Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği > KAYAK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KAYAK Birinci düzey AE 212 Seçmeli 4 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ HAYATİ ARSLAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. EMRE ŞİMŞEK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze, Uzaktan (Online) Eğitim
Dersin amacı Kayak ve Kış Spor Sporlarının tanımı,kayak tarihçesi,fizyolojik etkileri, yarışma kurallarını bilgilendirmek.
Dersin tanımı Kayak ve Kış sporları hakkında temel uygulama ve teorik bilgilere sahip olma ve kayak tekniklerini uygulayabilme

Dersin içeriği
1- Kayak sporunun tarihçesi
2- Kayağın Gelişimi (Dünya ve Türkiye)
3- Kayakta Kullanılan Malzemeler (Kayak, Kayak Ayakkabısı vs.)
4- Kayakta Kullanılan Malzemeler (Kayak, Kayak Ayakkabısı vs.)
5- Alp Disiplini ile İlgili Terimler / Kavramlar
6- Pistler ve İşaretleme Sistemi, Mekanik Tesisler ve Kullanımı
7- Kış Olimpiyat Oyunları ve Organizasyonda Yer Alan Branşlar
8- Kış Olimpiyat Oyunları ve Organizasyonda Yer Alan Branşlar
9- Alp Disiplininde Kullanılan Teknikler (Düz Kayma, Kar Sabanı, Paralel Kayma, Carving Dönüş vs.)
10- Alp Disiplininde Kullanılan Teknikler (Düz Kayma, Kar Sabanı, Paralel Kayma, Carving Dönüş vs.)
11- Alp Disiplinindeki Yarışma Çeşitleri ve Kuralları (Slalom, Büyük Slalom)
12- Alp Disiplinindeki Yarışma Çeşitleri ve Kuralları (Süper Büyük Slalom, İniş)
13- Alp Disiplinindeki Yarışma Çeşitleri ve Kuralları (Alp Kombinesi, Paralel Yarışmalar)
14- Kayak Kampı (Uygulama Haftası)
15- Final sınavı
16- --
17- --
18- --
19- --
20- --

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kayak branşının tarihini açıklar
2- Kayak branşının tarihsel gelişimini açıklar
3- Kayak malzemelerini tanır ve kullanımını gösterir
4- Alp Disiplini ile İlgili Terimler / Kavramları Açıklar
5- Pistleri ve Mekanik tesisleri tanır ve kullanım amaçlarını açıklar
6- Kış Olimpiyat Oyunlarını ve Oyunlardaki Branşlarını Açıklar
7- Alp disiplininde kullanılan tekniklerini (kar sabanı, paralel kayma vs.) uygular ve açıklar
8- Alp Disiplini Yarışma Çeşitlerini Bilir ve Kurallarını Açıklar
9- --
10- --

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Beden eğitimi ve spor alanının belli başlı kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanır.
2- Beden eğitimi ve spor öğretimine uygun planlama yapar.
3- Beden eğitimi ve spor öğretiminde planları uygular.
4- Beden eğitimi ve spor öğretiminde özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar.
5- Beden eğitimi ve spor alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
6- Alanı ile ilgili bilgi ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır şekilde ifade eder.
7- Fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder.
8- Beden eğitimi ve spor alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
9- Beden eğitiminde kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır.
10- Öğretmenlik mesleği ile ilgili kavramları analiz eder.
11- Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimlerine yönelik yaptığı ölçme değerlendirme sonuçlarını analiz edebilme ve öğrencilere gerekli geri bildirimleri sağlayabilir.
12- Öğrencilerin aktif biçimde ders katıldığı, anlamlı ve kalıcı öğrenmenin oluştuğu, öğrencinin kendini güvende hissettiği bir öğrenme ortamı oluşturabilme için gerekli olan birey ve grup yönetimi ilke ve stratejilerini uygulayabilir
13- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar
14- Alanıyla ilgili genel kültür bilgisine yönelik konuları bilir.
15- Öğretmenlik mesleği için geçerli olan etik kurallara her zaman uygun davranabilir.
16- Toplumda spor kültürünün oluşturulması, farklı sporların tanıtılması ve spora katılımın yaygınlaştırılması için geçerli stratejiler geliştirebilir.
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 3 3 9
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 4 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 4 4
Araştırma 2 4 8
Toplam iş yükü     89
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı THE INTERNATIONAL SKI COMPETITION RULES (ICR) BOOK IV JOINT REGULATIONS FOR ALPINE SKIING (2020)
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar