Giriş | English

Lisans > Havacilik ve Uzay Bilimleri Fakültesi > Uçak Gövde ve Motor Bakimi > PİSTONLU MOTORLAR-I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
PİSTONLU MOTORLAR-I Birinci düzey UGMB 207 Zorunlu 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Ön koşulu bulunmamaktadır
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ MAHMUT ÇELİK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ SELİM TANGÖZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş. Gör. Metin Uzun Arş. Gör. Figen Köklü
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Uçaklarda kullanılan pistonlu motorların tanıtımı
Dersin tanımı Uçak pistonlu motorları

Dersin içeriği
1- TEMELLER KAVRAMLAR
2- MOTOR PERFORMANSI
3- MOTOR YAPISI
4- MOTOR YAKIT SİSTEMLERİ
5- MOTOR YAKIT SİSTEMLERİ
6- ELEKTRONİK MOTOR KONTROLÜ
7- ATEŞLEME SİSTEMİ; START SİSTEMİ
8- ARA SINAV
9- HAVA GİRİŞİ VE EGZOZ
10- SOĞUTMA SİSTEMİ
11- SÜPERŞARJ SİSTEMİ
12- TURBOŞARJ SİSTEMİ
13- YAĞLAMA SİSTEMLERİ
14- YAĞLAMA SİSTEMLERİ
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Pistonlu motora ait elemanları tanır
2- Pistonlu motorun performansını etkileyen sistemleri ve elemanları tanır
3- Pistonlu motora ait yapısal elemanları söküp takabilir
4- Pistonlu motorda kullanılan karbüratör, yakıt kontrol valfleri, yakıt filtresi ve yakıt manifoldlarını tanır, söker ve temizleyip takar
5- DC starter, selenoid diğer sistem elemanlarını tanır, söker ve takar
6- Manyeto, distribütör ve bujileri tanır, söker ve takar. Manyeto testlerini yapar, Bujilerin temizlenmesini gerçekleştirir
7- Soğutma finleri temizleyip reflector ve motor flaplarını kontrol edilebilir
8- Süperşarj ve turboşarj sistemlerine ait kompresör, türbin ve manifoldları söküp takabilir
9- Yağlama sisteminin elemanlarını tanır temizler ve takar.
10- Yağ kaçak kontrollerini yapabilir.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mesleki uygulamalarda ve örgütlerde etkin olarak yer alan, sürekli öğrenimle kendisini geliştiren, güçlü iletişim kurabilen, takım çalışması yapabilen, çok disiplinli ortamlarda görev alabilen teknik eleman yetiştirebilmek.
2- Havacılık standartları ile ilgili yeterli bilgi birikimine sahip olmak.
3- Alanındaki bakım uygulamaları için gerekli olan teknik araçları seçip ve kullanabilmek.
4- Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yönlendirebilmek.
5- Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için sorumluluk alabilmek.
6- Uluslararası seviyede alanındaki bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
7- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.
8- Bilgiye erişebilmek ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilmek, veri tabanları, bakım el kitapları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilmek.
9- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak.
10- Alanı ile ilgili şema, teknik resim vb. dökümanları anlayıp, yorumlayabilmek.
11- Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olmak.
12- İngilizce ve Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde kullanmak.
13- Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilmek ve yönetebilmek.
14- Alanındaki kavram, düşünce ve matematiksel ifadeleri anlayabilmek, kullanabilmek, bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek, sorunları tanımlayabilmek, analiz edebilmek, kanıtlara, araştırmalara ve farklı kaynak ve ölçümlerden elde edilen sonuçlara dayalı çözüm önerileri geliştirip, uygun düzeltici eylemde bulunabilmek.
15- Alanıyla ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek.
16- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilmek.
17- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak.
18- Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahip olmak.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 13 2 26
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 13 2 26
Laboratuvar 13 2 26
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     106
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı TTS Piston Engines - Module 16
Yardımcı Kaynaklar Oxsford Module 16 - Aircraft Piston Engines

Ders ile ilgili dosyalar