Giriş | English

Lisans > Sağlik Bilimleri Fakültesi > Hemşirelik > ÖĞRENMEYİ ÖĞRENME III
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÖĞRENMEYİ ÖĞRENME III Birinci düzey HEM 200 Zorunlu 3 1.00 1.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili
Koordinatör DOÇ. DR. SEVDA KORKUT
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. SEVDA KORKUT
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Öğrenci raporları, gezi, okuma ve gözlem yapma.
Dersin amacı Bu ders ile öğrencinin, kendi kendine öğrenme becerilerini geliştirmesi; sosyal ve entelektüel gelişimini sağlaması; yaptığı etkinliklerle eleştirel düşünme, problem çözme, karar verme ve iletişim gibi becerilerini geliştirmesi amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Öğrenmeyi öğrenerek öğrencinin bütüncül bir yaklaşımla kendisini geliştirmesi için yapılan etkinlikleri içerir

Dersin içeriği
1- Derse giriş ve programın açıklanması
2- En az bir akademik etkinliğe katılır ve kanıt sunar.
3- En az bir sosyokültürel etkinliğe katılır ve kanıt sunar.
4- En az bir sportif etkinliğe katılır ve kanıt sunar.
5- Üye olduğu kulübün en az bir faaliyetine katılır ve kanıt sunar.
6- İkinci sınıf yıl sonu öğrenim hedefleri doğrultusunda hazırlanmış kitap listesinde yer alan bir kitabı okur ve kitaba ilişkin özet sunar.
7- İkinci sınıf yıl sonu öğrenim hedefleri doğrultusunda hazırlanmış film listesinde yer alan bir film/belgesel izler ve rapor sunar.
8- Sağlıklı yaşama yönelik (el hijyeni, diş fırçalama, beslenme, aile planlaması vb.) İngilizce bir eğitim hazırlayarak 3-5 dakikalık video çeker. *
9- Birey, toplum ve çevre sağlığını korumaya yönelik aktiviteleri (ağaç dikme, çevre temizliği, hareketli yaşam biçimi kazandırma vb.) planlar ve uygular.
10- Bir haftalık karbon ayak izini çıkarır ve raporlar. *
11- Yaşam bulguları ya da enjeksiyon uygulamalarına yönelik uygulama basamaklarına uygun olarak gerçekleştirilen bir video çeker.
12- İlk çıktığı klinik uygulamasına ilişkin duygu, düşünce ve deneyimlerini içeren en az bir sayfalık kompozisyon yazar. *
13- Sağlık personeli ya da hemşire meslektaşı ile herhangi bir konuda söyleşi/röportaj yaparak kanıt sunar. *
14- Kariyer Kapısı ya da Uzaktan Eğitim Kapısında yer alan eğitimlerden en az birine katılır ve kanıt sunar.
15- Akran yönderliğine katılır ve kanıtını sunar.*
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenci kendi öğrenme becerilerini tanır.
2- Kendi kendine öğrenme becerilerini geliştirir.
3- Bilimsel, kültürel, sosyal ve sportif faaliyetlere katılır.
4- Akademik ve entelektüel gelişimini sağlayacak etkinliklere katılır.
5- Bir sosyal sorumluluk projesi veya etkinliğinde yer alır.
6- Çevreci faaliyetlere katılarak duyuşsal gelişimini destekler.
7- Gerçekleştirdiği etkinliklerin yaşamındaki etkisiyle eleştirel düşünme, problem çözme ve karar verme becerileri kazanır.
8- İletişim becerilerini geliştirir.
9- En az bir yabancı dil kullanma becerisini geliştirir.
10- Bir hemşirelik uygulamasını video çekerek basamaklarına uygun olarak yapıp gösterir.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli olan güncel kuramsal bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
2- Hemşirelik uygulamalarını kanıta dayalı olarak hemşirelik süreci doğrultusunda uygular.
3- Birey, aile, toplum, sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle etkili iletişim kurar ve işbirliği içinde çalışır.
4- Hemşirelik uygulamalarında mesleki etik ilke, insan hakları ve kültürel özelliklere saygı, hoşgörü gibi evrensel değerlere uygun davranır.
5- Hemşirelik uygulamalarında ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuatı dikkate alır.
6- Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, yönetimi ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanır.
7- Öğrenme-öğretme ve yönetim sürecini hemşirelik uygulamalarında kullanır.
8- Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme, eleştirel düşünme ve liderlik becerilerini kullanır.
9- Bireysel ve mesleki gelişime katkı sağlayacak araştırma, proje, bilimsel ve sosyal etkinliklerde yer alır.
10- Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve mesleki uygulamalarında kullanır.
11- Çevrenin korunmasına ve doğal afet, salgın gibi durumlarda toplumun sağlık gereksinimlerine duyarlıdır.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   100
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar