|
6- |
Yazılı ön metinleri ve Lisans bitirme tezlerinin bölümlerini Hocaya getirir. Hocanın onayını aldıkça çalışmasına devam eder.
|
7- |
Yazılı ön metinleri ve Lisans bitirme tezlerinin bölümlerini Hocaya getirir. Hocanın onayını aldıkça çalışmasına devam eder.
|
8- |
Yazılı ön metinleri ve Lisans bitirme tezlerinin bölümlerini Hocaya getirir. Hocanın onayını aldıkça çalışmasına devam eder.
|
9- |
Yazılı ön metinleri ve Lisans bitirme tezlerinin bölümlerini Hocaya getirir. Hocanın onayını aldıkça çalışmasına devam eder.
|
10- |
Sömestri bitmeden ilan edilen tarihte Hocanın son onayı için tez müsvedde halinde Hocaya teslim edilir.
|
11- |
Hoca tezlere son incelemesini ve yorumlarını yapar.
|
12- |
Hocanın yorumları doğrultusunda tezler düzeltilir.
|
13- |
Hocanın yorumları doğrultusunda tezler düzeltilir.
|
14- |
Onay aldıktan sonra iki nüsha ciltlenmiş bir şekilde Hocaya teslim edilir.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenci derli toplu şekilde bilimsel bir çalışma nasıl yapılır öğrenir
|
2- |
Turizm sektöründen bir uygulama örneği tez şeklinde bilimsel bir çalışma olarak öğrenci tarafından hazırlanır.
|
3- |
Öğrenci bir alanda kaynak toplamayı öğrenir
|
4- |
Topladığı kaynakları kendi tezine uygun olarak yorumlar
|
5- |
Alıntı tekniklerini de kullanmak suretiyle elde ettiği bulguları ortaya koyar
|
6- |
Çalışma alanına göre gerekirse anket, mülakat, gözlem vb. sosyal bilimlerde araştırma yöntemlerini kullanmayı öğrenir
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur,
|
|
2- |
Turizm işletmeciliği alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgiye sahip olur,
|
|
3- |
İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü C1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
|
|
4- |
İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
|
|
5- |
Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir,
|
|
6- |
Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, sentezler, analiz eder, yorumlar ve değerlendirir,
|
|
7- |
Sahip olduğu bilgiyi bilinen ve yeni sorunların çözümünde kullanır,
|
|
8- |
Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışları geliştirir,
|
|
9- |
Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanır,
|
|
10- |
İşletme ve iktisat alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur,
|
|
11- |
Turizm işletmelerini (otel işletmesi, seyahat işletmesi, yiyecek içecek işletmesi vb) etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular,
|
|
12- |
Turizm alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular,
|
|
13- |
Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır,
|
|
14- |
Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir,
|
|
15- |
Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme turizm işletmeciliğinin gerektirdiği şekilde özen gösterir,
|
|
16- |
Hizmet alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur,
|
|
17- |
Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar,
|
|
18- |
Atatürk ilkeleri ve inkılâpları konusunda bilgiye sahip olur ve Cumhuriyet’in temel değerlerini benimser,
|
|
19- |
Dünya ve Türkiye kültür ve coğrafyası hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olur,
|
|
20- |
Turizm işletmelerinde hizmet verme süreçlerini bilir ve misafir memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
2
|
4
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
6
|
6
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
5
|
1
|
5
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
1
|
6
|
6
|
Toplam iş yükü
|
|
|
49
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
100
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
100
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Dersin zorunlu bir ders kitabı yoktur
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Öğrencinin seçtiği konuya göre çeşitli kitaplar tavsiye edilmektedir
|
|