Ön koşul dersleri
|
Ön koşul yoktur.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. ESRA KAHYA ÖZYİRMİDOKUZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. ESRA KAHYA ÖZYİRMİDOKUZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Interaktif Ders Anlatımı, Makale örnekleri, Sistematik Literatür Taraması uygulama ödevleri.
Ders, interaktif ders anlatımı ile başlar. Öğrencilere belirli konular hakkında güncel makaleler ve raporlar verilir. Öğrencilerin bu makaleleri analiz etmeleri, özetlemeleri ve sınıfta tartışmaları beklenir. Öğrenciler ayrıca, seçtikleri bir bilişim sistemi konusu üzerine sistematik literatür taraması yapacaklar ve bulgularını sınıf önünde sunacaklardır. Dersin bir bölümünde öğrencilere tasarım odaklı düşünme yöntemleri uygulama fırsatı verilir. Ders boyunca öğrencilerin grup çalışmaları, projeler ve uygulamalar üzerinde aktif olarak çalışmaları teşvik edilir.
|
Dersin amacı
|
Bu ders, bilişim sistemleri ve teknolojileri çerçevesinde ortaya çıkan yenilikçi yaklaşımları, metodolojileri ve stratejik teknoloji trendlerini kapsamlı bir şekilde öğrencilere tanıtmayı amaçlar. Öğrencilere, bilişim sistemlerinin sosyal, ekonomik ve teknolojik bağlamda nasıl evrildiğini ve bu evrimin güncel ve gelecekteki etkilerini anlamalarını sağlamak dersin temel hedefidir. Ayrıca, öğrencilere tasarım odaklı düşünme, sürdürülebilirlik, dijital şehirler, sosyal bilişim konuları gibi alanlarda eleştirel düşünme becerilerini geliştirmeleri ve bu konuları bilişim sistemleri bağlamında değerlendirebilmeleri için rehberlik eder.
|
Dersin tanımı
|
"Bilişim Sistemlerinde Yeni Yaklaşımlar" dersi, bilişim teknolojileri ve sistemlerindeki en güncel yaklaşımları, metodolojileri ve trendleri tanıtmak üzere tasarlanmıştır. Ders, sosyo-teknik sistemlere, tasarım odaklı düşünmeye, sürdürülebilir dijital şehirlere ve teknolojinin insana olan etkilerine dair kapsamlı bir bakış sunar. Öğrencilere, bilişimdeki yenilikçilik kavramını derinlemesine anlamaları, kritik düşünme yeteneklerini geliştirmeleri ve bilişim sistemleri konusunda sistematik literatür taraması yapma becerilerini kazandırmayı hedefler.
|
1- |
Bilişim teknolojileri ve bilişimde yeni yaklaşımlara giriş (Veri, bilgi, kazanılmış Bilgi, sosyo-teknik sistem bakışı, Gartner’ın raporları), sosyo-teknik sistemlere giriş, stratejik teknoloji trendleri,
|
2- |
Design Thinking (Tasarım Odaklı Düşünme) ve Bilişimde Uygulamaları
|
3- |
Sürdürülebilirlik ve Dijital Şehirler
|
4- |
Mutluluk ve teknoloji arasındaki ilişki
İkna teknolojisi ve uygulama alanları
|
5- |
Sosyal Bilişim Konuları:
Oyunlaştırmanın tanımı, avantajları ve kullanım alanları
Kültür
|
6- |
Örnek bir bilişim sistemi konusu ve amacı seçimi,
Sistematik literatür taraması uygulaması
|
7- |
Örnek bir bilişim sistemi konusu ve amacı seçimi,
Sistematik literatür taraması uygulaması
|
8- |
Bilişimde yenilikçiliğin tanımı ve bilişimdeki yeri, Güncel raporlar, İnovatif bilişim sistemleri
|
9- |
Vize
|
10- |
Güncel araştırmalar üzerinde değerlendirmeler
|
11- |
Güncel araştırmalar üzerinde değerlendirmeler
|
12- |
Güncel araştırmalar üzerinde değerlendirmeler
|
13- |
Güncel araştırmalar üzerinde değerlendirmeler
|
14- |
Güncel araştırmalar üzerinde değerlendirmeler
|
15- |
Final
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
|
2- |
|
3- |
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Avrasya coğrafyasını ve bu coğrafyada yaşayan toplumları tanır.
|
|
2- |
Türk Dünyasının tarihini bilir, Türk Dünyasında meydana gelen gelişmeleri takip eder ve varsa sorunlara çözüm üretir.
|
|
3- |
Avrasya bölgesi toplumlarının iktisat, uluslararası ilişkiler, dil, edebiyat, tarih, sanat tarihi, sosyoloji, coğrafya vb. alanlarda ortaya çıkan teorik ve pratik yenilikleri takip edebilmek, bu alanlarda yorum, analiz ve değerlendirme yapar.
|
|
4- |
Türk Dünyasının etkileşimde bulunduğu kültürler üzerine araştırmalar yapar ve bu hususta bilgi ve donanıma sahip olur.
|
|
5- |
Avrasya coğrafyasındaki dil, edebiyat, tarih, sanat, sanat tarihi, sosyoloji, iktisat, işletme, uluslararası ilişkiler, antropoloji vd. alanlarda gelişmiş bir duyarlılık ve birikime sahip olur.
|
|
6- |
Avrasya coğrafyasındaki siyasi, ekonomik ve sosyokültürel sorunlara dair temel bilgilere sahip olur ve bunlara çözüm önerileri sunabilme becerisi kazanır.
|
|
7- |
Avrasya coğrafyasındaki devletlerin birbirleri ile olan çok yönlü ve çok boyutlu ilişkilerini analiz eder.
|
|
8- |
Çağdaş Türk lehçe ve şivelerinden en az birini ileri düzeyde bilir. Rus, Çin, Fars ve Arap dillerinden birini de orta seviyede bilir.
|
|
9- |
Türk dünyasının siyasi ve ekonomik anlamda etkileşimde bulunduğu devletleri tanır ve onlar hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olur.
|
|
10- |
Türk dünyası başta olmak üzere öteki komşu halkların dil, din, kültür, çevre, etnik ve sosyal sorunlarını tespit ve analiz edecek, çözümler sunacak seviyede bilgi ve becerisine sahip olur.
|
|
11- |
Alanla ilgili bilimsel araştırma projeleri yapabilecek bilgi ve donanıma sahip olmak, problem ve sorunlara çözüm üretecek şekilde model kurma ve hipotez geliştirebilme becerisi kazanır.
|
|
12- |
Bilimsel etik hususunda sorumluluk bilinci kazanır.
|
|
13- |
Avrasya coğrafyasında meydana gelen siyasi ve sosyal olaylara farklı perspektiflerden bakabilme becerisi geliştirir.
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
0
|
0
|
0
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
0
|
AKTS
|
|
|
0.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
0
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Genel toplam
|
|
0
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|