Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Antrenörlük Eğitimi > FİZİK-I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
FİZİK-I Birinci düzey FİZ 117 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. AYHAN GÜLDESTE
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. GÖKHAN KOÇAK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Mühendislik öğrencilerine Newton Mekaniği ile ilgili fiziksel prensipleri öğretmek.
Dersin tanımı Mühendisler temel için fizik kanunlarının uygulamasının sağlanması. Bir temel bilim olan fiziğin temel prensiplerinin mühendislik öğrencilerine verilmesi.

Dersin içeriği
1- Birimler ve Fiziksel Nicelikler
2- Vektörler
3- Doğrusal(bir boyutlu) Hareket
4- İki ve Üç boyutlu Hareket
5- Newton'un Hareket Kanunları
6- Newton Kanunlarının Uygulamaları
7- Ara sınav
8- İş ve Kinetik Enerji
9- Potansiyel Enerji ve Enerjinin Korunumu
10- Momentum, İtme ve Çarpışma
11- Katı Cisimlerin Dönme Hareketi
12- Dönme Hareketinin Dinamiği
13- Denge ve esneklik
14- Final Sınavı
15- -
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrencilerin fiziksel sezgilerini geliştirmeye yardım etmek.
2- Öğrencilerin problem çözme yeteneklerini geliştirmek
3- Analitik düşünme becerisi kazandırmak
4- Fiziğin nasıl aklımıza hitap ettiğinin farkına varma
5- Mühendisliğin, fiziğin ve diğer temel bilimlerin bir pratiği olduğunun anlaşılması
6- Mühendisler için fiziğin temel prensiplerini kavramanın önemi
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirecek temel ve güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
2- Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek, antrenörlükle ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme ve kullanabilme becerisine sahiptir.
3- Eğitim almış olduğu uzmanlık alanında yeterli bilgi donanımına sahiptir.
4- Antrenörlük uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir.
5- Toplumsal ve bilimsel değerlere uygun hareket eder.
6- Diğer disiplinlerle işbirliği içerisinde çalışır.
7- Bilişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahiptir, etkin sunum yapabilen ve etkili iletişim kurabilen bireyler yetiştirir.
8- Antrenörlük alanına ilişkin araştırmalarda sorumluluk alır.
9- Antrenörlük uygulamalarında sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
10- Ulusal ve uluslararası düzeyde antrenör yetiştirir.
11- Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak doğru ve etkili kullanır, alanı ile ilgili dünyadaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 5 70
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 10 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 10 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     128
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Fen ve Mühendislik için Fizik, Raymond A. Serway, Robert J Beichner, 1.Cilt, Palme Yayıncılık
Yardımcı Kaynaklar Temel Fizik I, Fishbane, Gasiorowicz, Thornton, Arkadaş Yayınevi.

Ders ile ilgili dosyalar