Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TIBBİ LABORATUVAR BİLGİSİ |
İkinci düzey |
SEC227 |
|
3 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Ön koşul yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ LEMAN KARBUKAN NAYİM
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞR. GÖR. LEMAN KARBUKAN NAYİM
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Çalışabilecekleri laboratuvar birimindeki temel uygulamaları bilen sağlık teknikeri yetiştirmek
|
Dersin tanımı
|
temel tıbbi laboratuvar bilgisinin edinilmesi.
|
1- |
enfeksiyon nedir, enfeksiyon etkenleri nelerdir?
|
2- |
sterilizasyon, dezenfeksiyon nedir, temel uygulamalarda kullanılan yöntemler
|
3- |
el hijyeni uygulamaları, kan ve kan ürünleri ile bulaşan enfeksiyonlar, enfeksiyondan korunmada uyulması gereken standart önlemler
|
4- |
bakteriyoloji laboratuvarı, kültür/antibiyogram nedir, örnek kabul ve ret kriterleri
|
5- |
seroloji nedir, serolojik testlerde örnek ret ve kabul kriterleri
|
6- |
CBC nedir, parametreleri, örnek kabul ve ret kriterleri
|
7- |
biyokimyasal testler nelerdir, örnek kabul ve ret kriterleri
|
8- |
parazitoloji laboratuvarı uygulamaları, örnek kabul ve ret kriterleri
|
9- |
tüberküloz ve mikoloji laboratuvarı, örnek kabul ve ret kriterleri
|
10- |
genetik laboratuvarı uygulamalrı, örnek kabul ve ret kriterleri
|
11- |
patoloji laboratuvarı uygulamaları, örnek kabul ve ret kriteleri
|
12- |
nükleer tıp laboratuvarı uygulamalrı örnek kabul ve ret kriterleri
|
13- |
immünoloji laboratuvarı uygulamalrı örnek kabul ve ret kriterleri
|
14- |
idrar laboratuvarı uygulamaları örnek kabul ve ret kriterleri
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
hastane çalışmalarında enfeksiyondan korunmada yapması gerekenleri bilir ve uygulaması beklenir
|
2- |
steril malzeme nedir, dezenfeksiyon nedir, temel uygulama yöntemlerini bilir
|
3- |
el hijyeninin önemini bilir ve doğru şekilde uygulaması beklenir
|
4- |
bakteriyoloji, parazitoloji laboratuvarında temelde yapılan çalışmaları ve örnek kabul ve ret kritelerini bilir
|
5- |
seroloji laboratuvarında temelde yapılan çalışmaları ve örnek kabul ve ret kritelerini bilir
|
6- |
patoloji laboratuvarında temelde yapılan çalışmaları ve örnek kabul ve ret kritelerini bilir
|
7- |
biyokimya, idrar laboratuvarında temelde yapılan çalışmaları ve örnek kabul ve ret kritelerini bilir
|
8- |
nükleer tıp laboratuvarında temelde yapılan çalışmaları ve uygulamaları bilir
|
9- |
CBC laboratuvarında temelde yapılan çalışmaları ve örnek kabul ve ret kritelerini bilir
|
10- |
immünoloji, genetik laboratuvarlarında temelde yapılan çalışmaları ve örnek kabul ve ret kritelerini bilir
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
To develop and deepen current and advanced knowledge in the field at the level of expertise with original thought and research, based on master''s degree qualifications, and to reach original definitions that will bring innovation to science.
|
|
2- |
To understand the interaction between disciplines related to the field of physics; Achieving original results by using knowledge that requires expertise in analyzing, synthesizing and evaluating new and complex ideas
|
|
3- |
To be able to access new scientific information in the field of physics and to gain high-level skills in research methods related to the field.
|
|
4- |
To be able to develop a new scientific method in the field of physics or to apply a known method to a different problem.
|
|
5- |
Being able to research, comprehend, design, adapt and apply an original subject
|
|
6- |
Ability to question, synthesize and evaluate new and complex ideas
|
|
7- |
Publishing original studies in peer-reviewed journals
|
|
8- |
To be able to develop original ideas and methods related to the field and interdisciplinary by using high-level mental processes such as creative and questioning thinking, problem solving and decision making.
|
|
9- |
Ability to present original views effectively within a community of experts
|
|
10- |
Being able to communicate and discuss at an advanced level in written, oral and visual language in at least one foreign language.
|
|
11- |
To contribute to the process of becoming an information society by introducing technological advances in the academic and professional context
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
69
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Ders notları
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Tıbbi laboratuvar el kitabı,eds. Selda Demirtaş, Murat Can, Berrak Güven, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, 2014.
|
|