Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
PLANKTONOLOJİ |
İkinci düzey |
BİY 594 |
Seçmeli |
2 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. DİDEM AYDIN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. DİDEM AYDIN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Plankton hakkında genel bilgi, plankton ekolojisi hakkındaki bilgilerin geliştirilmesi, plankton mekanizmaları ve ilişkileri ve planktonun incelenmesi
|
Dersin tanımı
|
Ders kapsamında; planktonun tanımı, genel özellikleri; pelajik yaşama uyum; planktonik organizmaların gruplandırılması; plankton populasyonlarının genel özellikleri; vertikal dağılım ve diurnal göç; planktonda zamana bağlı değişimler; planktonda beslenme; nöston ve plöston; planktonik indikatör türler. Plankton çalışmalarında kullanılan yöntemler; örneklerin toplanması; fitoplankton ve zooplanktonla ilgili çalışmalar anlatılacaktır.
|
1- |
Planktonun tanımı, genel özellikleri
|
2- |
Pelajik yaşama uyum
|
3- |
Planktonik organizmaların gruplandırılması
|
4- |
Plankton populasyonlarının genel özellikleri
|
5- |
Plankton populasyonlarının genel özellikleri
|
6- |
Plankton populasyonlarının genel özellikleri
|
7- |
Vertikal dağılım ve diurnal göç
|
8- |
Planktonda zamana bağlı değişimler
|
9- |
Planktonda beslenme
|
10- |
Nöston ve plöston
|
11- |
Planktonik indikatör türler
|
12- |
Plankton çalışmalarında kullanılan yöntemler
|
13- |
Örneklerin toplanması
|
14- |
Fitoplankton ve zooplanktonla ilgili çalışmalar.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Planktonun tarihsel gelişimi, genel özellikleri ve plankton sistematiğinin ana hatlarını öğrenme
|
2- |
Su kolonunun çeşitli fiziksel ve kimyasal özelliklerine bağlı plankton ekolojisini kavrayabilme ve yorumlayabilme
|
3- |
Başlıca planktonik grupların ana temsilcilerini saptayabilme
|
4- |
Planktonik gruplarda, beslenme, üreme ve gelişmeleri hakkında bilgi sahibi olma ve yorumlayabilme
|
5- |
Planktonun besin zincirindeki yeri ve enerji transferindeki rolünü öğrenme
|
6- |
Planktonların fizikokimyasal değişikliklere uyumu, küme oluşturmaları ve red tide hakkında bilgi sahibi olma ve açıklayabilme.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilgiyi değerlendirme,yorumlama ve uygulama yapma gibi bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye ulaşır
|
|
2- |
Biyoloji alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır
|
|
3- |
Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayarak, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirerek, gerektiğinde uygular
|
|
4- |
Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır
|
|
5- |
Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir
|
|
6- |
Biyoloji alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir
|
|
7- |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olur (Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi)
|
|
8- |
Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir
|
|
9- |
Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretir ve denetler
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
7
|
5
|
35
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
5
|
5
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
24
|
24
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
20
|
20
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
30
|
30
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
188
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
65
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
7
|
35
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Özel, İ., 2003. Planktonoloji I. Plankton Ekolojisi ve Araştırma Yöntemleri. E. Ü. Su Ürün. Fak. Yay., No.56, 270 pp.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Bougis, P., 1967. Marine Plankton Ecology. North-Holland/American Elsevier, Publ. Com., Inc., Amsterdam, 355 pp.
Koray, T., 2002. Denizel Fitoplankton. Ege Üniv. Su Ürün. Fak.Yay. No.32, 228 s.
Özel, İ., 2003. Planktonoloji II. Denizel Zooplankton. Ege Üniv. Su Ürün. Fak. Yay. No.49, 269 s.
Raymont, J. E. G., 1963. Plankton and Productivity in The Oceans. Pergamon Press, Oxford, 660 pp.
|
|