Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Makine Mühendisliği > KATODİK KORUMA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KATODİK KORUMA Birinci düzey MBM 514 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. BİLAL DEMİREL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. BİLAL DEMİREL
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE
Dersin amacı KATODİK KORUMA PROJELENDİRMESİ VE UYGULAMASININ YAPILMASI
Dersin tanımı METALİK YAPILARIN KOROZYONDAN KORUNMASI AMACIYLA UYGULANAN KATODİK KORUMA YÖNTEMİNİN ANLATILMASI VE UYGULAMA ESASLARININ KAZANDIRILMASI

Dersin içeriği
1- KOROZYONA GİRİŞ
2- KOROZYON TÜRLERİ
3- KOROZYONDAN KORUNMA YÖNTEMLERİ
4- KATODİK KORUMANIN TEMELLERİ
5- AKIM İHTİYACI BELİRLENMESİ
6- ZEMİN ETÜTLERİ
7- VİZE-1
8- GALVANİK ANOTLU KATODİK KORUMA
9- DIŞ AKIM KAYNAKLI KATODİK KORUMA
10- KATODİK KORUMA PROJELENDİRMESİ
11- ÖRNEK PROJE-BORU HATLARI
12- ÖRNEK PROJE-İSKELE AYAKLARI
13- ÖRNEK PROJE-YERALTI DEPOLARI
14- FİNAL
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Korozyon türünü tayin eder.
2- Mevcut korozyon için alınması gereken tedbirleri bilir.
3- Katodik Koruma projelendirme için etüt çalışması yapar.
4- Katodik Koruma projelendirmesi gerekli akım miktarını hesaplar.
5- Katodik Koruma yöntemine karar verir, anot cinsi ve sayısını belirler.
6- Katodik Koruma uygulamasını yapar.
7- Katodik koruma uygulama sonrası sistemin çalışmasını analiz eder.
8- Katodik koruma sisteminde karşılaşılan problemleri değerlendirir.
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- 1a) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
2- 1b) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
3- 2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
4- 3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
5- 4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
6- 5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
7- 6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
8- 7a) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
9- 7b) En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi.
10- 7c) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
11- 8a) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
12- 8b) Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
13- 9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
14- 10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
15- 11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ödevler 1 24 24
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 12 12
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 12 12
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     190
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Korozyon ve Katodik Koruma-Prof. Dr. Hayri YALÇIN
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar