Giriş | English

Lisans > Halil Bayraktar Sağlik Hizmetleri M.y.o. > Anestezi > SOSYAL SORUMLULUK PROJESİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SOSYAL SORUMLULUK PROJESİ Birinci düzey SEC 136 Seçmeli 1 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ UMUT ÖZDEMİR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Öğr. Gör. Umut ÖZDEMİR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli YÜZYÜZE
Dersin amacı Sağlık Alanında Gerçekleştirilen Sosyal Sorumluluk Projelerinin Bireylerde Farkındalık YaratmaK
Dersin tanımı Sağlık Alanında Gerçekleştirilen Sosyal Sorumluluk Projeleri tanımak

Dersin içeriği
1- Giriş ve Dersle İlgili Genel Bilgiler
2- Sosyal Sorumluluk Kavramının Gelişimi ve Kapsamı
3- Kurumsal Sosyal Sorumluluk
4- Türkiye’de Kurumsal Sosyal Sorumluluğu Oluşturan Öğeler
5- Türkiye’den Ve Dünya’dan Sosyal Sorumluluk Projesi Örnekleri
6- Türkiye’den Ve Dünya’dan Sosyal Sorumluluk Projesi Örnekleri
7- Vize Sınavı
8- Türkiye’de Çocuklara Yönelik Sağlık Sosyal Sorumluluk Projeleri
9- Türkiye’de Ergenlere Yönelik Sağlık Sosyal Sorumluluk Projeleri
10- Türkiye’de Yaşlılara Yönelik Sağlık Sosyal Sorumluluk Projeleri
11- Türkiye’de Üniversite Öğrencilerine Yönelik Sağlık Sosyal Sorumluluk Projeleri
12- Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Sorumluluk Alanında Görev Alma Nedenleri ve Sonuçları
13- Sağlık Alanında Gerçekleştirilen Sosyal Sorumluluk Projelerinin Bireylerde Farkındalık Yaratma Etkisi
14- FİNAL
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- sürdürülebilir sosyal sorumluk projesi geliştirebilecek
2- sosyal sorumluluk projeleri geliştirmek için gerekli bilgi ve becerileri elde edebilecek
3- farklı sosyal cevreleri deneyimleyecek
4- farklı soyo-ekonomik cevreden insanları tanıyacak
5- üniversite içi ve dışı farklı öğrencilerle ortak çalışmalar yürütecek
6- Gençlik ve sosyal sorumluk projelerinde güncel tartışmalardan bilgi sahibi olacak
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Anestezi alanındaki uygulamaları içeren ders notları, uygulama araç-gereçleri ve görsel ve nesnel kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirir ve uygular.
2- Moniterize hasta bakımı, sedo/analjezi uygulamaları, ameliyathane dışı anestezi uygulamalarında standart donanım, hasta hazırlığı ve takibinde yer alır.
3- Anestezi uygulaması öncesi hasta değerlendirme, anestezi risklerini belirler, hastaya uygun anestezi yöntemine uygun hazırlığı ve monitorizasyonu gerçekleştirme işlemlerini yapar.
4- Genel anestezi uygulamasının tüm basamaklarını gerçekleştirebilir, gelişebilecek komplikasyonları tanır ve müdahale eder.
5- Anestezi alanında görevli bir birey olarak görev hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket eder, ekip çalışmasının sorumluluk bilincinde etik değerlere uyar.
6- Anestezi uygulamaları süresince hastanın vital fonksiyonlarının takibi ve kayıtlarının anestezi formları ile alınmasının bilincindedir ve düzenli olarak kayıt alır.
7- Hastanın yandaş hastalıklarının varlığında ve özellikli ameliyat türlerinde güvenli anestezik ve analjezik uygulamaları gerçekleştirir.
8- Rejyonal bloklarda hasta ve donanım hazırlığını yapabilme, girişimlere yardımcı olma ve hastayı takip edebilme ve komplikasyonlara müdahale edebilme yetisine sahiptir.
9- Anestezi ve analjezi uygulamalarında kullanılan cihaz ve ekipmanların kontrolü, korunması, bakımı, kullanıma hazırlanması ve kullanımını gerçekleştirir ve aralıklı bakımını sağlar.
10- Kardiyopulmoner resüsitasyonda farkındalık, yaklaşım ve uygulama becerisi gösterir.
11- Reanimasyonda gelişebilecek özel durumlar ve acil yaklaşımlarda müdahale eder, güvenli hasta transportu sağlar.
12- Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirmek için gerekli programlara, mesleki hizmet içi eğitim faaliyetlerine ve diğer çalışmalara katılır.
13- Alanında edindiği temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel bilgiye ulaşabilme, değerlendirebilme ve uygulayabilme.
14- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilinci kazanır.
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 14 2 28
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     86
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders notu
Yardımcı Kaynaklar Ders notu

Ders ile ilgili dosyalar