Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Fizik (yl. Yabanci Dil) > TIBBİ LABORATUVAR BİLGİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TIBBİ LABORATUVAR BİLGİSİ İkinci düzey SEC227 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Ön koşul yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ LEMAN KARBUKAN NAYİM
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞR. GÖR. LEMAN KARBUKAN NAYİM
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Çalışabilecekleri laboratuvar birimindeki temel uygulamaları bilen sağlık teknikeri yetiştirmek
Dersin tanımı temel tıbbi laboratuvar bilgisinin edinilmesi.

Dersin içeriği
1- enfeksiyon nedir, enfeksiyon etkenleri nelerdir?
2- sterilizasyon, dezenfeksiyon nedir, temel uygulamalarda kullanılan yöntemler
3- el hijyeni uygulamaları, kan ve kan ürünleri ile bulaşan enfeksiyonlar, enfeksiyondan korunmada uyulması gereken standart önlemler
4- bakteriyoloji laboratuvarı, kültür/antibiyogram nedir, örnek kabul ve ret kriterleri
5- seroloji nedir, serolojik testlerde örnek ret ve kabul kriterleri
6- CBC nedir, parametreleri, örnek kabul ve ret kriterleri
7- biyokimyasal testler nelerdir, örnek kabul ve ret kriterleri
8- parazitoloji laboratuvarı uygulamaları, örnek kabul ve ret kriterleri
9- tüberküloz ve mikoloji laboratuvarı, örnek kabul ve ret kriterleri
10- genetik laboratuvarı uygulamalrı, örnek kabul ve ret kriterleri
11- patoloji laboratuvarı uygulamaları, örnek kabul ve ret kriteleri
12- nükleer tıp laboratuvarı uygulamalrı örnek kabul ve ret kriterleri
13- immünoloji laboratuvarı uygulamalrı örnek kabul ve ret kriterleri
14- idrar laboratuvarı uygulamaları örnek kabul ve ret kriterleri
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- hastane çalışmalarında enfeksiyondan korunmada yapması gerekenleri bilir ve uygulaması beklenir
2- steril malzeme nedir, dezenfeksiyon nedir, temel uygulama yöntemlerini bilir
3- el hijyeninin önemini bilir ve doğru şekilde uygulaması beklenir
4- bakteriyoloji, parazitoloji laboratuvarında temelde yapılan çalışmaları ve örnek kabul ve ret kritelerini bilir
5- seroloji laboratuvarında temelde yapılan çalışmaları ve örnek kabul ve ret kritelerini bilir
6- patoloji laboratuvarında temelde yapılan çalışmaları ve örnek kabul ve ret kritelerini bilir
7- biyokimya, idrar laboratuvarında temelde yapılan çalışmaları ve örnek kabul ve ret kritelerini bilir
8- nükleer tıp laboratuvarında temelde yapılan çalışmaları ve uygulamaları bilir
9- CBC laboratuvarında temelde yapılan çalışmaları ve örnek kabul ve ret kritelerini bilir
10- immünoloji, genetik laboratuvarlarında temelde yapılan çalışmaları ve örnek kabul ve ret kritelerini bilir

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- To develop and deepen current and advanced knowledge in the field at the level of expertise with original thought and research, based on master''s degree qualifications, and to reach original definitions that will bring innovation to science.
2- To understand the interaction between disciplines related to the field of physics; Achieving original results by using knowledge that requires expertise in analyzing, synthesizing and evaluating new and complex ideas
3- To be able to access new scientific information in the field of physics and to gain high-level skills in research methods related to the field.
4- To be able to develop a new scientific method in the field of physics or to apply a known method to a different problem.
5- Being able to research, comprehend, design, adapt and apply an original subject
6- Ability to question, synthesize and evaluate new and complex ideas
7- Publishing original studies in peer-reviewed journals
8- To be able to develop original ideas and methods related to the field and interdisciplinary by using high-level mental processes such as creative and questioning thinking, problem solving and decision making.
9- Ability to present original views effectively within a community of experts
10- Being able to communicate and discuss at an advanced level in written, oral and visual language in at least one foreign language.
11- To contribute to the process of becoming an information society by introducing technological advances in the academic and professional context
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     69
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders notları
Yardımcı Kaynaklar Tıbbi laboratuvar el kitabı,eds. Selda Demirtaş, Murat Can, Berrak Güven, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, 2014.

Ders ile ilgili dosyalar