Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ FARUK CANBULUT
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Öğr. Gör. Faruk Canbulut, Öğr. Gör. Ercan Gökşen
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze, laboratuar çalışması
|
Dersin amacı
|
AutoCAD programının iki boyutlu çizim komutlarının kullanımının öğretilmesi, teknik resmin temel kavramlarının öğretilmesi, perspektifi verilen bir parçanın görünüşlerini çıkartılması, görünüşleri verilen bir parçanın perspektiflerinin çıkartılmasının öğretilmesi, özel görünüşlerin öğretilmesi, kesit çeşitlerinin ve parçaların kesitlerinin alınmasının öğretilmesi
|
Dersin tanımı
|
AutoCAD programının iki boyutlu çizim komutlarının kullanımının öğretilmesi, teknik resmin temel kavramlarının öğretilmesi
|
1- |
AutoCAD programının temel komutlarının anlatılması
|
2- |
AutoCAD programının temel komutlarının anlatılması
|
3- |
AutoCAD programının temel komutlarının anlatılması
|
4- |
Hazır geometrik çizimlerle AutoCAD uygulama örnekleri
|
5- |
Standart resim yaprakları, başlık, standart yazı, standart çizgilerin tanıtılması, AutoCAD formatında A3, A4 ve A5 kağıtlarının hazırlanması ve başlıkların doldurulması, ölçek kavramı ve ölçülendirme gibi teknik resmin temel kavramlarının anlatılması
|
6- |
Standart görünüşlerin anlatılması ve perspektifi verilen parçaların görünüşlerinin çıkarılması ile ilgili uygulama örnekleri
|
7- |
Standart görünüşler ile ilgili uygulama örnekleri
|
8- |
Perspektiflerin anlatılması, görünüşten perspektife geçilmesinin anlatılması ve uygulama örnekleri
|
9- |
Standart görünüşler ve perspektifler ile ilgili uygulama örnekleri
|
10- |
YIL İÇİ SINAVI
|
11- |
Özel görünüşlerin anlatılması ve bu konuyla ilgili uygulama örnekleri
|
12- |
Kesit almanın ve kesit çeşitlerinin anlatılması, uygulama örnekleri
|
13- |
Kesit alma ilgili uygulama örnekleri
|
14- |
Kesit alma ilgili uygulama örnekleri
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
AutoCAD programının iki boyutlu komutlarının kullanımını öğrenme
|
2- |
Teknik resmin temel kavramlarını öğrenme
|
3- |
Perspektifi verilen bir parçanın görünüşlerini çıkartılmasını, görünüşleri verilen bir parçanın perspektiflerinin çıkartılmasını öğrenme
|
4- |
Özel görünüşleri öğrenme, parçaların kesitinin alınmasını öğrenme, kesit çeşitlerini öğrenme
|
5- |
-
|
6- |
-
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Gıda Mühendisliği alanında bir problemi tespit etmek, çözüm geliştirmek ve bunu uygulama yetisine sahip olmak.
|
|
2- |
Temel mühendislik konularında yeterli bilgi ve beceriye sahip olmak.
|
|
3- |
Gıda hammaddelerinin değerlendirilmesi, üretimin optimizasyonu, kalite ve güvenlik konularında yeterli alt yapıya sahip olmak.
|
|
4- |
Bilgiye erişebilme yöntemlerini kavrayabilmek.
|
|
5- |
Bilimsel yöntemlerle araştırma ve geliştirme faaliyetleri kapsamında planlama, uygulama ve sonuçları analiz edebilme becerisine sahip olmak.
|
|
6- |
Gıda mühendisliği alanındaki bir bilgiyi, çalışmayı yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek.
|
|
7- |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurma yeteneğine sahip olmak.
|
|
8- |
Gıda mühendisliği alanının gerektirdiği sunum, yazım, tasarım, istatistik gibi konularda bilişim teknolojilerinden etkin olarak yararlanmak.
|
|
9- |
Proje hazırlama ve değerlendirme konularında bilgi ve beceriye sahip olmak.
|
|
10- |
Yaşam boyu öğrenmenin, bilim ve teknolojideki yenilikleri takip etmenin ve bu kapsamda kendini sürekli geliştirmenin önemini kavrayabilmek.
|
|
11- |
İşletme yönetimi, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi ve bilince sahip olmak.
|
|
12- |
Gıda mühendisliği alanında kazandıkları bilgi ve becerileri disiplinlerarası çalışmalarda uygulayabilmek.
|
|
13- |
Sosyal ve etik değerleri özümsemek ve sorumluluğunu taşımak.
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
24
|
1
|
24
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
99
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
AutoCAD Ders Notları, Teknik Resim Ders Notları
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Teknik Resim I ve II, Kemal Türkdemir. Teknik Resim Cilt-1 ve Cilt-2, Mustafa Bağcı
|
|