Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Malzeme Bilimi ve Mühendisliği (y.l.) > KATODİK KORUMA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KATODİK KORUMA İkinci düzey MBM 514 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. BİLAL DEMİREL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. BİLAL DEMİREL
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE
Dersin amacı KATODİK KORUMA PROJELENDİRMESİ VE UYGULAMASININ YAPILMASI
Dersin tanımı METALİK YAPILARIN KOROZYONDAN KORUNMASI AMACIYLA UYGULANAN KATODİK KORUMA YÖNTEMİNİN ANLATILMASI VE UYGULAMA ESASLARININ KAZANDIRILMASI

Dersin içeriği
1- KOROZYONA GİRİŞ
2- KOROZYON TÜRLERİ
3- KOROZYONDAN KORUNMA YÖNTEMLERİ
4- KATODİK KORUMANIN TEMELLERİ
5- AKIM İHTİYACI BELİRLENMESİ
6- ZEMİN ETÜTLERİ
7- VİZE-1
8- GALVANİK ANOTLU KATODİK KORUMA
9- DIŞ AKIM KAYNAKLI KATODİK KORUMA
10- KATODİK KORUMA PROJELENDİRMESİ
11- ÖRNEK PROJE-BORU HATLARI
12- ÖRNEK PROJE-İSKELE AYAKLARI
13- ÖRNEK PROJE-YERALTI DEPOLARI
14- FİNAL
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Korozyon türünü tayin eder.
2- Mevcut korozyon için alınması gereken tedbirleri bilir.
3- Katodik Koruma projelendirme için etüt çalışması yapar.
4- Katodik Koruma projelendirmesi gerekli akım miktarını hesaplar.
5- Katodik Koruma yöntemine karar verir, anot cinsi ve sayısını belirler.
6- Katodik Koruma uygulamasını yapar.
7- Katodik koruma uygulama sonrası sistemin çalışmasını analiz eder.
8- Katodik koruma sisteminde karşılaşılan problemleri değerlendirir.
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi.
2- Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi.
3- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama.
4- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi.
5- Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi.
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
7- Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim.
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
9- Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi.
10- Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi.
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ödevler 1 24 24
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 12 12
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 12 12
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     190
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Korozyon ve Katodik Koruma-Prof. Dr. Hayri YALÇIN
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar